Speciál
Česku chybí hit jako Zaklínač. Každý vzpomíná na Mafii, ale to už je 20 let, říkají šéfové herního studia
Šéfové Grip Studios vidí český herní průmysl jasně: „V současnosti u nás není žádné studio, které má na takovou hru schopnosti a kapitál.“
Stát se zasekl u pásové výroby. Přitom videoherní průmysl funguje úplně jinak, říká šéf herního studia
Aleš Kříž vede brněnskou firmu Alda Games zaměřenou na vývoj mobilních her. Můžete znát třeba jejich strategii Transport Tycoon Empire.
Jak daleko dojedete za volantem kyberfelicie? To zjistíte ve hře od studentů ČVUT pro naše čtenáře
Ve Fabulous Infinidrive of Good Old Felda řídíte starou dobrou, ale pořádně vytuněnou felicii. A to až do první bouračky.
Vyzkoušejte hru, kterou pro vás stvořili studenti matfyzu a pedagogické fakulty. Zahrál si ji i Ivan Bartoš
Mladí videoherní tvůrci pro CzechCrunch vytvořili trojici hříček. Jeden tým se inspiroval dinosaurem z Chromu, svou hru vydal i na Steamu.
Jaká byla vaše první hra? Odpovídají Daniel Vávra, Martin Veselovský, Naomi Adachi, Čestmír Strakatý a další
Herní speciál CzechCrunche přináší rozhovory s osobnostmi z oboru i žebříček miliardových tržeb českých studií.
Ředitel Warhorse Studios Martin Frývaldský: Každá nová hra je jako další cesta na Měsíc
„Oceňuju úsilí českých vývojářů. Ať už to je talent Daniela Vávry, nebo práce menších studií jako Attu Games,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch.
U které hry jste strávili nejvíc času? Veselovský má stovky hodin v Call of Duty, Strakatý tisíce ve WoW
Jaká jsou největší herní studia v Česku? Kolik miliard korun vydělávají? To vše a také videa či rozhovory najdete v našem herním speciálu.
Musíme v Česku pořádně nakopnout herní startupy, říká předseda asociace vývojářů Pavel Barák
„Projektů s velkými ambicemi máme docela dost. Ale v investicích do nových herních firem jsme teprve na startu,“ vysvětluje v rozhovoru.
Jaká je vaše nejoblíbenější česká hra? Takhle odpověděli Martin Veselovský, Naomi Adachi nebo Daniel Vávra
Herní speciál CzechCrunche přináší žebříček největších českých videoherních studií i přehled jejich rekordních miliardových tržeb.
Dali jsme studentům ČVUT a matfyzu šanci vytvořit hru pro čtenáře. Vyzkoušejte si, jak se jim to povedlo
Videoherní speciál CzechCrunche přináší nejen žebříček největších českých herních studií a rozhovory s osobnostmi. Ale i tři zábavné hříčky.
Česká služba Remāngu přesouvá herní studia do cloudu. I obyčejný notebook díky ní dosáhne na brutální výkon
Kromě známých výhod cloudových řešení přináší služba od společnosti Revolgy určená videoherním tvůrcům řešení pro celou pipeline vývoje.
Chcete napodobit úspěch Beat Saberu? Neřešte výdělek, ale touhu dělat hry, říká jeho spoluautor Ján Ilavský
„Kdybychom se soustředili na vidinu velkých peněz, nebyli bychom šťastní. Já hry dělám, protože mě baví dělat hry,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch.
Zakladatel Bohemia Interactive Marek Španěl: České hry mají jedinečný rukopis. V něčem jsou nejlepší na světě
„Nesoustřeďte se jen na úspěch. Věřte intuici. Když do toho jdete po hlavě, tak to alespoň bude větší zábava,“ říká v rozhovoru Marek Španěl.
Žebříček top 20 českých herních studií: Kdo stíhá miliardové Beat Games a Bohemia Interactive?
Tvůrci VR hitu Beat Saber hlásí za rok 2022 obrat přes dvě miliardy korun. Vývojáři vojenské série Arma více než miliardu.
České hry vyrostly na rekordních 7,5 miliardy korun. Kdo se dostal do 20 největších studií?
Beat Games. Bohemia Interactive. Warhorse Studios... Herní speciál CzechCrunche představuje to nejlepší z českého videoherního průmyslu.