Vytěžit z televizní reklamy co nejvíc. J&T Ventures investuje do chorvatského AdScanneru, ten celkem získal 46 milionů
Způsob plánování, nákupu a měření televizní reklamy se za čtvrt století prakticky nezměnil, přitom se ukazuje, že televize má stále velký potenciál. S tímto přístupem si na mezinárodním trhu buduje svoji pozici chorvatský startup AdScanner, který se pomocí vlastní technologie a big data snaží do reklamního světa přinést co největší efektivitu. Na další rozvoj a expanzi teď získává investici.
Celkem 1,8 milionu eur, asi 46 milionů korun, do AdScanneru posílá výměnou za nespecifikovaný podíl tuzemský venture kapitálový fond J&T Ventures a německý Laughing Tuna. Aktuální investiční kolo přitom navazuje na předchozí investice fondu South Central Ventures ve výši 2,7 milionu eur, v přepočtu bezmála 70 milionů korun.
V současnosti AdScanner působí na bulharském, chorvatském, německém, srbském a rakouském reklamním trhu, nově získaný kapitál chce startup využít především na další posílení své mezinárodní pozice. Konkrétní země, kam plánuje expandovat, však zatím firma odmítla komentovat.
V letošním prvním čtvrtletí tržby AdScanneru překonaly výsledek za celý loňský rok, kdy podle vyjádření firmy dosáhly jednotek milionů korun. Společnosti se dále daří získávat významné klienty na evropském mediálním trhu a díky tomu plánuje letošní tržby už v řádu vyšších jednotek milionů eur, tedy v nižších stovkách milionů korun.
„Společnost je prozatím ztrátová, primárně je to dáno investicemi do dalšího růstu a vývoje a s tím spojenými odpisy. Překlopení do zisku se očekává při zdvojnásobení tržeb oproti současným,“ přibližuje pro CzechCrunch Martin Kešner, investiční ředitel J&T Ventures.
„AdScanner do televizní reklamy přináší standardy z digitálního prostředí a všem účastníkům od mediálních agentur, inzerentů a televizních společností až po telekomunikační operátory umožňuje co nejefektivněji kapitalizovat data,“ popisuje Marin Ćurković, generální ředitel a spoluzakladatel AdScanneru.
Startup přitom využívá vlastní technologii Rapid Data Vectoring, pomocí níž sbírá a integruje data o sledovanosti a preferencích diváků na různých televizních platformách. K tomu ji doplňuje algoritmem pro automatické rozpoznávání obrazu, což je součástí řešení pro novou generaci obchodních modelů v televizním ekosystému.