Tichý společník městských nomádů. BMW uvede na trh futuristický elektrický skútr s dojezdem 130 kilometrů
BMW pokračuje v elektrifikaci. Poté, co tradiční německá automobilka před měsícem odhalila svůj první sportovní elektromobil i4, představuje další doplněk do své zatím velmi skromné elektrické flotily. Tentokrát se ale nejedná o auto, nýbrž skútr, který bude díky svému designu ve městech zcela nepřehlédnutelný. Možná proto, že vypadá jako ze sci-fi filmu.
Novinka na dvou kolech přichází s označením CE 04, a pokud vám přijde, že jste její futuristický design už někde spatřili, vlastně se není čemu divit – BMW totiž na tento skútr lákalo už před rokem. Tehdy ale šlo pouze o koncept a nástin toho, jak by mohla v jeho podání vypadat městská mobilita budoucnosti. Nyní ale míří na výrobní pásy, z nichž bude sjíždět s poměrně zajímavými parametry.
Odhlédneme-li od zpracování, kterému dominuje výrazná přední maska a na skútry poměrně nízko položené sedlo, městské nomády může zaujmout i výkon. Jeho maximální hranice činí 31 kW, což by podle BMW mělo stačit na zrychlení z 0 na 50 km/h za 2,6 vteřiny. To se bude hodit zejména při rozjíždění na semaforech, kde mají skútry oproti běžným autům zpravidla napřed.
Na meziměstských silnicích pak bude řidič schopen vyvinout maximální rychlost až 120 km/h, se kterou se může poměrně pohodlně zařadit i do dálničního provozu. Poté, co bude docházet baterie, jejíž kapacita činí 8,9 kWh (tedy zhruba dojezd 130 kilometrů), se může zastavit na kterékoliv z veřejných dobíjecích stanic, případně ji nabít doma z klasické zásuvky.
BMW uvádí, že při zcela vybité baterii proběhne kompletní dobití z běžné domácí zásuvky (přes integrované nabíjecí zařízení) za zhruba 4 hodiny a 20 minut. Pokud má řidič rychlonabíječku, která je volitelným doplňkem, zvládne svůj nový skútr nabít již za hodinu a 40 minut. Časy se ovšem pochopitelně liší podle toho, zda ke zdroji dorazí úplně vybitý, nebo s ještě trochou šťávy.