Spotify dále roste a pokořilo hranici 300 milionů uživatelů. Na vrchol podcastů už vystřelil Joe Rogan
Zatímco na Netflix dolehl propad způsobený velkým zájmem na začátku pandemie, Spotify neohroženě roste téměř exponenciálně. V posledním čtvrtletí tak jako první ze streamovacích služeb pokořilo hranici 300 milionů aktivních posluchačů a vyšplhalo se až na 320 milionů. Úspěch zaznamenala také více než stomilionová akvizice oblíbeného podcastu Joea Rogana, jehož pořad je už nejposlouchanějším na platformě.
Online prodeje fyzických nosičů a jednotlivých alb díky snaze lidí podpořit umělce v době pandemie zažívají nárazové nárůsty zájmu, dlouhodobě ale stabilně klesají. Vlastně skoro stejně rychle, jako roste zájem o streamovací služby. Apple Music používalo už v polovině loňského roku přes 60 milionů lidí, což s uvedením balíčků služeb Apple One může být jen začátek. Na něj se dotahuje zase Amazon Music s 55 miliony posluchačů na počátku tohoto roku.
Za nedostižného krále v samotných číslech uživatelů ale platí (a v dohledné době nejspíš bude platit) švédské Spotify. Jeho publikum od loňského roku narostlo téměř o třetinu a nyní se firma pochlubila 320 miliony pravidelných posluchačů. Růstu přitom tentokrát pomohly velké marketingové kampaně v Indii a vstup na ruský trh, který prý byl „zatím nejúspěšnějším v historii firmy.“
Je nutno podotknout, že obrovský náskok Spotify před ostatními není zcela upřímný – více než polovina jeho uživatelů totiž za službu neplatí. Na jednu stranu to často bývá předmětem kritiky spojené s nízkým vyplácením umělců. Na stranu druhou se to ovšem opakovaně ukazuje jako poměrně efektivní taktika k získávání nových uživatelů a později také jejich proměny v předplatitele.
I těch je v současnosti výrazně více než u konkurence, konkrétně 144 milionů. Ve srovnání s loňským rokem je to o 27 % více a téměř dvojnásobek oproti počátku roku 2018, kdy už bylo Spotify jako streamovací služba velmi dobře zavedené. Zvyšování počtu uživatelů je pro něj nyní důležitější než zisky – před rokem zaznamenalo ve třetím čtvrtletí zisk 241 milionů eur (zhruba 6,6 miliardy korun), letos ztrátu 101 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun).