Šokoval jsem i pana primáře, říká Žufánek, který vyměnil růst palírny za longevity, kurkumu a omega 3

Martin Žufánek na konferenci Money Maker popsal, proč se pustil do longevity, co mu pomáhá a proč jejich rodinná palírna už neroste.

martin-zufanek

Foto: Jan Nechvíle / CzechCrunch

Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru Žufánek, na konferenci Money Maker 2024

1Zobrazit komentáře

Bratři Žufánkovi jsou všeobecně známí především coby lihovarníci, mimo to je však jeden z nich i technologický evangelista a v posledních letech také nadšený průzkumník světa longevity. Zatímco technologie byly vždy jeho zálibou, k většímu zájmu o stav svého těla jej dohnaly zdravotní komplikace. „Když se do něčeho zakousnu, tak brutálním způsobem,“ řekl Martin Žufánek na konferenci Money Maker. Při svém vyprávění o tom, jak konkrétně pečuje o své zdraví, prozradil, co pro něj znamenají bylinky i proč se v pálenici museli naučit říkat slova jako nestihneme a nemáme.

Bratři Žufánkovi jsou proslavení lihovarníci, jejichž speciality jako OMFG gin, ale i tradiční slivovici znají všichni milovníci kvalitních pálenek. Ještě donedávna jel tenhle rodinný podnik na plné pecky, což si ale v roce 2018 začalo u Žufánků vybírat svou daň. Nejdříve zkolaboval otec, a pak se do problémů dostal i nejmladší z bratrů Jan.

„Stalo se to během okamžiku. Důsledkem velkého stresového zápřahu oslepl. Přerušilo se mu vedení z oka do mozku, a když otevřel oči, tak neviděl,“ popsal na třetím ročníku byznysové a investiční konference Money Maker Martin Žufánek moment, který byl jedním z prvních hybných momentů přenastavení fungování palírny.

„Do té doby bylo pro mého tatínka, který je stará škola, 51. ročník, smyslem života upracovat se k smrti. Reálně měl za to, že kdo zemře upracováním, tak prožil dobrý život. Ale po incidentu mého bratra si řekl, že to asi nebude to pravé ořechové,“ zavzpomínal Žufánek a dodal: „Začali jsme se ptát, proč jsme v pálenici do osmi večer a proč jsou každé Vánoce tak stresující. Zpomalili jsme a začali daleko častěji používat slova ne, nestihneme, nemáme. Přestali jsme se hnát za něčím, co bychom nemuseli v budoucnu vůbec využít. Růst je u nás zakázané slovo. Teď jedeme nerůst.“

moneymaker2024_84

Foto: Jan Nechvíle / CzechCrunch

Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru Žufánek, na konferenci Money Maker 2024

Předchozí zběsilé tempo však nakonec dohnalo i samotného Martina Žufánka. Jednoho dne mu začalo bušit srdce jak o závod a Apple Watch indikovaly, že je něco špatně. Po 23 letech jej dohnalo to, co podle něj musí zákonitě dohnat každého, kdo se věnuje nonstop podnikání. „V té době jsem si uvědomil, jak strašně podceňované je povědomí o tak základní věci, jako je nutriční výživa, vyvážená strava a stress management,“ řekl Žufánek.

Srdeční příhoda jej dohnala až na operační sál v IKEMU a přivedla ke studiu tématu longevity a zdravého životního stylu. „Na Mendelově univerzitě mám řadu přátel, díky kterým jsem začal studovat všechny možné vědecké studie. Z nich jsem si začal vybírat to, co každá zmiňovala jako přínosnou věc, a řekl jsem si, že to asi opravdu funguje,“ prozradil známý lihovarník svůj zdroj informací.

Jako první si nechal udělat testy DNA, aby věděl, co konkrétně jeho tělo potřebuje. „Nikdy bych neřekl, jak velký jsem měl nedostatek omega 3 mastných kyselin. Ty mi hrozně pomohly, a také kurkuma a extra panenský olivový olej. Když jsem s tím před dvěma roky začal, tak mi ve 43 letech změřili metabolický věk 54 let. A když jsem tam byl dva měsíce zpět, tak mi naměřili 38 let. Celý dospělý život jsem se léčil s onemocněním střev, a během těch dvou let jsem si to vyléčil. Což bylo docela šokující i pro samotného pana primáře,“ popsal výsledky svého snažení Žufánek.


Fotogalerie: Money Maker 2024

CzechCrunch uspořádal třetí ročník konference Money Maker, ze které se stala největší investičně-byznysová akce svého druhu v Česku.


Mimo posilování a nastavení osmi hodin spánku jako priority dne proto Žufánek přítomným na konferenci také doporučil, aby si začali vařit sami doma a měli tak co možná největší kontrolu nad tím, co vlastně jí, a upravili to, jak často jí.

„Celý život jsme byli maminkami tlačeni do toho, abychom neměli hlad, abychom pořád baštili a břicho bylo plné. Což je nesmysl, protože tělo potřebuje mít hlad. Během dne mám pěti až šestihodinové okno, kdy jím. První jídlo mám v deset až jedenáct, a poslední v pět odpoledne. A tělo si na to zvykne,“ popsal své stravovací návyky Žufánek, který právě v gastronomii často nachází inspiraci pro své pálenky.

„To je mé prokletí. Když něco jím, tak si říkám: ‚Ty jo, jak by tohle chutnalo vydestilované? Jak by třeba chutnal vydestilovaný bůček?‘ Moje velká vášeň jsou také bylinky. Existuje neomezené množství chutí, se kterými s nimi lze přijít. Proto mě tak strašně moc baví destilování džinu a absintu, kde se můžu vyřádit,“ popsal Žufánek a prozradil jeden ze svých posledních objevů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Bylinky jsou to, co bych rád dělal do konce života a přišel s co nejvíc kombinacemi. Každý rok objevím něco nového. V aktuálním OMFG ginu tak třeba byla vonokvětka libovonná, kterou moc lidí nezná. Byla součástí mého oblíbeného parfému, a řekl jsem si, že když to tak krásně voní, tak to chci zdestilovat,“ řekl Žufánek s tím, že v palírně má se svými experimenty takovou důvěru, že dopředu ví jen on, co se bude daný týden pálit.

A jak jde dohromady pití a jeho zdravý životní styl? „Piju pořád. Ale všechno musí být vybalancované. 26 let nonstop destiluju alkohol. Vydestiloval jsem ho opravdu velké množství, a kdybych měl o trochu slabší vůli, tak jsem dneska někde v Bohnicích nebo jiné léčebně. Pití beru gentlemansky, když destiluju, tak zásadně jen usrkávám. Za den usrkám maximálně jednoho panáka,“ uzavřel Žufánek.

Vede mnohamilionové médium, které milují mladí. Teď rozjíždí nový byznys pro lidi s nápady

Nový projekt Tugedr chce propojovat lidi, aby mohli podnikat společně. „Každý by si měl najít svého Pedra. Jako já,“ říká jeho tvůrce.

Filip HouskaFilip Houska

jan-strach_pedro

Foto: Archiv JS

Jan Strach a Petr „Pedro“ Žižka

0Zobrazit komentáře

Všichni, kteří chtěli mít na české poměry unikátní rapový videoklip, mu psali. Stejně tak se prosadil v reklamách pro několik velkých značek, například Air Bank. A pak pomohl rozjet populární online magazín The Mag do podoby, kdy utrží desítky milionů korun ročně a pouští se často do náročných produkcí s velkou sledovaností. Jan Strach se zkrátka neumí zastavit – a teď svůj talent překlápí do nového projektu, se kterým chce pomoci k úspěchům i dalším lidem. Včetně třeba zrovna vás.

Cesta k byznysovému úspěchu často nevede přes internetové poučky nebo rady od ChatGPT. Spíš to chce znát background od někoho, kdo v tomto rybníku plave už několik let – a ideálně si k tomu najít parťáka nebo parťačku. Podobně jako si Jan Strach našel Petra Žižku alias Pedra, který mu kreativní kariéru pomohl nakopnout. Teď Strach spouští novou platformu, která má pomoci právě s hledáním partnerů do byznysu. A nejen do něj.

„Byl to Pedro, který mě vtáhl do tvorby hudebních videoklipů, se kterým jsem se vydal do oblasti reklam – a se kterým jsem koupil většinový podíl v magazínu The Mag. Velkou měrou se podílel na mém kariérním úspěchu, přitom za to mohlo jedno setkání na intru. A Tugedr má za úkol stejnou věc: spojit dvě strany, které si vzájemně pomohou,“ říká Strach pro CzechCrunch.

jan-strach

Foto: Archiv JS / CzechCrunch

Jan Strach a jeho nová služba Tugedr

V principu je Tugedr jakýmsi prostorem pro spolupráci a propojení lidí, kteří chtějí společně podnikat – zájemci na to půjdou přes zveřejňování „inzerátů“. Nemusí jít přitom jen o nápad na nový startup, ale rovnou o zajetý byznys, který jen potřebuje nakopnout. Nebo zachránit od krize. I proto tvůrci počítají s tím, že nedílnou součástí platformy budou i investoři, kteří by projekt pomohli financovat.

„Nejsme primárně startupový akcelerátor, který se zaměřuje na kapitál u nových projektů. My chceme spojovat různé podnikatelské příležitosti, což nás na trhu odlišuje,“ doplňuje Strach s tím, že aktuálně jednají o zapojení i známých investorských jmen, zatím si je ale nechává pod pokličkou. V plánu také je, že by se do podpory zapojoval i on sám, respektive s Pedrem.

Každý potřebuje svého Pedra

V posledních deseti letech se z rodáka z Ústí nad Labem stalo velmi známé jméno, které rezonuje zejména v hiphopové komunitě. Ostatně to byl on, kdo natočil jedny z nejzajímavějších videoklipů pro áčkové interprety z Česka a Slovenska, třeba Yzomandiase, Ektora, Sergeie Barracudu, Viktora Sheena nebo Gleba či Rytmuse.

Příliš se ale neví, že na celé cestě nebyl sám – nesmírně důležitý vliv na to měl právě Petr Žižka alias Pedro, se kterým mimo jiné provozují populární internetový magazín The Mag. Ten jen na Instagramu sleduje téměř tři sta tisíc lidí. A neméně silný je na TikToku a YouTube, kam dává své nové videoprojekty.

jan-strach_petr-zizka

Foto: Archiv JS

Jan Strach a jeho parťák Petr „Pedro“ Žižka

„Uvědomil jsem si, že všichni si takového parťáka zaslouží, i když zrovna nemuseli mít to štěstí, že by si ho našli přirozenou cestou. Často to, co podnikatelé potřebují, nejsou jen peníze, ale hlavně partneři, kteří pomohou s dalším rozvojem a dokáží se vést na stejné vlně nadšení. Toho chceme teď dosáhnout s Tugedrem,“ říká Jan Strach.

Nejprve ale bude třeba dostat platformu mezi lidi – a právě na to chtějí tvůrci využít především své profily na sociálních sítích. Stačilo, když teaser na Tugedr sdílel Strach na svém Instagramu, přes který hned dokázal získat tři tisíce nových lidí, kteří si instagramový profil Tugedru dali do sledování. Očekává, že se o novince bude i přirozeně mluvit.

„Co si budeme, člověk musí hrát s kartami, které má, takže velkou pomocí k propagaci budou i The Mag a mé známosti. Nicméně nejvíce sázím na autentické příběhy lidí,“ dodává pro CzechCrunch. A byť z nového projektu nechce mít svou mašinu na peníze, zpoplatnit ji musí, už jen kvůli legitimitě a profesionalitě.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vzhledem k tomu, že Tugedr funguje na webových inzerátech, zpoplatňuje jejich uveřejnění. Sedmidenní inzerát na konkrétní příležitost stojí 139 korun, na celý měsíc pak 299 korun. „Za nižší stovky korun zavádíme i topování, ať se nabídka objevuje výše ve feedu,“ doplňuje Strach. Uživatelé si ještě budou platit i měsíční členství s různými výhodami.

Výhledově k uživatelům zamíří i mobilní aplikace, která je aktuálně ve vývoji, což by opět mělo pomoci s nárůstem nových lidí s chutí po rozjetí nebo zlepšení byznysu. „Nabízíme i příležitost, jak jednoduše prodat například kus umění, sběratelský předmět nebo jinou cennost. Nebo nemovitost. Nemusí to být jen o dlouhodobém budování partnerství. Lidé si tam zkrátka ideálně najdou to, co hledají,“ zakončuje.