Zapište si datum 22. května. Do českých kin přijde filmová událost roku. Mission: Impossible – Poslední zúčtování, osmý díl ze série akčních trháků s Tomem Cruisem v hlavní roli. A jak ukazuje právě vydaný trailer očekávané novinky, bude to mimořádně explozivní finále.
Skáče ze skal i mrakodrapů a do oceánů. Potápí se. Létá letadlem. Tedy ne v letadle, ale na letadle. Tom Cruise neboli Ethan Hunt, hlavní hrdina filmové série Mission: Impossible, opět uchvacuje vlastními kaskadérskými kousky. V novém traileru Mission: Impossible – Poslední zúčtování slibuje podívanou, která už příští měsíc dorazí na velké plátno.
Nový trailer Mission: Impossible láká nejen na vyvrcholení příběhu z předloňského dílu s podtitulem Odplata a nové, ještě výbušnější scény. Ale vrací se i o mnoho let nazpátek k dřívějším událostem z brzy už osmidílné série. Nalezne ve vzpomínkách agent Hunt odpovědi na světové konspirace a vyřešení zrady svého týmu? Možná. Určitě to ale bude velkolepější než kdy dřív. Však už ta nejlepší věta traileru zní slibně: „Vy jste mu dali letadlovou loď?!“
Minecraft se postaral o zatím nejlepší filmový start roku. Na hranatý svět sází s limitkou i McDonald’s
Minecraft film za sebou má úspěšný první víkend. Na jeho úspěchu se veze i fastfoodový řetězec McDonald's, jehož pixelové menu se stalo internetovým hitem.
Ve čtvrtek dorazil do kin očekávaný Minecraft film inspirovaný stejnojmennou videohrou, která vnesla do herního průmyslu zcela nový žánr a svým hranatým světem ohromila miliony lidí. Dnes, téměř 14 let od oficiálního vydání plné verze, je se svými 300 miliony prodanými kopiemi nejprodávanější videohrou na světě, pomineme-li Tetris, který však vzhledem k množství jeho různých verzí mnozí považují za herní sérii.
Když studio Warner Bros loni v září zveřejnilo první trailer k Minecraft filmu, prvotní reakce byly bouřlivé. Během tří dnů od zveřejnění měl přes milion negativních hodnocení. „Fanoušci Minecraftu zdrceni ‚strašným‘ hraným trailerem,“ zněl titulek britských novin The Independent. „Upoutávka na Minecraft film je prokletím pro mé oči,” komentoval zase na hry zaměřený server GamingBible.
Už první den promítání však naznačil, že Minecraft film bude kasovní trhák. Tržby za pátek podle webu Deadlinevystřelily na 55 milionů dolarů (přibližně 1,24 miliardy korun). Za celý první víkend pak celosvětové tržby pokořily 301 milionů dolarů (6,9 miliardy korun), což podle webu Deadlineznamená zatím nejlepší filmový start roku 2025. Ani česká kina nezaostávala. Na snímek se o víkendu přišlo podívat rekordních 235 993 diváků a v přepočtu na tržby tak vydělal více než 44 milionů korun.
Snímek však mezi diváky vyvolává smíšené reakce. Na webu Rotten Tomatoes, který sdružuje recenze filmových kritiků z celého světa, dosáhl v době psaní tohoto článku hodnocení pouhých 48 procent. Naproti tomu na české filmové databázi ČSFD, kde snímek hodnotí běžní diváci, činí jeho hodnocení 62 procent.
Kritici nejčastěji vyzdvihují, že jde o nenáročnou zábavu, která sice postrádá řád, ale právě díky svému chaotickému duchu má potenciál nadchnout především dětské publikum. Na druhou stranu film podle mnoha diváků místo originálních nápadů sází na jistotu, působí prázdně a současně je zbytečně přeplácaný.
Na titul, který znovu oživil nadšení pro herní fenomén, láká i fastfoodový řetezec McDonald’s. Ten od začátku dubna nabízí zákazníkům dvě limitovaná menu – Minecraft Happy Meal a jeho obdobu pro dospělé Minecraft Movie Meal.
Sázka McDonald’s na propojení s herním světem zjevně funguje. Po sociálních sítích od spuštění akce ve velkém kolují videa, na kterých fanoušci novinku rozbalují a recenzují, limitované hračky se objevují v internetových bazarech a online video platformy plní recenze jednotlivých sběratelských předmětů.
Příspěvky, které se nové nabídce populárního fastfoodu věnují, dosahují i milionů zhlédnutí. „Úvodní ohlasy jsou nad očekávání pozitivní,“ říká ke kampani manažerka externí komunikace McDonald’s Lucia Poláčeková.
Fastfood najel na vlnu moderního marketingu
Společnost McDonald’s se nyní v marketingu opírá o strategii takzvaných „dropů“, což je model, který dlouhodobě s úspěchem využívají značky tenisek a streetwearového oblečení. Jak poznamenal server Forbes, podobně jako u limitovaných edic tenisek Yeezy jsou nová speciální menu prodávána zákazníkům v omezeném množství, obsahují exkluzivní položky a mají potenciál pro okamžitý přeprodej.
Minecraft Movie Meal navazuje na osvědčený model, který společnost s úspěchem použila na americkém trhu již v roce 2022. Tehdy zaznamenala výrazný úspěch s Happy Mealem pro dospělé, který začal řetězec prodávat ve spolupráci se streetwearovou značkou Cactus Plant Flea Market. Kampaň se stala trendem na sociální síti Twitter a přinesla 25% nárůst návštěvnosti aplikace McDonald’s.
>
We got the Minecraft McDonald’s Adult Happy Meal and got the one we were looking for! 💚😍 pic.twitter.com/Rb2c1RIdvu
— HappyKittyShop🪡🖤💀 (@HappyKittyShop5) April 3, 2025
Novinka, která v dubnu dorazila do Česka, se pyšní tematickou papírovou krabicí přepracovanou do pixelového designu, typického pro Minecraft. Obsahuje také box připomínající truhlu, ve které je ukrytá jedna z šesti sběratelských figurek. Každé z nich náleží kód, který ji po naskenování převede i do samotné hry jako avatara.
Kromě hraček menu obsahuje také pálivou omáčku Nether Flame z drceného chilli a kajenského pepře, jejíž název inspirovala „minecraftovská“ láva. Svému titulu zřejmě dostává, což dokazuje i fakt, že internetová komunita udělala z ochutnávání nového sosu výzvu. Pekelné omáčce se klasický Happy Meal, který si i ve speciální edici drží cenovku 115 korun, raději vyhýbá. Mladší fanoušci si v něm však mohou vybírat z 12 tematických hraček.
Jde tedy o produkt, který zřejmě osloví malé i velké. Pokud se však rodina rozhodne spojit návštěvu kina s tematickou večeří v McDonald’s, měla by se připravit na citelný zásah do rozpočtu. Menu pro dva dospělé a dvě děti totiž vyjde na přibližně 800 korun. A s lístky do kina se tak může rodinný večer vyšplhat až na dva tisíce korun.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.