Wolt pokračuje v misi stát se obchodním domem v kapse. Nově pomáhá lidem i ušetřit peníze
Wolt už není jen službou pro rozvoz jídla. Letošek ukázal, jak moc se hrne i do potravin – a mimo jiné předplatitelské služby, která ušetří peníze.
Dříve lidé využívali Wolt zejména pro dovoz jídel, dnes je ale jeho rozkročení daleko širší. Znát to bylo hlavně letos, kdy firma po Česku rozšířila takzvaný Wolt Market s potravinami a doplňky, spustila své vlastní řešení Wolt Drive pro expresní doručování zásilek do 30 minut z e-shopů a také nasadila předplatitelskou službu, díky níž zákazníci ušetří za dopravu. „A to je teprve začátek,“ říká Jan Foret, šéf Woltu pro Česko.
Wolt má jasnou vizi, která by se dala přirovnat k jakémusi obchodnímu domu v kapse, kde si zákazníci vyberou vše, co potřebují, aniž by reálně museli někam chodit. Proto se čím dál více tlačí do segmentu supermarketů a dalších maloobchodníků, přičemž posiluje své rozvozové kapacity. S touto vizí se pojí i služba Wolt+.
Ta funguje na bázi předplatného a nabízí výhody ve formě ušetření poplatků za dopravu. Zákazníci tak mohu od vybraných restaurací a obchodníků objednávat neomezeně často s dopravou zdarma. V rámci měsíčního předplatného za 109 korun si lidé mohou odečíst minimálně 29 korun za dopravu – v průměru to vychází až na 49 korun.
„Česko je spolu s Norskem a Polskem mezi prvními trhy, kde jsme tento věrnostní program spustili. Máme radost, že se nám za zhruba sedm měsíců od pilotního testování u pražských podniků podařilo službu rozšířit do všech čtrnácti měst, kde Wolt přímo působí,“ komentuje Jan Foret.
Služba Wolt+ je už dostupná ve čtrnácti městech, kde původem finská společnost Wolt působí s vlastním rozvozem – užívat si jí tak mohou i zákazníci v Brně, Ostravě, Olomouci nebo Plzni. Funguje ale také v Mladé Boleslavi a na Kladně.
Všichni, kteří přes aplikaci Woltu z těchto míst objednají alespoň třikrát měsíčně, už mohou pozorovat ušetření v souvislosti s předplatným, jež při volbě roční verze vychází na 92 korun za měsíc, což znamená úsporu již při dvou průměrných objednávkách měsíčně.
„Věrnostní a zákaznické programy jsou jednou z cest, jak v dnešní době ušetřit. Chceme proto našim věrným zákazníkům tuto možnost také dopřát a udělat Wolt ještě atraktivnější. Jsme rádi, že se daří službu Wolt+ spouštět v dalších regionech a na rozšiřování budeme dále pokračovat,“ dodává Foret a zdůrazňuje, že Wolt+ nachází oblibu také pro rozvozy každodenních nákupů, které firma posiluje v rámci služby Wolt Market.
„K zapojení do Wolt+ jsme oslovili podniky působící jak na lokální úrovni, ale také nadnárodní řetězce, jako je McDonald’s. Díky tomu je nabídka pestrá a zahrnuje přes 2 300 podniků. Kromě doručování jídla se předplatitelská služba vztahuje například na produkty z Wolt Marketu a zákazníci tak mohou Wolt+ využít také na každodenní nákupy,“ říká Foret. Wolt Market je dnes dostupný na čtyřech místech Prahy a od března také v Brně, další města budou následovat v příštím roce.
Wolt se zaměřil i na rozšiřování služeb pro firemní zákazníky, kdy expanduje v rámci služby Wolt at Work. Od spuštění ji začalo používat už více než dvě stě regionálních firem včetně velkých společností využívajících Wolt napříč všemi svými evropskými pobočkami, jako je BCG nebo A.T. Kearney.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNyní ji kromě pražských firem mohou používat také zákazníci ve všech dalších městech, kde Wolt působí. Některé firmy dokonce nabízí službu Wolt at Work jako zaměstnanecký benefit, kdy si mohou zaměstnanci na náklad firmy objednat jídlo, ale třeba i drogerii až domů.
Letošní rok byl přitom pro Wolt úspěšný nejen v rámci rozšiřování nových služeb, ale i expanzí do dalších měst. Letos s k ním připojilo Ústí nad Labem, Karlovy Vary, Zlín, Jihlava a dalších šest lokalit, kde Wolt aktuálně funguje na principu self-delivery, při němž si rozvoz řeší přímo jednotliví partneři. Konkrétně jde o Tábor, Frýdek-Místek, Říčany, Průhonice-Čestlice, Jesenice-Vestec či Uhříněves. A příštím rokem Wolt plánuje své působení dále stupňovat.
„Navzdory nejistotě na trhu a změně spotřebitelského chování vidíme nenasycenou poptávku. Vnímáme potenciál k růstu, ať už z pohledu pokrytí služeb Woltu na území Česka, tak rozšiřování sortimentu, kde hledáme cesty, jak zákazníkům nabídnout na jednom místě to, co jinde nenajdou. A těšíme se, že v příštím roce budeme ve všech těchto expanzních pokračovat,“ dodává Foret.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.