V pubertě se vzbouřila proti cvičákům. Dnes má milionový byznys a učí ženy, jak uspět

V pubertě napsala knihu o pozitivním tréninku psů. Dnes stojí Klára Groulíková za třemi úspěšnými projekty s celkovým obratem 53 milionů korun.

groulikova-portretStory

Foto: Klára Groulíková

Klára Groulíková

0Zobrazit komentáře

Někdy právě ty nejvšednější okamžiky spustí události, které zásadně promění životní směr. Přesně tak tomu bylo před téměř deseti lety, kdy tehdy sedmnáctiletá studentka gymnázia Klára Groulíková vzala své dvě fenky ridgebacka na cvičák. Místo, kde se psi měli učit poslušnosti, ji nepříjemně zaskočilo. „Hodně se tam křičelo. Když psi neposlouchali, někteří cvičitelé klientům nabízeli řešení v podobě ostnatých obojků a elektrických výbojů,“ vzpomíná dnes šestadvacetiletá podnikatelka.

Rázný přístup, který na cvičišti zažila, v ní tehdy vyvolal silný odpor. Místo toho, aby ho přijala jako normu, rozhodla se proti zavedenému pořádku zakročit. Veškerý volný čas, po škole i během přestávek, začala věnovat sbírání informací o pozitivním výcviku psů.

„Inspirovala jsem se tehdy i u některých českých trenérů, ale hodně mi pomohli i ti zahraniční, díky kterým byl už tehdy na internetu pozitivní výcvik mnohem rozšířenější. Objevila jsem tam přístupy, které u nás tehdy nebyly běžné. Čerpala jsem jak z osobních zkušeností s našimi fenkami, tak z odborných materiálů a příkladů ze světa,“ popisuje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Přestože Groulíková nemá formální vzdělání v kynologii, její e-book o výchově psů si brzy získal nečekanou pozornost. Materiály, které dala dohromady, si začaly stahovat stovky lidí. „Vždycky jsem byla ambiciózní, ale nenapadlo mě, že zrovna má knížka vzbudí takový zájem. A už vůbec jsem netušila, že z ní jednou vznikne tak rozsáhlý projekt,“ říká dnes mladá matka.

Postupně si začala uvědomovat, že zájem veřejnosti o její materiály není jen krátkodobý výkyv. Dávalo proto smysl navázat na první úspěch a rozšířit nabídku o další produkty. Založila proto platformu Online psí škola, jejímž cílem je pomoci i úplným začátečníkům vycvičit svého domácího mazlíčka z pohodlí domova. Sama navrhla webové stránky a promyslela, jak by měla služba fungovat. Nakonec se rozhodla pro formu videolekcí.

pes

Přečtěte si takéJsem chlupaté burrito. Testovali jsme překladač řeči zvířatZe štěkotu prý pozná, co chce pes říct. Zkusili jsme opěvovaný překladač řeči zvířat

Aby zajistila odbornou kvalitu obsahu, navázala spolupráci s profesionálními trenérkami, které do projektu přinesly potřebné know-how. Právě díky propojení nadšení, rostoucí poptávky a odborného zázemí začal vznikat ucelený koncept, který dodnes oslovuje širokou komunitu pejskařů.

Zlom nastal v roce 2019. Projekt začal generovat stabilní příjmy a jeho zakladatelka, tehdy na mateřské dovolené, si uvědomila, že se pravděpodobně nebude muset vracet do tradičního zaměstnání. „Měla jsem prostor dál rozvíjet projekt, který mi dával smysl a měl skutečný dopad. Ale nebylo to vždy tak růžové,“ přiznává podnikatelka.

Temné chvilky i maturita v těhotenství

Cesta k úspěchu rozhodně nebyla pro Groulíkovou jednoduchá. Přestože její e-book si brzy po zveřejnění stáhlo mnoho čtenářů, finanční výnosy zpočátku sotva pokrývaly náklady na provoz webu, spolupráci s trenérkou nebo investice do reklamy. I marketing se musela učit za pochodu a zvládat ho sama. „O prodeji jsem toho tehdy moc nevěděla. Neměla jsem investory ani sponzory, ale velkou oporou mi byla rodina,“ vzpomíná.

Nedostatek zkušeností a prostředků se brzy začal podepisovat i na její psychice. Mezi lety 2015 a 2019 zažívala období pochybností a nejistoty, kdy několikrát zvažovala, že celý projekt ukončí. „Seděla jsem u počítače a říkala si, jestli má vůbec smysl pokračovat,“ popisuje chvíle, kdy motivace slábla a frustrace převažovala.

turbo

Přečtěte si takéMění odpad z čistíren vod na půdní vitaminy, pomohou i proti suchuMění odpad z čistíren vody na půdní vitaminy. Pomohou nejen pokojovkám, ale i v boji se suchem

Do toho všeho vstoupily i zásadní životní změny. „Maturovala jsem v pátém měsíci těhotenství,“ říká. Už tehdy musela balancovat mezi školními povinnostmi a přípravou na mateřství, později mezi péčí o dítě a budováním podnikání. „Bylo to složité – nejdřív při studiu, a pak i později během mateřské,“ dodává.

Kombinace studia, těhotenství a rozbíhajícího se podnikání by dokázala zlomit i mnohem zkušenější. U ní však místo rezignace nakonec přišla ještě silnější vnitřní motivace. „Bylo to náročné, ale mateřství mě nakonec i kariérně nakoplo. Chtěla jsem pro svou dceru lepší budoucnost a projekt posunout dál. A dnes stojím za třemi projekty s celkovým obratem přes 53 milionů korun za poslední 4 roky,“ vzpomíná.

Příchod umělé inteligence ale trhem otřásl, a dotkl se i prodejů Online psí školy. Groulíková však místo integrace AI vsadila na autenticitu, lidský přístup a zkušenosti skutečných trenérů. Se svým týmem nyní natáčí nová videa, která zachycují reálné situace z běžného života klientů a jejich psů a nabízejí praktické návody, jak v těchto momentech správně reagovat.

Nový směr s umělou inteligencí

Její nejnovější projekt naopak staví na moderních technologiích. Klara Business AI – podle jejích slov první mentorka s umělou inteligencí určená přímo ženám – vznikla s cílem předat dál vlastní zkušenosti a pomoct začínajícím podnikatelkám rozvíjet byznys krok za krokem. Funguje v rámci aplikace Telegram a během prvních dvou měsíců si ji aktivovalo už více než 1 160 uživatelek.

Impulzem pro vznik AI asistentky bylo podle Groulíkové poznání, že ženy na začátku podnikání často nebrzdí nedostatek znalostí marketingu nebo prodeje, ale spíš vnitřní nejistota, strach a pochybnosti o sobě samých. „To nejdůležitější je, aby si žena vůbec dovolila začít. Aby si začala věřit. Nechtěla jsem vytvořit jen nástroj, který pomůže napsat e-mail nebo reklamu. Šlo mi o to, aby uměla i podpořit zevnitř,“ vysvětluje.

To nejdůležitější je, aby si žena vůbec dovolila začít. Aby si začala věřit.

Telegramový chatbot funguje jako osobní průvodce a mentorka – uživatelky s ním komunikují psaním i hlasem, podobně jako s kamarádkou. Na základě odpovědí si AI vytváří profil každé uživatelky a díky tomu nabízí individuální podporu šitou na míru – ať už jde o cíle, zájmy, nebo konkrétní potíže, se kterými se ženy potýkají.

Díky technologii zpracování přirozeného jazyka chatbot rozumí tomu, co ženy skutečně říkají, a reaguje smysluplně, nikoli jen pomocí naučených šablon. Pokud třeba některá z uživatelek napíše, že ztrácí motivaci, AI jí nabídne povzbuzení, konkrétní tipy nebo odkazy na další zdroje. „Upřímně mě překvapilo, jak rychle se o aplikaci začal zvedat zájem. Nečekala jsem to tak brzy, protože jde o poměrně novou formu podpory,“ říká Groulíková.

Kdyby měla předat jednu radu všem, kdo váhají s podnikáním, byla by jasná: nezačínejte, až budou ideální podmínky. Ty možná nikdy nepřijdou. „Není potřeba čekat, až děti vyrostou, až zvládnete marketing nebo až budete stoprocentně připravené. Začněte teď,“ zdůrazňuje.

I ona sama začínala bez jakýchkoliv znalostí podnikání a všechno se učila za pochodu. „Právě to mě nakonec dovedlo tam, kde jsem dnes,“ uzavírá svůj příběh žena, která kvůli nespokojenosti s výcvikem psů založila vlastní projekt – a postupně z něj vybudovala úspěšný byznys. Teď chce pomoct i dalším ženám najít jejich cestu.