Vyhřívané sedačky za 450 korun měsíčně? BMW má předplatné doplňkových služeb i v Česku

Služby jako vyhřívaná sedadla, výhřev volantu nebo asistent dálkových světel si mohou řidiči objednat třeba jen na měsíc, když je zrovna chtějí.

bmw7

Foto: BMW

Elektrické BMW řady 7

Chcete vyhřívané sedačky? Zaplaťte 450 korun měsíčně. Vyhřívání volantu máte za 240 korun. A chcete automatické zapínání a vypínání dálkových světel? To bude za dalších 210 korun. Pořádný rozruch mezi řidiči vyvolala zpráva o tom, že německá automobilka BMW začíná prodávat některé služby ve svých vozech na bázi měsíčního předplatného. Není to přitom tak velká novinka a obchod se speciálními službami už funguje i v Česku. BMW se ho navíc chystá dál rozšiřovat.

Zmíněné funkce, jako jsou vyhřívané sedačky nebo asistent ovládání dálkových světel, jsou dnes již často běžnou výbavou nových vozů, minimálně ve vyšších třídách. Proto zprávy, které se tento týden objevily v zahraničních médiích, vzbudily vášnivé diskuze o tom, kam se výrobce prémiových vozů z Mnichova ubírá. „Záleží samozřejmě hlavně na modelu vozu, který zákazník má,“ ujišťuje pro CzechCrunch David Haidinger, tiskový mluvčí BMW.

Měsíční platby za doplňkovou výbavu tak nejsou na pořadu dne pro každého, kdo s vozem značky BMW jezdí. „Tento typ služeb je ale určitě trend, který se bude do budoucna i nadále vyvíjet a bude nabízet neustále nové možnosti, které sebou digitalizace a nová úroveň infotainmentu nabízí,“ doplňuje Haidinger. Nové možnosti umožňují vzdálené aktualizace softwaru, mezi jejíž průkopník patří Tesla, ale také vybrané automobily BMW už touto schopností několik let disponují.

V rámci svého programu BMW ConnectedDrive Upgrades již bavorská automobilka delší dobu nabízí takzvané on-demand služby, a to i v České republice. Jedná se o funkce, které mohou zákazníci přidávat podle potřeby až po nákupu vozu, nebo je aktivovat jen na omezenou dobu, když je zrovna využijí. Jde tak například o živé informace o hustotě dopravy a dopravních zácpách, asistenta dálkových světel, nebo dokonce u vybraných modelů možnost dokoupit adaptivní podvozek.

bmwix

Foto: BMW

Interiér elektrického BMW iX je plný displejů

Některé služby lze vybrat na zkušební dobu zdarma, nebo si je rovnou předplatit na jeden měsíc, rok nebo tři roky. Podle délky se liší také cena. Řidiči si mohou jednotlivé služby dokupovat v aplikaci My BMW nebo z portálu ConnectedDrive. V české nabídce je aktuálně k dispozici přes deset služeb. Nejdražší je aktivní systém udržování rychlosti, který automaticky hlídá rychlost, odstup od vozidla vpředu a jízdu v kolonách. Ten lze koupit jedině nastálo za 23 260 korun.

Již zmíněné vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce stojí 450 korun měsíčně. Ročně vyjde na 4 495 korun a na tři roky 7 410 korun. Pokud ho chcete natrvalo, stojí 10 180 korun. Při konfigurování nákupu nového vozu BMW řady 6 aktuálně stojí vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce 12 194 korun, u řady 1 ještě zhruba o 1 300 korun méně, ale možností, jak získat například tuto výbavu, je při nákupu nového vozu více v rámci různých větších sad a packetů.

Vyhřívání volantu pořídíte od 240 korun měsíčně, asistenta dálkových světel od 210 korun a systém, který automaticky udržuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu, požadovanou rychlost a jízdní pruh, od 980 korun za měsíc. Klíčové pochopitelně je, že dostupnost zvolené výbavy vždy závisí na technickém vybavení jednotlivých vozů.

Jakmile se řidič přihlásí svým účtem do BMW Storu, automaticky se mu zobrazí pouze ta výbava, kterou si může pro svůj vůz zakoupit. Když se neobjeví, není k dispozici. Zároveň řidiči, kteří si vybrané služby objednali již při nákupu vozidla, je mají i nadále bezplatně k dispozici. „Zákazník se může rozhodnout již při konfigurování vozu, zda chce například vyhřívání volantu nebo sedadel rovnou z výroby. Když si je nezvolí, tak si je může dokoupit později,“ dodává tiskový mluvčí BMW.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.