Vozil dva displeje v sedanu, teď zásobuje celé Česko. Papírový roll-up patří do pravěku, říká Matěj Weinert
Začalo to v garáži, ve dvou lidech a s jedním nápadem: dostat do Evropy nejmodernější reklamní obrazovky, které budou lidi bavit.
Může to být upoutávka na produkt ve veletržní hale, prezentace nové řady luxusního vozu uprostřed salonu anebo třeba informace o prodeji nové výstavby apartmánů v Peci pod Sněžkou. Všude tam, kde se lidé mají ve vteřině zastavit a věnovat pozornost službě či výrobku, se podle Matěje Weinerta, zakladatele firmy DIGIpromo, hodí zaujmout je LED obrazovkami. A to ideálně v nejmodernější a nejoriginálnější verzi, kterou trh nabízí.
„Papíru odzvonilo,“ říká Matěj Weinert v showroomu své firmy plném obrazovek mnoha tvarů a velikostí. Na mysli má reklamní roll-upy, které posledních deset až dvacet let firmy pro svou prezentaci využívají. „Mohou mít kvalitní grafiku a celkově vypadat skvěle, ale data ukazují, že statický papírový poutač zdaleka nepřitáhne pozornost tolik, jak moderní technologie. Pod vlivem světa kolem nás podvědomě vyhledáváme pohyb, interaktivitu a zábavu,“ vysvětluje.
Se svým podnikáním začínal v roce 2019. Měl zkušenosti z produkce a reklamy, hledal ale něco, co na trhu chybí. V tu dobu narazil v cizině na unikátní zařízení, velikostí podobné klasickému roll-upu, ale s displejem, který nahradil tisk. Zároveň mělo na rozdíl od TV obrazovek neokoukaný formát na výšku s obrazovkou až na zem, velkou svítivost a dynamický kontrast. „Věděl jsem, že to je ono. Že takovou technologii chci nabídnout v Evropě a poskytnout k tomu špičkový servis, který prezentaci klientů vystřelí na nový level,“ vzpomíná Matěj Weinert.
Začal nákupem prvních dvou kusů a jejich pronajímáním po Česku a v okolních státech. Skladoval je v garáži, rozvážel v kufru svého sedanu a s podnikáním mu pomáhal první zaměstnanec. Hledali úspory, kde se dalo, a postupně rostli, dokud je nezastavil covid. Zastavil, ale nepoložil. Uskromnili se, přečkali ho a po jeho skončení se znovu pustili do hledání nových technologií a získávání firem pro „digitální myšlenku“.
„Nejtěžší je vždycky na začátku lidi přesvědčit. Nikdo nechce být první, kdo investuje do novinky, protože po staru to přece taky funguje. Pak to vyzkouší první, druhý, třetí… a nestíháme dodávat. Takhle se to opakuje s každou novinkou, už jsme si zvykli,“ směje se Matěj Weinert.
Stejně jako papír už podle něj na uživatele nefunguje ani klasická televizní obrazovka, byť velkoplošná. „Podvědomě ji ignorujeme, protože ji všichni máme doma v obýváku,“ říká. Svá slova opírá kromě zkušeností od zákazníků i o čísla – na digitální obrazovky se podle něj dívá statisticky o 30 procent víc lidí a zůstávají u nich o 400 procent déle než u klasických roll-upů.
Pod vlivem světa kolem nás podvědomě vyhledáváme pohyb, interaktivitu a zábavu.
Dnes má jeho firma DIGIpromo na svém pražském skladě přes osmdesát digitálních zařízení různých typů a technologií, o které se stará tým patnácti lidí. Dotykové panely, LCD kiosky a také momentálně nejoblíbenější LED postery. Tvarem se blíží klasickému roll-upu, dá se jich ale spojit několik dohromady a vytvořit z nich LED stěnu. „Nemusíte platit složitou dopravu kamionem, naše postery se snadno naskládají do transita a na místě propojí. Ušetříte náklady, stačí vám jen jedna zásuvka. Když na to přijde, za několik minut je hotovo a třeba na konferenčním podiu se tak během chvíle může za řečníkem objevit velkoplošná projekce,“ vysvětluje Weinert.
Klienti si mohou jejich zařízení pronajmout a sami odvézt, častěji ale využívají kompletní servis včetně instalace, deinstalace a podpory během akce 24 hodin denně. Na dálku jim také Matěj Weinert a jeho tým mohou spravovat obsah, který na obrazovkách běží, a to buď v grafice dodané zákazníkem, nebo připravené na míru grafickým studiem DIGIpromo.
„Každým rokem se technologie zlepšují a umožňují promítat lepší obraz v zajímavých formátech, využít interaktivitu s divákem nebo prostě vyvolat wow efekt neotřelou prezentací. Proto chceme firmám pomoci být kreativní a využít všechny možnosti, aby se to odrazilo v zájmu zákazníků o jejich produkt,“ vysvětluje Matěj Weinert.
„Existují i podobné panely, které si můžete sami objednat v Asii. Na první pohled na nich ušetříte, dokud nezjistíte, že vám chybí zákaznická podpora. Nepasuje vám tam grafika, panel se po chvilce seká a manuál není v českém jazyce,“ komentuje majitel DIGIpromo.
Nejnověji chystá nákup a pronájem průhledných displejů. V České republice chce být první, kdo je nabídne ve větším množství a za dostupnou cenu. Podobně se podle něj blíží zájem firem o velkoplošné hologramy. „U nich jsme trochu předběhli dobu, když jsme je nabídli už před pěti lety. Zapomněli jsme na konzervatismus trhu a realita nás vrátila zpátky na zem. Jejich čas teprve přichází,“ usmívá se Matěj Weinert.
Ve svém nejnovějším projektu teď chce propojovat různá místa s podobnou klientelou. Například pětihvězdičkový hotel, autosalon a špičková restaurace mohou mít ve svých prostorách instalovaný LED poster, na kterém poběží jejich vlastní prezentace střídaná prezentací partnerů. „Navzájem se tak mohou podpořit a využít kupní sílu klientely každého z nich,“ plánuje Weinert.
Do budoucnosti se dívá s nadšeným očekáváním dalších novinek. Jezdí s kolegy na veletrhy, sleduje trendy a to nejlepší chce dál přivážet do Evropy a Česka. „Zařízení jsou stále menší, lepší a rychlejší. Budeme je potkávat na místech, která by nás zatím nenapadla, a budeme s nimi čím dál častěji interagovat,“ těší se.








Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.