Superchargery pro všechny. Tesla svou síť nabíjecích stanic otevře i elektromobilům jiných značek
Být elektromobilistou s sebou přináší několik nástrah, na které je potřeba být náležitě připraven, což v Česku platí dvojnásob. Tou největší je v porovnání s klasickými benzínkami stále velmi řídká síť nabíjecích stanic, proto je nutné delší cesty naplánovat tak, aby protínaly místa, na kterých je možné vůz v klidu dobít. I při tomto plánování je ovšem zapotřebí být v pozoru. Ne každá nabíjecí stanice dokáže nabít každý elektromobil. V případě nabíjecích stanic od Tesly by však tato poučka měla ještě během letošního roku pozbýt platnosti.
Šéf Tesly Elon Musk totiž prozradil, že tzv. Superchargery, jak se nabíjecí stanice od Tesly jmenují, se otevřou všem elektromobilistům bez výjimky. Právě Superchargery tvoří celosvětově i u nás významnou část nabíjecí infrastruktury. V tuzemsku najdeme 48 nabíjecích stojanů Tesly na celkem osmi místech po celé republice, mezi kterými nechybí ani nedávno otevřená zelená nabíjecí stanice v Lovosicích. Až doposud byla tato místa zapovězená všem, kteří nevlastnili automobil Tesla.
Ovšem po posledním tweetu Elona Muska se zdá, že nabíjet tu půjde i vozy konkurenčních značek. Že je Tesla otevřená myšlence umožnit i jiným výrobcům automobilů nabíjet vozy v její síti, v minulosti naznačila již několikrát. Nikdy však nebylo blíže prozrazeno, kdy a za jakých okolností by se tak mohlo stát. O něco uchopitelnější indicie se začaly objevovat až v posledních měsících a Musk nyní udělal v této otázce daleko víc jasno.
Stalo se tak formou komentáře u tweetu jednoho z fanoušků. Musk informoval o tom, že se Superchargery ještě letos otevřou i ostatním elektromobilům. Zároveň také přidal vysvětlení, proč nebyly pro jiné výrobce přístupné hned od začátku, což je spojeno s prvenstvím Tesly v oboru a absencí jakýchkoliv nabíjecích standardů v době, kdy byl systém nabíjení vozů Tesla vyvíjen.
To platí především pro americký trh, kde Tesla využívá svůj vlastní konektor. Otevírání nabíjecích stanic vozům jiných výrobců proto bude v USA složitější než v Evropě, kde Superchargery a vozy značky Tesla již pracují s klasickým CCS standardem. I zde se však musí vyřešit otázka softwarové přístupnosti a systém plateb.