Kryptoměny prostupují do luxusní módy. Po Gucci je začne přijímat i Balenciaga

Stejně jako Gucci i Balenciaga si nejprve možnost přijímání krypta ověří ve vybraných kamenných prodejnách.

Kabelka značky Balenciaga

Zdá se, že luxusní móda je kryptoměnám nakloněná. Jen pár týdnů poté, co přijímání digitálních měn ohlásila slavná italská značka Gucci, se touto oblastí začíná zabývat i Balenciaga, původem španělský módní brand, který se stal díky zaměření na prémiový streetwear velmi populární mezi mladými lidmi. I za oblečení a doplňky této značky tak nově zaplatíte prostřednictvím bitcoinů.

I když se kryptoměny v posledních týdnech propadají (a svůj vliv na to má i spektakulární pád stablecoinu TerraUSD), stále patří – a nadále budou patřit – mezi věci, které z našich životů jen tak nezmizí. Naopak se budou objevovat na čím dál více místech, například v módě. Věří tomu i značka Balenciaga, která chce spustit platbu pomocí krypta online i na pobočkách.

Podobně jako Gucci, které se rozhodlo kryptoměny (včetně kontroverzního dogecoinu) za nákup oblečení a doplňků také přijímat, i Balenciaga začne s prvotním testem ve vybraných kamenných obchodech ve Spojených státech. Konkrétně půjde o vlajkové prodejny na newyorském Madison Square a na losangelské třídě Rodeo Drive. Postupem času by tato možnost měla být zpřístupněna i nakupujícím na internetu.

Stěžejní kryptoměnou se má stát bitcoin, který se sice znatelně propadl k ceně 30 tisíc dolarů, ale stále patří mezi nejhodnotnější digitální měny současnosti. Balenciaga chce nicméně nasadit i ethereum, jež za pár měsíců čeká jeho historicky nejvýznamnější aktualizace. O dalších kryptoměnách zatím nepadla řeč a je otázkou, zda jich Balenciaga bude ve výsledku přijímat více než zmíněné Gucci.

Balenciaga, spadající pod křídla francouzského módního domu Kering, ani Gucci ovšem nejsou jedinými prestižnějšími značkami, které s kryptoměnami koketují. Za zmínku z poslední doby stojí i švýcarský výrobce hodinek TAG Heuer, jenž chce bitcoin a další přijímat především online. Spojil se kvůli tomu s platformou Bitpay, přičemž přijímat kryptoměny bude zatím na území Spojených států.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.