Vypusťte Kånkena. Ikonický batoh od švédské značky Fjällräven si nyní můžete nadesignovat úplně sami
Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.
Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Na začátkem jdeme za polární liškou.
Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.
Švédská legenda, kterou budete nosit podle sebe
Možná jste už na ulici nebo v tramvaji zahlédli malé, zpravidla minimalisticky vyladěné batůžky s velkým uchem, poněkud krabicovějším vzhledem a decentními popruhy. S největší pravděpodobností šlo o batohy ikonické švédské značky Fjällräven, které jsou ve městech šíleně populární. Firma dokonce před nedávnem začala prodávat i novou, ekologičtější verzi vyrobenou z borovicového dřeva.
Nyní Fjällräven, jehož příběh jsme zevrubně popsali tady, uvádí nový koncept batohů. Pořád jde o slavný, přes čtyřicet let starý model Kånken (ten z ulic a tramvají), ale na nové platformě, v rámci které mohou fanoušci dát průchod své tvořivosti a sestavit svou vlastní barevnou kombinaci. Konfigurátor je dostupný online a nabízí čtrnáct různých barev s patnácti nastavitelnými částmi.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDohromady je tak možné vymyslet přes 100 000 miliard kombinací, takže se zaručeně odlišíte a bude téměř nemožné, abyste potkali někoho se stejnou barevnou verzí. Designovat můžete začít na oficiálním webu Fjällrävenu, ovšem je nutné počítat s tím, že je nabídka omezená. Bude dostupných jen 500 kusů týdně.
– Bulletin ⚡
? Rouška z říše budoucnosti: Zapomeňte na chirurgické roušky nebo respirátory s nejrůznějšími písmenky a čísly. Výrobce gamingového vybavení Razer odhalil unikátní ochrannou masku, která je připravená naprosto na cokoliv.
? Bitcoooin: Nejhodnotnější kryptoměna světa bitcoin se znovu zapsala do dějin. Dokázala totiž překonat hranici 66 tisíc dolarů a stanovila tak své nové historické maximum. Teď lidé čekají, než spadne, aby mohli znovu nakoupit. Nebo?
?️ Mario Kart naživo: Nasednout, nabít a vyrazit. Segway uvádí speciální káru, do které se posadíte jako ve hře Mario Kart a vyrazíte vstříc soupeřům. A pozor, můžete po nich rovnou střílet!
? Umění na teniskách: Reeboku se sice už tolik nedaří, o čemž svědčí i fakt, že se ho Adidas zbavil, nadále ale pokračuje v zajímavých kolaboracích. Tentokrát se slavným popartovým umělcem Keithem Haringem.
– Streaming culture ?
Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.
***
Wiley – Kojo
Doby, kdy byla „nuda v Brně“, jsou dávno za námi. Nyní tamní rapové scéně vládnou takzvaní Rychlí kluci, přičemž jeden z nich, Kojo, teď vydal svou debutovou desku Wiley. Pro mě je to znovu potvrzení, že drill a vliv britské scény v Česku pořád frčí. Album jako takové zní uceleně, má neotřelé beaty a opatrný hlas tomu dodává patřičnou šťávu. Navíc je na featech i třeba Ben Cristovao.
***
The Butterfly Effect – Fetty Wap
Na návrat Fettyho jsem se obzvlášť těšil. A byť mě na první poslech jeho nová deska The Butterfly Effect tolik nezaujala, po druhém poslechu (a hlavně při jiné příležitosti) to byla jiná hitparáda. Album je vyklidněné, Fetty Wap na něm rapuje velmi uvolněně, dokonce se snaží i zpívat, minimálně natahovat do jiných výšek. Není to žádný diktát, který vám ukroutí hlavu, ale na pohodový poslech skvělé.
– Sneakers window ?
Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.
***
Nike Air Force 1 s motivy bandany
Air Force 1 je tím nejlegendárnějším modelem, který Nike kdy představil. A není proto divu, že se čas od času objeví i spolupráce, které zhruba čtyřicet let starou tenisku posouvají do kreativnějších sfér. Brzy se na trhu objeví variace, která má ikonický swoosh (respektive fajfku) nadesignovaný po vzoru bavlněné černé bandany. Novinka si stále zachovává svůj proslulý minimalistický vzhled, ale s netradičním detailem.
– Cestou tramvají ?
Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.
***
No Offence – WEN
WEN, Taomi, Shimmi a Saul. Tito představitelé slovenské nové školy se sešli na jednom tracku s názvem No Offence, který kombinuje moderní zvuk, skvělý beat od talentovaného umělce Nuriho a když se k tomu připočte i originální videoklip od Jana Stracha, jde o velmi svěží rapový závan s tlumeným, byť melodickým pojetím.
***
KOJO – Ladislav Sinai
Český podcaster Ladislav Sinai si do své show nyní pozval brněnského rappera Kojo, který proslul především svým infantilním trackem Lízátko. V podcastu mluví o svých začátcích, přibližuje story skrývající se za brněnským uskupením Rychlí kluci a svým příjemným (byť možná trochu stydlivým) hlasem samozřejmě nezapomíná popisovat svou novou desku Wiley.
– My fashion story ?
Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.
***
Moncler
Nebudu předstírat, že něco od Moncleru vlastním. Ono koupit zimní bundu v hodnotě dvou iPhonů 13 Pro není příliš jednoduché rozhodování. Jde každopádně o značku, která si zaslouží pozornost, protože dělá skvělé věci. Loni dokonce za více než miliardu dolarů koupila slavný streetwearový brand Stone Island a čím dál více prosakuje nejen do městské módy.
Italská značka Moncler byla založena roku 1952 René Ramillonem a Andrém Vincentem, kteří se s ní soustředili výhradně na lyžařské oblečení. Její bundy ovšem nosila i italská horolezecká výprava na horu K2, kde zkoušela, co vydrží. Nakonec se bundy staly stěžejním kusem oblečení v jejím portfoliu a je tomu tak i dodnes.
V nabídce Moncleru je ovšem možné najít i další zimní doplňky – od vest až po kulichy. Pokud by vás ale decentní styl Moncleru spolu s vysoce kvalitním provedením zaujal, připravte si určitě vyšší (deseti)tisíce korun. Za luxusní streetwear se platí.
Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!