Smíchovské nádraží se začne rekonstruovat a dostane čtvrté nástupiště. Za ním vznikne terminál
Ještě letos se začne s rekonstrukcí nádraží Praha-Smíchov. Půjde hlavně o severní část, navázat by pak měla i oprava haly a nové nástupiště.
Smíchovské nádraží jakoby zamrzlo v čase stejně, jako zkameněliny, které se ukrývají v obkladech po celé hale. Najdete tu mimochodem mušle, mlže a další různé živočichy, kteří jsou staří asi 350 milionů let. Nádraží je sice o dost mladší, zub času se na něm ale podepsal. Správa železnic nyní získala stavební povolení k rekonstrukci.
Státní společnost nyní bude soutěžit zhotovitele stavebních prací. Velmi brzy by se ale na Smíchově mělo začít s úpravami. Nejdříve proběhnou v části nádraží Praha-Smíchov severní nástupiště. To je de facto samostatnou zastávkou, kam historicky vedla Buštěhradská dráha z Hostivice. Stanice je blízko k rostoucí čtvrti Smíchov City, která v páté městské části už nyní získává obrysy.
Severní nástupiště v podstatě zanikne a plánuje se také demontáž lávky, která odsud vede do Radlické ulice. „V druhé etapě se přistoupí k výstavbě nových nástupišť a k rekonstrukci haly,“ uvedl pro CzechCrunch mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Druhá etapa rekonstrukce by se měla rozběhnout na začátku příštího roku. Kromě revitalizace funkcionalistické budovy dojde také na opravu podchodů, které by se zároveň měly prodloužit. V místě totiž vznikne i nové nástupiště a bude sem přivedena zmiňovaná trať z Hostivice, což bude znamenat, že v tomto směru budou vlaky přijíždět na stejné místo jako ostatní.
O spojení skrze lávku lidé nepřijdou. Ta současná se sice zruší, Správa železnic chce ale postavit novou o kus dál jižním směrem. Nová lávka by měla být zároveň doplněna o eskalátory a výtahy na jednotlivá nástupiště. Součástí budou rovněž čekárny a obchody.