Velký a naštvaný Urus se dočká elektrické verze. Lamborghini s ní počítá do konce dekády
Samotný Urus byl ze strany Lamborghini krokem vstříc novým trendům. A v tomto směru chce automobilka pokračovat. Proto jej hodlá elektrifikovat.
Kde by byly všechny automobilky nabízející vozidla za miliony, pokud by neměly své SUV modely. Ty se staly stěžejním prodejním artiklem v případě Rolls-Roycu, Bentleye, Astonu a své SUV má dokonce už i Ferrari. Jinak tomu není ani u Lamborghini, které bylo dokonce jednou z prvních značek, která ukázala, že pojetí SUV jako supersportu není vůbec špatný nápad. Italové však prolamují ledy dál – svůj monstrózní Urus se rozhodli nabídnout také jako čistý elektromobil.
Když v roce 1963 Ferruccio Lamborghini představil první sportovní vůz značky, načrtnul tím zcela nové obrysy společnosti, která do té doby vyráběla traktory a klimatizační jednotky. Až do roku 2017 bylo Lamborghini synonymem ostrých aut číhajících těsně u země na sešlapnutí plynového pedálu, aby mohla střemhlav vyrazit vpřed.
V roce 2017 však přišel zlom. Automobilka podlehla trendu sportovních užitkových aut a vytvořila model Urus, ve kterém propojila to nejlepší ze sportovního charakteru značky spolu s praktickými vlastnostmi SUV, které na zákazníky fungují jako magnet.
To platilo i v případě Urusu, který začal okamžitě lámat prodejní rekordy. Obrovský automobil s naštvaným výrazem ve tváři a brutálním výkonem byl zkrátka trefou do černého. Lamborghini se s ním potvrdilo, že trendům je zapotřebí naslouchat, což značku odlišuje od konkurenčního Ferrari, které se svým SUV modelem Purosangue přeci jen trochu zaspalo.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Nyní se Lamborghini pouští do dalších výrazných změn. Automobilka má v plánu v příštích čtyřech letech investovat 1,8 miliardy dolarů, tedy zhruba 40 miliard korun, do vývoje elektrifikovaných verzí svých vozů.
Již od tohoto roku se začne plně soustředit na produkci modelů s hybridními pohony. Jako první dorazí hybridní Aventador následovaný Huracánem. A v příštím roce by Lamborghini mělo začít nabízet i hybridní verzi Urusu.
Vůbec první čistě elektrický model chce automobilka nabídnout v roce 2028. Mělo by se jednat o dvoudveřový model, na který o rok později naváže také čistě elektrická verze Urusu. Tuto informaci potvrdil generální ředitel automobilky Stephan Winkelman, který dodal, že první dva elektrické modely automobilky by měly pomoci značce snížit emise až o 80 procent.
Je otázkou, zda sedmileté čekání nebude pro zákazníky přeci jen příliš dlouhá doba. Řada jiných továren nabízí nabušená elektrická SUV svým zákazníkům již nyní a v průběhu příštích let bude těchto vozů jen přibývat. Lamborghini se však může opřít o silné jméno a ikonický design, který jeho vozy od všech ostatních zásadně odlišuje. Urus si ale bude muset projít značnou modernizací i co se designu týče, aby byl ke konci dekády stále tak atraktivní.