Startupu herečky Jessicy Alba klesne hodnota o stovky milionů dolarů

Filip HouskaFilip Houska

alba
0Zobrazit komentáře

The Honest Company, startup založený americkou herečkou Jessicou Alba, který se specializuje na výrobu a prodej přírodních kosmetických a domácích produktů, se opět dostává do svízelné situace. Poté, co nakonec opadla očekávaná akvizice od Unilever, rezignoval spoluzakladatel Brian Lee na pozici CEO a proběhla řada soudních tahanic ohledně produktového označení, se očekává, že výrazně ztratí na své hodnotě.

V novém investičním kole totiž získal startup dalších 75 milionů dolarů, nicméně s cenou 19,60 dolarů za akcii. Ve srovnání se Series D v roce 2015, kde byla cena za akcii na hranici 45,75 dolarů (a získaná částka 100 milionů dolarů), se tedy jedná o zásadní pokles, který způsobuje výkyvy ve valuaci.

kik

Přečtěte si takéChatovací aplikace Kik při prodeji vlastní kryptoměny vybrala téměř 100 milionů dolarůChatovací aplikace Kik při prodeji vlastní kryptoměny vybrala téměř 100 milionů dolarů

Ta by se již neměla pohybovat okolo 1,7 miliard dolarů, jako tomu bylo doposud, ale v řádech stovek milionů dolarů, informuje server Axios a odkazuje na příslušný dokument vydaný státem Delaware. Ten však pojednává pouze o autorizaci akcií, nikoliv o tom, že se již nutně za zmíněnou cenu musí nakupovat. The Honest Company odmítlo celou situaci komentovat.

Být unicornem má své nevýhody

The Honest Company od svého vzniku v roce 2012 získalo na investicích přes 220 milionů dolarů s valuací, která před dvěma lety dosáhla úctyhodné 1,7miliardové hranice, čímž z The Honest Company udělal takzvaného unicorna. I když to startupu může naboostovat ego, jelikož se řadí mezi jistou elitu oproti konkurenci, vážou se k tomu i problémy například s prodejem.

The Honest Company nabízí eco-friendly přípravky především pro rodiny s dětmi.

O tom se startup Jessicy Alby, který podle deníku The Wall Street Journal v roce 2016 generoval příjmy okolo 300 milionů dolarů, přesvědčil minulý rok. O koupi přemýšlel anglický výrobce potravinářských a hygienických produktů Unilever, nicméně za cenu, kterou by musel vynaložit, raději sáhl po konkurentovi Seventh Generation (600–700 milionů) a výrobci žiletek na holení Dollar Shave Club (cca 1 miliarda).

Foto: JD Lasica / Flickr