Za učesané Česko. Bezvavlasy vyrostly na půl miliardy obratu a jdou si pro stamiliony na burzu
E-shop, který je po Notinu druhým největším online prodejcem vlasové kosmetiky v Česku, chce emisí získat až 214 milionů korun.
František Novotný a Aleš Hudeček nejsou širší veřejnosti známí podnikatelé. A to ani v rámci e-commerce, kde působí. Ostatně jejich e-shop donedávna neměl ani responzivní design. Zákazníkům to ale podle všeho nevadí, naopak jejich obchod s vlasovou kosmetikou Bezvavlasy.cz ročně roste dvouciferným tempem, je na dohled půlmiliardovým tržbám a je dlouhodobě ziskový. Co chybí? Snad jen vstup na burzu.
Hudeček s prodejem kosmetiky začínal před třinácti lety. A prý to tehdy byla skutečná garážová firma: „První zásilky jsem balil sám a chodil je posílat na Českou poštu.“ Jenže trpělivost se vyplatila a s Františkem Novotným, který se k němu později připojil a dnes každý vlastní po 50 procentech společnosti, to nakonec dotáhli dost daleko.
Bezvavlasy.cz jsou aktuálně druhý největší internetový prodejce vlasové kosmetiky v Česku hned po e-shopu Notino. Za rok 2021 měly tržby 450 milionů korun a hrubý zisk EBITDA před daněmi a odpisy činil 41,3 milionu korun. Za deset let tak firma vyrostla stonásobně, protože v roce 2012, když vzniklo formálně „eseróčko“, měl tržby 4,5 milionu korun.
Obchod momentálně působí kromě Česka i na Slovensku a v Maďarsku, z domácího trhu mu plyne zhruba 70 procent obratu. Nicméně jej čekají investice v desítkách milionů, plánuje totiž vlastní automatizovaný sklad. A právě na to se budou hodit peníze, které Hudeček s Novotným vyberou při svém vstupu na trh Start pražské burzy. Nabídnou celkem 35 procent firmy a věří, že za ně získají 171 až 214 milionů korun.