Tichý společník městských nomádů. BMW uvede na trh futuristický elektrický skútr s dojezdem 130 kilometrů
BMW pokračuje v elektrifikaci. Poté, co tradiční německá automobilka před měsícem odhalila svůj první sportovní elektromobil i4, představuje další doplněk do své zatím velmi skromné elektrické flotily. Tentokrát se ale nejedná o auto, nýbrž skútr, který bude díky svému designu ve městech zcela nepřehlédnutelný. Možná proto, že vypadá jako ze sci-fi filmu.
Novinka na dvou kolech přichází s označením CE 04, a pokud vám přijde, že jste její futuristický design už někde spatřili, vlastně se není čemu divit – BMW totiž na tento skútr lákalo už před rokem. Tehdy ale šlo pouze o koncept a nástin toho, jak by mohla v jeho podání vypadat městská mobilita budoucnosti. Nyní ale míří na výrobní pásy, z nichž bude sjíždět s poměrně zajímavými parametry.
Odhlédneme-li od zpracování, kterému dominuje výrazná přední maska a na skútry poměrně nízko položené sedlo, městské nomády může zaujmout i výkon. Jeho maximální hranice činí 31 kW, což by podle BMW mělo stačit na zrychlení z 0 na 50 km/h za 2,6 vteřiny. To se bude hodit zejména při rozjíždění na semaforech, kde mají skútry oproti běžným autům zpravidla napřed.
Na meziměstských silnicích pak bude řidič schopen vyvinout maximální rychlost až 120 km/h, se kterou se může poměrně pohodlně zařadit i do dálničního provozu. Poté, co bude docházet baterie, jejíž kapacita činí 8,9 kWh (tedy zhruba dojezd 130 kilometrů), se může zastavit na kterékoliv z veřejných dobíjecích stanic, případně ji nabít doma z klasické zásuvky.
BMW uvádí, že při zcela vybité baterii proběhne kompletní dobití z běžné domácí zásuvky (přes integrované nabíjecí zařízení) za zhruba 4 hodiny a 20 minut. Pokud má řidič rychlonabíječku, která je volitelným doplňkem, zvládne svůj nový skútr nabít již za hodinu a 40 minut. Časy se ovšem pochopitelně liší podle toho, zda ke zdroji dorazí úplně vybitý, nebo s ještě trochou šťávy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNový elektrický skútr od BMW papírově nezaostává ani po stránce dalších technických parametrů. Nabízí například integrované systémy pro lepší stabilitu jezdce, režimy pro jízdu na mokré či suché vozovce, mód pro šetření baterie, brzdový mechanismus ABS, který řidičům pomůže i v náklonech, adaptivní světlomety nebo desetipalcový displej s navigací a USB-C portem.
Takzvaný symbol tiché éry revoluce, jak automobilka z německého Mnichova svůj skútr trefně marketingově nazývá, by se měl na trh dostat příští rok (ačkoliv zatím nelze potvrdit, zda bude mít oficiálního dealera i v Česku). A co se ceny týče, ta se má pohybovat na hranici 16 tisíc dolarů, respektive 350 tisíc korun. Jinak řečeno v ceně zhruba tří standardních skútrů Vespa Primavera.