Unikátní trika, která nepropotíte ani neumažete, mají úspěch. Chrudimský CityZen utržil téměř 30 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

cityzen

Foto: CityZen

Martin Burkoň, René Němeček a Pavel Hrstka s triky CityZen

0Zobrazit komentáře

Triko, které nepropotíte ani neumažete, si připsalo v pandemickém roce 2020, během kterého se ocitlo mnoho módních firem na pokraji krachu (a některé dokonce za ním), velmi slušný úspěch. O unikátní oblečení chrudimské značky CityZen byl zájem, a tak obrat firmy meziročně vyrostl o více než 500 procent.

V řeči čísel to znamená, že trojice kamarádů, kteří v roce 2018 začínali prakticky od nuly, když v hlavě už delší dobu nosili nápad na triko, které byste nemohli propotit, utržila téměř 30 milionů korun. Díky unikátní technologii úpravy materiálu se jejich trika nemačkají, odolají špíně a nemění tvar.

Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček jsou chrudimští rodáci a před rokem ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch popisovali, jak se svými triky často dokáží zákazníkům měnit životy. Navíc to nejsou jen trika, která ze speciálně upravené 100% bavlny vyrábí. Sortiment se postupně rozrůstá o další novinky, jako jsou ponožky či roušky, a podepisuje se to na výsledcích firmy.

cityzen

Foto: CityZen

Česká značka CityZen vyrábí trika, na kterých není vidět pot

„Rok 2020 byla jízda, kdy nám kolikrát stoupal adrenalin v žilách. Byl rozhodně zajímavý. Dost jsme improvizovali, protože pandemie nám na čas zavřela šicí dílnu, takže jsme téměř celé léto byli bez produktů a naskladňovali až v září. Naštěstí vánoční sezona a konec roku vyšly skvěle. Do roku 2021 jsme vstoupili natěšení, máme ambice udržet dosavadní tempo růstu,“ říkají zakladatelé značky CityZen.

Co se týče technologických postupů, je klíčovým mužem René Němeček. Jako textilák a chemik úpravář, jak sám sebe označuje, přišel se speciální úpravou, díky které materiál neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně. Materiál je tím pádem dokonale prodyšný, velmi rychle schne a snižuje tělesný zápach. A CityZen si své technologické know-how náležitě střeží.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

První trika chrudimské značky se prodala koncem roku 2018, o rok později se vyráběly tisíce kusů a loni už to byly desítky tisíc triček. CityZen přitom všechny své produkty šije v Česku a jeho trika jsou stoprocentně recyklovatelná. Letos navíc mají přibýt i trika pod košili, trika s dlouhým rukávem, nové barvy či nový materiál dámských trik, v němž bude ke 100% bavlně přidán elastan.

„Samozřejmě stále vyvíjíme další produkty, v plánu jsou pánské antibakteriální boxerky, prémiové košile, trika pro juniory a další,“ prozrazuje Pavel Hrstka. CityZen aktuálně ze svého e-shopu prodává v Česku a na Slovensku a rád by expandoval do dalších zemí, podrobnější plány však zatím neprozrazuje.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Z 5 na 100 milionů korun za rok. České menstruační kalhotky Snuggs vystřelily a poprvé je koupíte i v drogerii

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

snuggs-founders

Foto: Snuggs

Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, zakladatelé startupu Snuggs

0Zobrazit komentáře

Na začátku roku 2020 Linda Šejdová a Tomáš Zahradník plánovali, že jejich startup Snuggs čeká relativně pozvolný, zhruba čtyřnásobný růst. O jejich unikátní menstruační kalhotky se ale nakonec strhl tak velký zájem, že firma vyrostla skoro dvacetinásobně a loňský rok zakončila s tržbami dosahující na téměř 100 milionů korun. A rok 2021 by pro Snuggs neměl být o nic pomalejší.

„Vůbec jsme to nečekali. Začátkem roku jsme měli cíl udělat obrat 20 milionů, hned na jaře jsme ho museli upravit na 50 milionů, v létě znovu výrazně na 70 milionů. A dopadlo to ještě o dost lépe,“ přiznává s úsměvem pro CzechCrunch Linda Šejdová, spoluzakladatelka Snuggs. V řeči čísel to vedle téměř stomilionových tržeb znamená 140 tisíc prodaných kalhotek.

Český startup rozvířil vody v intimním světě, do něhož zhruba před dvěma lety vstoupil se superabsorbpčními a zároveň nepropustnými kalhotky, které mohou ženám během menstruace nahradit vložky či tampóny. Rok 2020 pak definitivně ukázal, že se svým produktem Šejdová se Zahradníkem tzv. uhodili hřebíček na hlavičku.

„Ukázalo se, že Snuggs řeší fundamentální problém, který chtějí menstruující lidé vyřešit, ať už se děje cokoliv. Startupovou hantýrkou jde o pain-killer, ne vitamín,“ popisuje Tomáš Zahradník a dodává, že pandemie jeho startupu zásadněji nepomohla, ale naštěstí ani neuškodila. Čísla každopádně mluví jasně a ve Snuggs si pochvalují, že se jim rapidní růst podařilo ukočírovat.

snuggs-kalhotky

Foto: Snuggs

České menstruační kalhotky Snuggs

„Máme radost, co dokážeme s malým, ale super efektivním a sehraným týmem. První půl rok jsme odpracovali ve čtyřech, nyní nás je kolem deseti. Koncem roku by nás mělo být dvacet. Kapacitu výroby jsme zvýšili na pětinásobek,“ dodává šestadvacetiletý Zahradník a prozrazuje, že letošní rok začal pro Snuggs dalšími rekordy.

Jen během ledna, tedy jediného měsíce, dokázala firma prodat stejně kalhotek jako za prvních pět měsíců loňského roku. Šlo zhruba o 30 tisíc kusů, což je necelá pětina celého roku 2020. Plány na tento rok tak hned nabraly jasnější kontury. „Museli jsme se poučit a dát si cíl, který nebudeme muset každý kvartál navyšovat. Takže každý rok dvojnásobek,“ říká pětadvacetiletá Šejdová.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Růst firmy i budování povědomí o tom, že něco jako speciální menstruační kalhotky s třívrstvou ochranou s nanovlákny existují a fungují, má podpořit také vůbec první vstup do kamenného retailu. Snuggs začínají tento týden nabízet své produkty v síti drogerie DM, čímž chtějí pro mnoho zákazníků snížit bariéru nákupu, jelikož dosud byly jejich pratelné a opakovaně použitelné kalhotky ke koupi jen online.

„Vstup do offlinu nám začal dávat smysl teprve až po vytvoření silného povědomí o značce. O nákupu něčeho tak nového, jako jsou menstruační kalhotky, by se málokdo impulzivně rozhodl na prodejně. Edukaci je potřeba odpracovat jinde a poté nechat zákaznici si vybrat, zda nakoupí u nás na e-shopu, u online partnera nebo ve své drogerii,“ popisuje strategii Zahradník.

snuggs_spolecna_2000px-min

Foto: Snuggs

Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, zakladatelé startupu Snuggs

V Česku, na Slovensku a v dalších čtyřech evropských zemích včetně Německa aktuálně Snuggs prodávají především přes svůj e-shop, ale objevují se také například v online obchodech Econea, Maluna, Pilulka či Rohlik.cz – zkrátka tam, kde nacházejí protnutí v tematice, zákaznících či brandových hodnotách. A stejné to bylo i případě drogerie DM.

„Zákazníkům chceme vždy nabízet produkty, které budou nejlépe odpovídat jejich aktuálním potřebám. Zároveň dbáme v co nejvyšší míře na trvalou udržitelnost. Rádi také dáváme prostor lokálním dodavatelům. Menstruační kalhotky Snuggs zohledňují všechny výše popsané principy, proto bylo rozhodnutí i jejich zavedení do sortimentu DM vlastně jednoznačné,“ uvedli pro CzechCrunch zástupci původem rakouské sítě drogerií.

milan-polak-zoot2-min

Přečtěte si takéZoot jde znovu do zahraničí. Český módní e-shop otevírá tři nové země a věří, že tentokrát to zvládne lépeZoot jde znovu do zahraničí. Český módní e-shop otevírá tři nové země a věří, že tentokrát to zvládne lépe

Důležitou metrikou je pro Snuggs také skutečnost, že i při rychlém růstu, jemuž pomáhaly také prostředky od investičního fondu Nation 1 a angel investora Martina Rozhoně, se dle svých slov dokázaly udržet v zisku. Podrobněji ho však komentovat nechtějí. Naopak prozrazují, že se plánují dál prosazovat v zahraničí, a to především na západoevropských trzích.

Výroba menstruačních kalhotek, která by letos mohla dosáhnout až na 300 tisíc kusů, nadále zůstává v Česku a Snuggs zároveň pro své zákazníky chystají i několik novinek. Velmi brzy spustíme červenou barvu a nový materiál organickou bavlnu. Máme připravené další produkty, ale nebudeme zatím prozrazovat,“ dodává Linda Šejdová.