Velká posila pro Zásilkovnu. Z konkurenčního DPD ulovila bývalého generálního ředitele Daniela Mareše

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

daniel-mares-zasilkovna

Foto: Zásilkovna

Daniel Mareš, provozní ředitel Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Půlmiliardové tržby, útok na Českou poštu, první robotická výdejna, expanze po celé Evropě. To je výčet úspěchů a statistik, který si dokázala Zásilkovna připsat víceméně jen za první polovinu letošního roku. Plány Simony Kijonkové, která za rychle rostoucím logistickým hráčem již nejen tuzemského formátu stojí, jsou však ještě mnohem větší. A proto posiluje i vedení.

Simona Kijonková chce se svou skupinou logistickou skupinou Packeta, jejíž je Zásilkovna nejvýznamnější součástí, růst nejen v Evropě, ale brzy se vydá také do Indie nebo Dubaje a v hledáčku má rovněž Spojené státy. Firmu tak čeká překotné období, pro které nyní získává významnou posilu.

Po 18 letech ve službách největšího balíkového operátora v Evropě se rozhodl opustit DPDgroup Daniel Mareš, který se nově stává provozním ředitele celé skupiny Packeta. Mareš byl dvanáct let generálním ředitelem a jednatelem DPD v České republice, načež se posunul na pozici regionálního ředitele pro střední a východní Evropu a poslední tři roky působil ve vedení DPDgroup v Paříži.

simona-kijonkova-zasilkovna

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Jelikož chce Zásilkovna posilovat a rozvíjet své služby jak v Česku, tak také v Evropě a postupně i v dalších částech světa, Marešova expertíza a dlouholeté zkušenosti se ji jistě budou hodit. Ostatně i v Česku patří DPD mezi největší konkurenty Zásilkovny s tím, že dosud neohroženým lídrem trhu v počtu přepravených zásilek je Česká pošta. I na tu si však Kijonková brousí zuby.

„Daniel je pro náš tým mimořádně cennou posilou. V regionu střední a východní Evropy patří bezesporu mezi top experty na balíkovou logistiku. Nepochybuji o tom, že nám jeho obrovské zkušenosti pomohou naplnit náš cíl být do tří let logistickou platformou pro celý svět,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.

zuzana-maderova-new-york2

Přečtěte si takéZuzana Maderová píše ze Silicon Valley: Jak tu uspět se službou a jak s produktem? Důležitá je motivace i domácí přípravaZuzana Maderová píše ze Silicon Valley: Jak tu uspět se službou a jak s produktem? Důležitá je motivace i domácí příprava

Pod Marešovým vedením vyrostlo DPD jen v Česku za dvanáct let více než desetinásobně, podařilo se mu vstoupit na trh B2C a podobné úspěchy si nyní slibuje také Zásilkovna. Daniel Mareš se jako COO postaví do nejvyššího vedení skupiny Packeta po bok Simony Kijonkové s tím, že vedle zodpovědnosti za celkové hospodářské výsledky firem ze skupiny bude mít na starost rozvoj služeb v České republice, celé Evropě a později i dalších zemích.

Bude to tedy právě on, kdo bude ve druhé polovině roku dohlížet na to, aby Packeta splnila svůj cíl, jímž jsou tržby dosahující na 1,3 miliardy korun. Ty má zajistit 18,5 milionu přepravených zásilek, přičemž v loňském roce Zásilkovna zvládla přepravit 11 milionů.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

České Kideo učí angličtinu první stovky dětí a začne i s dospělými. Lektory bude nabírat přímo ve Spojených státech

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

vaclav-liska

Foto: Kideo

Václav Liška, spoluzakladatel Kidea

0Zobrazit komentáře

Před rokem zakladatel Aukra Václav Liška oznámil, že spouští nový projekt Kideo, a nyní na jeho výukovou službu čeká další významný krok. Liška si se svými kolegy vzdělávací online trh v prvním roce řádně osahal a nyní se část týmu přesouvá přímo do Spojených států, aby se mohlo Kideo nadále posouvat. Navíc se vedle dětí zaměří také na dospělé.

Do moderního způsobu výuky angličtiny se Václav Liška společně s Kamilem Kavečkou, Pavlem Vančou a Američankou Sarah Lopezovou pustili vzhledem k tomu, že na trhu viděli velkou příležitost. Jde sice zároveň o trh, kde je mnoho konkurentů, ale učit se anglicky chce tolik lidí, že do toho česko-americká čtveřice přesto šla.

Jak už název napovídá, Kideo si dalo za cíl učit anglicky ty nejmenší, konkrétně děti od čtyř až do patnácti let, jimž chtělo nabídnout intenzivní online kurzy s rodilými mluvčími, které se budou soustředit zejména na mluvený projev. Žák se tak měl především zlepšovat v mluvení, přičemž lekce vedli aprobovaní američtí pedagogové.

kamil-kavecka

Foto: Kideo

Kamil Kavečka, spoluzakladatel Kidea

„První rok byl pro Kideo ve znamení uvedení produktu na trh, nalezení optimálního obchodního modelu a cenové strategie a dále otestování vhodných marketingových kanálů. V tuto chvíli víme, co nám funguje, co chtějí zákazníci a kolik jsou ochotni za služby platit,“ vysvětluje pro CzechCrunch spoluzakladatel Václav Liška s tím, že přišlo především jedno klíčové rozhodnutí.

Druhý spoluzakladatel Kamil Kavečka se čerstvě přestěhoval do Spojených států, aby mohl rozvoj Kidea řídit přímo z místa, odkud firma rekrutuje své lektory. Kavečka tak bude mít na starost zejména na západním pobřeží, v Los Angeles a Las Vegas, recruitment a trénink nových lektorů a také bude zodpovídat za kvalitu výuky.

jack-ma-alibaba

Přečtěte si takéŠéf Alibaby Jack Ma: Díky umělé inteligenci budeme v budoucnu pracovat pouze 12 hodin týdněŠéf Alibaby Jack Ma: Díky umělé inteligenci budeme v budoucnu pracovat pouze 12 hodin týdně

„Kurikulum pro děti budeme přímo ve Spojených státech vyvíjet v úzké spolupráci s Michaelem Carterem,“ připomíná Kamil Kavečka spolupráci s bývalým poradcem zesnulého spoluzakladatele Applu Steva Jobse. V USA se pak potká i s další spoluzakladatelkou Kidea Sarah Lopezovou.

Václav Liška s Pavlem Vančou zůstanou v České republice. První jmenovaný se bude soustředit na další rozvoj celého produktu a bude řídit evropský byznys, zatímco Vanča zajistí obchod a péči o klienty. Rozdělení sil na americký a evropský kontinent dává smysl – zatímco ze Spojených států přicházejí lektoři, většina zákazníků je z Evropy.

sarah-lopez-kideo

Sarah Lopezová, spoluzakladatelka Kidea

„Většina zákazníků Kidea je v současné chvíli z Česka a Slovenska, několik klientů máme v pilotním režimu také v Brazílii, v Turecku a ve Francii,“ prozrazuje Liška s tím, že aktuálně Kideo obsluhuje nižší stovky studentů a v letošním roce by firma ráda utržila několik milionů korun.

Klíčový bude zbytek roku ale ještě z jiného důvodu, než je jen pořádné šlápnutí na plyn s Kideem. Pod značkou Teheso totiž bude spuštěna také výuka pro dospělé, jelikož si v Kideu v prvním roce ověřili, že jejich metody výuky dobře fungují i u dospělých.

„Přestože je Kideo brand postavený pro děti a nedává příliš smysl s ním oslovovat dospělé klienty, už teď s námi dospělí zákazníci studují, a dokonce naši službu využívá i několik firem,“ vysvětluje novou službu Liška. Funkčně se prý obě služby příliš lišit nebudou. Poběží na stejné technologii, ale rozdíl bude logicky v nabídce lektorů a jejich specializaci.

michael-carter-kideo

Foto: Kideo

Bývalý poradce Steva Jobse Michael Carter pomáhá Kideu s vývojem kurikula

Stejně jako u Kidea bude i u Tehesa platit, že se bude celá výuka zaměřovat ani ne tak na gramatiku jako především na konverzování. Liška a spol. chtějí dospělým zákazníkům nabídnout konverzace na odborná témata, čímž ostatně cílí i na firmy, kde v e-learningu vidí velký potenciál.

„Teheso plánujeme spustit v průběhu září a cílit bude na všechny dospělé, kteří se chtějí učit anglicky,“ dodává Liška, který je dnes zároveň partnerem fondu Leverage Technology. V Česku nicméně není jediný, kdo chce naučit lidi mluvit anglicky. Začátkem roku oznámil start svého startupu Blabu bývalý šéf Skrz.cz Petr Kováčik, který rovněž cílí především na konverzaci s rodilými mluvčími.