Tiffany vyrobilo ze slavné NFT série CryptoPunks unikátní přívěsky. Prodalo je za 20 minut
Jeden přívěšek vycházel na zhruba 1,2 milionu korun. Všech 250 skvostů Tiffany vyprodalo do 20 minut.
Když se řekne NFT, většině vyvstane na mysli edice CryptoPunks, pixelovití avataři inspirovaní londýnským punkem, kteří patří k tomu nejslavnějšímu, co tento trend ze světa kryptoměn nabízí. Nedávno se tím začala zabývat i luxusní šperkařská značka Tiffany, která spustila prodej unikátních přívěsků právě na motivy CryptoPunks. A byť jeden stál více než milion korun, strhl se o ně takový zájem, že byly za necelou půl hodinu pryč.
Krypto jako takové není luxusním značkám cizí. Není tomu tak dávno, co například italská společnost Gucci začala ve vybraných prodejnách přijímat kryptoměny (včetně kontroverzního dogecoinu) coby platidla – a na podobné vlně se veze i španělská Balenciaga. Z digitálních měn je to pak relativně blízko k NFT NFT NFT je jedna z oblastí světa kryptoměn. Jde o nezaměnitelné tokeny (non-fungible… Více informací , nezaměnitelným tokenům vázaným na konkrétní virtuální předměty, typicky obrázky, které slouží i jako investiční příležitost.
Právě trendu NFT podlehlo i americké šperkařství Tiffany, které se rozhodlo, že na základě CryptoPunků, jedné z nejznámějších sběratelských edic na bázi NFT, vyrobí přesně 250 exkluzivních přívěšků. „Vyrábíme přívěsky CryptoPunks! Ruční výroba Tiffany & Co. Vyrobeno z 18karátového zlata a 30 drahých kamenů. Pouze 250 kusů,“ bylo před pár dny oznámeno na Twitteru.