V Česku se otevírá další veřejná vodíková stanice. Obslouží i autobus na trase Litvínov – Most
Nová stanice je v podstatě totožná jako ta nedávno otevřená na Barrandově. Obslouží osobní i nákladní auta. A také autobusy.
Osobní i veřejná doprava si v současné době prochází malou elektrickou revolucí, které však sekunduje i revoluce vodíková. Ať už budeme za několik let pohánět svá auta energií uloženou ve vodíku nebo akumulátorech, nezbytná k tomu bude dostatečná infrastruktura. Zatímco síť dobíjecích míst u nás začíná houstnout, mapa bodů, na kterých je možné natankovat do nádrže vodík, je zatím víceméně prázdná. I to se však začíná pomalu měnit. Nově si tak lze trochu vodíku natankovat v Litvínově.
V současném plánu čisté mobility Ministerstva dopravy je mimo jiné také záměr mít do roku 2025 na území Česka dvanáct vodíkových stanic, o pět let později hned čtyřicet. Podle ministra Martina Kupky však má být plán aktualizován a vodíkových stanic by mělo vzniknout více. Podle evropského zařízení by taková stanice měla na některých úsecích tuzemských komunikací stát co dvě stě kilometrů.
Při pohledu na současnou mapu vodíkových stanic v Česku je jasné, že splnit tyto požadavky bude velmi náročné. Nedávno se otevřela první veřejná vodíková stanice v Praze, nyní bude toto médium budoucnosti možné tankovat také na severu Čech, konkrétně v Litvínově. A stejně jak na Barrandově za ní stojí Orlen Unipetrol, jenž ji umístil do areálu čerpací stanice Orlen Benzina v Záluži u Litvínova. Nově otevřená stanice s tou barrandovskou sdílí i stejné technické parametry.
„Budujeme veřejně dostupné a plně samoobslužné vodíkové stanice pro automobily, nákladní vozidla a autobusy, které jsou v non-stop provozu a u kterých probíhá plnění vozidel stejně jako při doplňování klasických pohonných hmot,“ uvedl Tomáš Herink, člen představenstva skupiny ORLEN Unipetrol.