Škodovky přijdou o okřídlený šíp na přídi, aby prorazily ve světě. Je to revoluce, hodnotí Lumír Kajnar
K velké změně sáhla Škoda Auto. Její ikonické logo už nebude hrát prim, i proto, že mu mnoho zákazníků nejen v zahraničí nerozumí.
V čele Škody Auto je Klaus Zellmer teprve od začátku prázdnin, už dva měsíce po svém nástupu si ale zvládl přichystat zásadní oznámení, byť je jasné, že se na něm pracovalo ještě déle. Nová vizuální identita, která má symbolizovat elektrickou budoucnost mladoboleslavské automobilky, se totiž nerodí přes noc. „Dnešek je výjimečným dnem v historii společnosti Škoda Auto,“ nebál se prohlásit zkušený manažer, který přišel z Volkswagenu. Co je na nové vizuální identitě nejzásadnější? Že už nebude hrát takový prim ikonické logo.
Logo se slavným okřídleným šípem se na vozech Škody Auto poprvé objevilo v roce 1926. Během následujících dekád prošlo několika menšími či většími změnami. Vedle barevných a grafických úprav postupně přibyl také nápis Škoda a právě ten bude mít nově napříč produkty tuzemské automobilky patřící do koncernu Volkswagen hlavní roli. Ikonické logo sice nekončí, samo prošlo modernizací, avšak na přídích nových elektromobilů od Škodovky ho už neuvidíme. Uznávaný grafik a designér Lumír Kajnar se to nebojí označit za revoluci.
„Po letech evoluce, kdy se Škodovka postupně propracovávala ke značce s výrazným a sebevědomým designem, který nastavil bývalý šéfdesignér Jozef Kabaň, je tady revoluce. Skoro ve všem,“ komentuje pro CzechCrunch novou vizuální identitu Škody Auto Lumír Kajnar, který za svou práci získal několik ocenění v tuzemských i mezinárodních soutěžích a je podepsán například pod logem společnosti Liftago, českých skautů a spolupracoval mimo jiné s Českou pojišťovnou, Kooperativou, Českou spořitelnou či Letištěm Praha.
Jak si Škoda Auto představuje budoucnost svých elektrických aut, odhalila v rámci studie Vision 7S. Ta ukazuje velké sedmimístné SUV, které má být jedním ze tří čistě elektrických aut, jež automobilka v následujících čtyřech letech pošle na silnice. Vedle největšího modelu chystá středně velké SUV, které by mělo připomínat stávající Karoq, a také menší městský model. Navázat chce na úspěch prvního čistokrevného elektromodelu Enyaq, jehož se už prodalo 70 tisíc kusů a po celém světě se na něj stojí dlouhé fronty.
Právě ve světě hledá Škodovka stále větší odbytiště pro své vozy a ruku v ruce s tím – a s celkovým příklonem k elektromobilitě – jde i nová identita značky. „S ní se Škoda přizpůsobuje elektrické budoucnosti a zaujímá jasnou pozici mezi konkurenty. Zároveň se ještě zřetelněji vymezuje od ostatních značek koncernu Volkswagen,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu. Škodovka chce cílit zejména na zákazníky, kteří žijí aktivně, sportují či cestují, což je mimo jiné skupina, na níž sesterské značky jako Volkswagen, Cupra či Audi necílí.