YouTube mění své logo a představuje spoustu dalších vylepšení pro mobilní aplikaci
Není tomu tak dávno, co YouTube prošel velkou změnou designu na desktopu, která uživatelům umožňuje nově mimo jiné také přepnutí do tmavého režimu. Nyní se společnost nejrozšířenějšího serveru pro sdílení a přehrávání videí, jež od roku 2006 spadá pod Google, soustředila na další části své platformy.
Tou první je nové logo, které prošlo největší změnou od založení v roce 2005. Nově se dělí na dvě jasně oddělené části – červené logo s bílým symbolem pro spuštění přehrávání a samotný černý název ve zcela nové podobě fontu. Toto rozdělení by mělo zapříčinit vyšší přehlednost i na menších displejích, kde by se měla ukázat pouze ikona.
Inovace se však odehrály především v rozhraní mobilní aplikace, která nyní díky bílé hlavičce a přehlednějšímu pozadí vypadá o něco elegantněji. Novinkou je také implementace zpomalování a zrychlování videa, což zatím bylo výsadou pouze desktopové varianty, nebo automatické zobrazení videí ve formátech, v jakých byly sdíleny (vertikální, čtvercový či horizontální).
Podle všeho se pracuje i na nových gestech. Vedle populárního dvojitého kliku na levou, či pravou stranu videa pro přetočení o 10 vteřin vpřed/vzad, YouTube experimentuje i s možností “swajpnutí” pro rychlejší přechod mezi obsahem.
Všechny nové či obměněné prvky by se měly dostávat postupně mezi uživatele počínaje dneškem.
Foto: YouTube Creator Blog