V Prazdroji uvařili méně hořký ležák s nižším obsahem alkoholu. Chtějí jít naproti chutím mladých dospělých

Mladí dospělí vyhledávají spíše nápoje s nižším obsahem alkoholu. V pivovaru Proud se tak rozhodli jít jim naproti a uvařili ležák na míru jejim chutím.

proud-nahled

Foto: Proud

V Prazdroji vyvinuli nový ležák s velmi nízkým obsahem alkoholu

V Česku dlouhou dobu platilo tvrzení, že jsme národem pivařů. Ukazuje se však, že v případě mladší generace dospělých obliba klasického ležáku klesá. Pro mnohé je totiž překážkou vysoká hořkost piva nebo pocit plnosti po napití, raději tak sahají po sladších koktejlech nebo jiném ochuceném alkoholu. V experimentálním pivovaru Proud se tak zhostili inovátorské role a uvařili nový ležák, který má méně alkoholu, nižší hořkost a spíše lehkou, osvěžující chuť.

Stále platí, že tradiční ležák je u nás nejoblíbenějším typem piva. Z posledních dat Českého svazu pivovarů a sladoven vyplývá, že z roční celkové produkce 20,55 milionu hektolitrů piva tvořily právě ležáky 56 procent. Výzkum agentury Kantar ukázal, že jej v Česku preferuje 61 procent dospělých spotřebitelů. Zároveň ale naznačil, že roste skupina především mladých dospělých, kteří tradiční pivo pijí méně než dřív.

Zatímco v roce 2015 si ho alespoň jednou měsíčně dalo 56 procent spotřebitelů ve věku 18 až 30 let, v loňském roce to bylo 44 procent. Na důvod se blíže podívala kvalitativní studie společnosti Simply5, ze které vyplynulo, že tomuto typu lidí nevyhovuje často hořkost piva. Ze zahraničních průzkumů vyplývá, že mladí obecně holdují alkoholu méně a častěji vyhledávají i zcela nealkoholické alternativy nápojů.

proud-1

Foto: Proud

Nový ležák vyniká lehkou chutí

„Zatímco u starších spotřebitelů vidíme, že stále více preferují hořká piva a speciály, u mladší generace dospělých sledujeme pravý opak. Tito spotřebitelé vyhledávají lehčí, méně hořké nápoje s nižším obsahem alkoholu. Zároveň si ale s konzumací spojují zážitky a očekávají, že to, co pijí a s čím se navenek ukazují, bude dobře vypadat,“ přibližuje Jakub Marek, marketingový manažer prémiových piv Plzeňského Prazdroje.

Pivní experti z Prazdroje tak uvařili pivo, které jde naproti preferencím mladší generace. Nepředstavujte si ale, že jde o pivo, které chutná jako limonáda s pivní příchutí. Při vývoji se totiž podařilo udržet plnou ležákovou chuť, která má oproti tradičnímu typu piva trošku výraznější sladkost. Hořkost má jen 18 IBU, přičemž obvykle ji mívají české ležáky vyšší než 30 IBU.

Díky nižšímu stupni prokvašení má také pouze 3,9 procenta alkoholu. Nutno ale podotknout, že úspěšně prošlo i ochutnáváním redakce CzechCrunche, která si potrpí právě na klasické ležáky. Pivo je chuťově velmi příjemné, „pitelné“ a v letních měsících se po něm hlava nebude točit tak rychle, což je také velká výhoda.

proud-2

Foto: Proud

Proud se spojil s českou obuvnickou firmou Botas

Ležák Proud by se měl stát symbolem pivního trhu pro mladé dospělé. Novým proudem českého pivovarnictví. V blízké budoucnosti navážeme na tento nový ležák dalšími zajímavými stylovými pivy pod značkou Proud Experiment, jejichž chuťový profil bude stejně jako u nového ležáku lehký a dobře pitelný. Tato piva budou dostupná v čepované variantě ve vybraných podnicích a na festivalech,“ naznačuje plány značky Jakub Marek.

Ruku v ruce s novým pivem, které je nyní k dostání v řetězcích Tesco, Albert, Billa nebo Globus, v internetových obchodech Rohlík a Košík anebo čepované ve vybraných restauracích a dalších podnicích, jde ještě spolupráce Proudu a obuvnické firmy Botas. Obě značky – Plzeňský Prazdroj a Botas – mají totiž na českém trhu mnohaletou tradici. A stejně jako se nyní Prazdroj snaží přiblížit k mladší generaci, podařilo se i Vítovi Staňkovi, majiteli firmy Botas, oslovit slavnými botaskami mladé.

Obě značky tak našly společnou řeč a vytvořily kolekci moderního stylového oblečení a tenisek. „Pivovarský průmysl a ševcovina byly součástí novodobé historie naší republiky. My bychom byli rádi, kdybychom se dobrým pivem a dobrou obuví mohli pyšnit i v budoucnu. Proto nám tahle spolupráce dává smysl a rádi v ní budeme pokračovat,“ říká ke spolupráci Vít Staněk.

CC Native

Partnerem článku je Pivovar Proud