V rekordním roce iStyle vyrostl na 3,2 miliardy korun. Zařízení od Applu dodává i české armádě
Nakupování na internetu sice opadlo, zákazníky tížila inflace a rostoucí životní náklady, ale iStyle v Česku loni rostl a plánuje to i letos.
Když si na LinkedInu otevřete profil Víta Golucha, nic moc tam nenajdete. Chybí profilová fotka a v pracovních zkušenostech je jen jeden zápis. Tentokrát to však neznamená, že by šlo o nezajímavý, či dokonce falešný účet. Osmačtyřicetiletý Vít Goluch jen už více než šestnáct let stojí v čele lokální sítě obchodů iStyle, které se specializují na prodej produktů značky Apple, a pamatuje, když tu na prodeji zejména jablečných počítačů vydělával iStyle první miliony. iPhony se u nás totiž začaly prodávat až pár let po jeho nástupu do čela firmy, která postupně vyrostla do miliardových rozměrů a v loňském roce dosáhla na rekordní obrat.
Prémiový partner společnosti Apple, jak se sám iStyle označuje, v uplynulém roce dosáhl obratu 3,2 miliardy korun. Meziročně šlo zhruba o pětinový růst. V roce 2021 tento ukazatel činil 2,7 miliardy, rok předtím 2,3 miliardy. Nepřestává růst ani čistý zisk firmy. V roce 2020 byl 56 milionů korun, o rok později to bylo 68 milionů korun a Vít Goluch pro CzechCrunch prozradil, že v loňském roce iStyle v Česku vydělal přes 84 milionů. „Rostli jsme napříč segmenty, meziročně vyššího obratu jsme dosáhli na všech našich deseti prodejnách, které v Česku máme, a udržet se nám podařilo i vysoký výkon onlinu, navzdory tomu, že e-commerce celkově padá,“ říká generální manažer firmy.
Již čtvrtinu obratu iStylu tvoří segment B2B. Do firem loni dodal desítky tisíc zařízení a mezi jeho partnery jsou společnosti jako ČEZ či J&T Banka a produkty od něj odebírá také Armáda České republiky. V letošním roce iStyle očekává, že by mohly příjmy z B2B představovat až třetinový podíl na jeho celkovém obratu, který by se podle stávajících plánů mohl vyšplhat až na čtyři miliardy. Pomoci k tomu mají i nové prodejny s označením Apple Premium Partner, které se hodně podobají oficiálním a ikonickým obchodům společnosti Apple.