Tesla už za 3 měsíce totálně změní automobilový průmysl

Michal PtáčekMichal Ptáček

1966952_590882057684965_196634055514864903_n
0Zobrazit komentáře

Po ránu jedna skvělá zpráva pro majitele elektroautomobilů Tesla. Když jsme vás před několika dny informovali o tom, že Tesla na tento týden plánuje tiskovou konferenci, na které představí update softwaru vylepšující dojezd, nenapadlo nás, že se nakonec dozvíme ještě něco mnohem zajímavějšího.

10547014_561529893953515_7881925388751799001_o

Přečtěte si takéTesla hledá první zaměstnance v ČR!Tesla hledá první zaměstnance v ČR!

CEO Tesly Elon Musk totiž na tiskovce zároveň oznámil, že model Tesla S brzy obdrží update, který v automobilu v podstatě zpřístupní funkci autopilota. Ten je podle Muska už nyní v takové fázi, že je schopný Teslu s řidičem přepravit ze San Francisca do Seattlu, aniž by sám řidič nějak zasahoval do řízení.

Podobná věc samozřejmě vyžaduje zejména z bezpečnostních důvodů spoustu testování, nicméně Musk uvedl, že první verze tohoto systému, která bude zatím použitelná pouze na dálnicích, by měla být formou updatu k dispozici už během tří měsíců.

Uber si podmanil celý New York a poslal klasické taxislužby na druhou kolej

uber-h
0Zobrazit komentáře

Není film z NYC, kde by se neobjevil klasický žlutý taxík. Scénáristi budou muset představu trochu pozměnit, protože Uber se svými službami postupně překročil počet nasmlouvaných řidičů a zařadil klasické taxislužby na druhé místo. Momentálně má Uber v ulicích 14 088 řidičů, kdežto taxíků s licencí se tam prohání jen 13 587!

Částečně je to samozřejmě dáno tím, že jako řidič Uberu je potřeba projít mnohem jednodušším procesem, než jako řidič taxislužby. Uberu se ovšem takový počet řidičů podařilo nabrat za pouhé 4 roky fungování a to i s faktem, že delší dobu přímo ve své aplikaci agregují klasické taxislužby.

uber

Přečtěte si takéPro české food delivery startupy se možná chystá velká konkurence od Uberu!Pro české food delivery startupy se možná chystá velká konkurence od Uberu!

Řidiče k Uberu láká především možnost vyšších výdělků, protože mají větší díl z výsledné ceny. A kromě toho i fakt, že ať jsou kdekoliv, stačí jen zapnout telefon, aplikaci a můžou začít vydělávat. Jeden z řidičů pro NYPost prozradil, že po všech nákladech vydělá zhruba 2,2 milionu korun ($85,000). To je dvakrát více, než je pro taxikáře běžné.

Přesto je tu několik problémů. Klasické žluté taxíky dělají stále zhruba 10x více jízd, než Uber. Rostoucí počet řidičů také značně omezuje ty stávající, protože je mezi nimi čím dál větší konkurence. I když si ale řidiči taxislužeb vydělají o poznání míň (zhruba $10/hod.), neměnili by. Připočítat k běžným nákladům musí klasický taxikář i ty, kteří odmítají zaplatit nebo prostě utečou.

Komise uvažuje nad tím, že Uberu trochu přistřihne křidýlka tím, že zavede pro řidiče povinné příplatky, které platí i standartní taxikáři, minimálně po Manhattanu.