Věří jim fotbalová Sparta, teď oblečení prodávají na hokejovém mistrovství. Na dračku jdou Bob a Bobek
Česká firma Footballmania se stará nejen o to, aby měli sportovní nadšenci v čem fandit. Kromě prodeje zajišťuje i design a výrobu merche.
Sportovní fanoušek bez dresu je jako hokejista bez puku: základ dobrý, ale prostě tomu něco chybí. O to, aby měli lidé na právě probíhajícím hokejovém šampionátu vše potřebné k fandění, se stará česká firma Footballmania. Kromě samotného prodeje dresů a dalšího vybavení je enormní zájem hlavně o oficiální maskoty turnaje. To ale pro společnost není žádná novinka, spoléhá se na ni i česká fotbalová reprezentace, fotbalová Sparta Praha nebo hokejová Kometa Brno.
Praha, výstup ze stanice metra Českomoravská. Na eskalátorech směřujících vzhůru byste nenašli volný schod. Lidé se sunou směrem k O2 areně. Červeno-bílá lavina cestou míjí jednotlivce, dvojice i skupinky, které drží papírky, případně mobilní telefony, s nápisem: „Koupím lístek na zápas mistrovství světa.“ Někdo chce jeden, někdo dva, jiný dokonce pět.
Tak nějak to v těchto dnech vypadá, když hraje česká hokejová reprezentace. Mistrovství světa se do země vrátilo po devíti letech a ukazuje, že tento sport tu stále táhne. Národní tým po porážce Američanů bude hrát o medaile, turnaj útočí na vlastní divácký rekord a téměř jistě ho překoná. Fanouškovská zóna u stadionu se hemží lidmi v dresech národních týmů, ty české převažují. Protože se na ně po období s lvím logem Českého hokeje zase vrátil státní znak, na který se nevztahuje reklamní licence, zahlédnete kromě oficiálních uniforem i levnější, okopírované varianty.
O prodej oficiálních dresů stejně jako merche samotného šampionátu v čele s maskoty Bobem a Bobkem se stará právě Footballmania, která velikost akce cítí. „Jde o velké množství zboží a relativně krátký časový úsek, po který se může prodávat,“ vysvětluje pro CzechCrunch Tomáš Mikač z marketingového oddělení firmy, kde o práci neměli nouzi už měsíce před tím, než šampionát vůbec začal.