Volkswagen loni prodal téměř dvakrát více elektromobilů než v předchozím roce. Celkové prodeje jsou však slabší
Podobně jako řada jiných automobilek i Volkswagen zaznamenal v meziročním porovnání propad dodávek. V případě německého giganta se jedná o osmiprocentní pokles s téměř 4,9 milionu dodaných osobních vozidel. V případě prodejů elektromobilů se ale Volkswagenu dařilo. Automobilka dodala 369 tisíc vozů s elektrifikovaným pohonem, což je nárůst o více než 70 procent.
Problémy v dodavatelském řetězci budou nejspíše i v letošním roce hlavním důvodem, proč automobilky nedodávají tolik vozů jako v minulých letech. Tento trend potvrdil i Volkswagen výsledky za rok 2021, kdy dodal 4,897 milionu kusů automobilů, tedy méně než v roce 2020 s 5,3 miliony dodaných vozidel.
„Volkswagen dosáhl za mimořádně náročných podmínek uspokojivého prodejního výsledku. Obrovské dopady nedostatku polovodičů na výrobu nebylo možné během roku v celém rozsahu kompenzovat. Avšak náš historicky nejvyšší počet objednávek na 543 tisíc vozidel jen v Evropě, z toho 95 tisíc objednávek na elektromobily řady ID, jasně ukazuje, že zájem o vozidla Volkswagenu je i nadále velmi vysoký,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing značky.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Vůbec nejžádanějším se stal model Golf, kterému šlapou na paty jeho SUV příbuzní. Ti tvořili hned 40 procent ze všech dodaných vozů, zatímco v roce minulém se jednalo o 34,8% podíl. Nejoblíbenější je tento segment ve Spojených státech, kde SUV tvořily dokonce tři čtvrtiny prodejů. V USA navíc automobilka zaznamenala nejmarkantnější meziroční růst dodávek o 13 procent a povedlo se jí tak dodat bezmála 530 tisíc vozů, tedy nejvíce automobilů od roku 2013.
Volkswagenu se ovšem v loňském roce nejvíce dařilo v Číně. Přestože zde zaznamenal meziroční propad o 14,8 procenta, dodal místním téměř 2,5 milionu vozů, tedy nejvíce ze všech sledovaných trhů. Dalším místem, kde se automobilce podařilo dodat více než milion vozidel, se stala západní Evropa, kde se však prodeje propadly o 5,3 procenta.
Elektromobily jedou
Plug-in hybridů Volkswagen v minulém roce dodal 106 tisíc, čistě elektrických modelů 263 tisíc, což je meziroční nárůst o 97 procent. Celkový počet 369 tisíc dodaných elektrifikovaných modelů představuje přibližně 7,5% ze všech globálně dodaných vozů. Jen v Evropě představuje podíl doručených elektrických vozidel 19,3 procenta, v domovském Německu byl dokonce každý čtvrtý prodaný vůz elektrifikovaný.
Na domácím trhu tak značka mezi prodejci elektromobilů jasně dominuje. V Číně, kde za rok 2021 dodala 77 100 elektromobilů, patří mezi pětici největších dodavatelů elektromobilů, v USA jí na tomto žebříčku patří čtvrté místo. Vůbec nejoblíbenějším elektrickým modelem z portfolia Volkswagenu se stalo SUV ID.4, které pro nás nedávno otestoval finančník Radovan Vávra.
Podobně jako Škoda, která v minulém roce též zaznamenala propad v počtu dodaných vozů, očekává i Volkswagen, že problémy v dodavatelském řetězci budou ovlivňovat i čísla za rok 2022. Přesto by se podle automobilky měla v letošním roce situace postupně stabilizovat, což by mělo ve finále vést k meziročnímu nárůstu dodaných vozů.
Související témata:VolkswagenPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.