Tesco v Česku utržilo 42 miliard korun. Šlape do online nákupů, které by měly brzy generovat desetinu tržeb
Z nakupování potravin online se stal jednoznačný trend, který ještě akcelerovala pandemie. Lídrem celého trhu je v Česku Rohlik.cz Tomáše Čupra, ale do řady za ním se šikuje stále větší počet konkurentů. Roste i Tesco, které v tuzemsku spustilo online prodej potravin jako vůbec první už v roce 2011 a brzy by rádo z této oblasti generovalo desetinu svých tržeb. V loňském roce přitom řetězec původem z Velké Británie v Česku utržil necelých 42 miliard korun.
Společnost Tesco Stores ČR, která má po celé republice více než 180 obchodů a dalších 130 obchodů v rámci franšízové sítě Žabka, oznámila, že ve finančním roce, který skončil letos 28. února, utržila 41,8 miliardy korun. To představuje meziroční pokles o 2,7 procenta. Propad zisku byl ještě výraznější, meziročně klesl o 34 procent na 292 milionů korun.
Zásadní vliv na hospodaření měla podle mluvčího společnosti Václava Koukolíčka pandemie koronaviru a s ní spojená opatření týkající se omezení prodeje jako zkrácení otevírací doby nebo zákaz prodeje vybraných nepotravinových produktů. Tesco také zmiňuje trend, kdy lidé pod vlivem pandemie navštěvují kamenné obchody méně často, ale zato dělají větší nákupy.
„Nadále se zvyšuje počet zákazníků, kteří preferují naši službu Tesco Online nákupy a kteří vyhledávají lepší kvalitu produktů. Společnost plánuje nadále rozšiřovat služby online nakupování, otevírání nových kamenných prodejen a obnovu těch stávajících tak, aby nákupní zážitek zákazníků byl co největší,“ uvádí Tesco ve shrnutí loňského roku a letošními aktivitami své plány potvrzuje.