Výrobce nápoje MANA spouští novou výrobní linku, která desetinásobně zvýší objem produkce
Český výrobce nápoje MANA Heaven Labs podniká další krok, díky kterému by brzy mohl výrazně zvýšit nabídku produktů a zjednodušit si vstup na zahraniční trhy. Poté, co letos otevřel první pobočku v Německu, zahájil prodej nové receptury této alternativní stravy a začal nabízet své produkty také na Alze, v Globusu či v trafikách Relay, spouští novou výrobní linku v podobě speciálního míchacího stroje.
Díky této nové technologii, nacházející se ve výrobně v pražské Uhříněvsi, může startup Heaven Labs zakladatele Jakuba Krejčíka produkovat takovou variantu nápoje, která od základu kombinuje prášek a olej v jedné práškové substanci – Mark 5. Nepočítaje hotový drink pod označením Mark 4, doposud bylo nutné nápoj smíchat zvlášť s olejem a práškem.
Výrobní linka, kterou si nechalo Heaven Labs patentovat, má však sloužit i k dalším účelům. Vzhledem k tomu, že míchací stroj zvládne vyrobit až desetkrát více produktů než předchozí technologie, může Heaven Labs zrychlit svůj chystaný vstup na mezinárodní trhy, konkrétně do USA, kam by měla MANA přijít v druhé polovině tohoto roku.
Zakladatel startupu Heaven Labs a tvůrce nápoje MANA Jakub Krejčík během prohlídky nového míchacího stroje
Právě s růstem objemu výroby, jenž se logicky projeví na větších zásobách pro pokrytí poptávky, plánuje Heaven Labs do konce roku najmout i nové pracovníky. Těch by mělo být až 40. Zvýšit by se měly i finance určené pro investice do vývoje výroby. Doposud měl startup od svého vzniku v roce 2014 do výrobních technologiích jako takových investovat více než 26 milionů korun.
„Naší vizí vždy bylo vytvořit kompaktní produkt, který bude mít vše v jednom. Takový, který neklade překážky a který se stane čistým zážitkem. Díky nové technologii míchání, takzvanému high-speed cold mixing, jsme dokázali sloučit olejové i práškové složky do jedné robustní substance, bez přidaných látek a přesto s dlouhou a ověřenou trvanlivostí dvanáct měsíců od data výroby.
Už žádné plastové lahvičky, žádné odměřování oleje. Příprava našeho jídla bude ještě jednodušší a rychlejší,“ komentuje Krejčík novou výrobní iniciativu a současně také novou verzi nápoje MANA s označením Mark 5.
Snižování zátěže na životní prostředí
Dlouhodobým cílem pražského startupu, který za minulý rok prodal produkty v hodnotě 87 milionů korun, je mimo jiné také snižování energetické náročnosti, zvyšování úspory výrobního materiálu a obecně redukování zátěže na životní prostředí. Díky Mark 5 se Heaven Labs mělo podařit snížit obsah plastů (jelikož není potřeba plastové lahvičky na olej) o 50 % oproti předchozí verzi. Zároveň se mělo ušetřit až 20 % na použití papíru.
Foto: Heaven Labs