Zájem o elektrický kamion od Tesly roste. Zákazníky už jsou FedEx, Pepsi, UPS, DHL nebo česká Alza

Michal PtáčekMichal Ptáček

semi

Foto: Tesla

Chystané nákladní elektromobily Tesla Semi

0Zobrazit komentáře

Když v loňském roce americká automobilka Tesla představila elektrický nákladní automobil Tesla Semi, automobilový svět se rozdělil na dvě skupiny. Ta první v novince Tesly spatřila díky nízkým nákladům na provoz a vlastnostem jako zrychlení z 0 na 100 při plném 40 tunovém nákladu za 20 vteřin, zrychlení z 0 na 100 bez nákladu za 5 vteřin, dojezdu 640 km při 30 minutovém nabíjení nebo údajné nepřevrhnutelnosti karoserie budoucnost nákladní přepravy.

Ta druhá naopak kritizovala velké pořizovací náklady (základní verze začíná na částce 150 tisíc dolarů), určitou nepraktičnost/využití pro delší trasy a také zátěž na životní prostředí vyplývající ze samotné výroby. Pro úspěch elektrického kamionu je však nejdůležitější pohled budoucích zákazníků a ti, jak se zatím zdá mají celkem jasno a novince věří.

tesla

V podstatě ihned po oficiálním představení elektrického kamionu, který by měl k prvním zákazníkům zamířit příští rok, se totiž hned několik velkých firem v čele s giganty jako Pepsi, Walmart nebo UPS rozhodlo k objednání několika kusů a tento počet navíc určitě k potěšení šéfa Tesly Elona Muska den ode dne narůstá.

Zde je seznam několika zajímavých odběratelů, kteří budou připravovanou novinku Tesly v praxi využívat. Najdeme mezi nimi mimo jiné i českého zástupce v podobě e-shopu Alza, který si objednal 4 kusy.

  • Walmart: 15 kamionů
  • Pepsi: 100 kamionů
  • Anheuser-Busch: 50 kamionů
  • Budweiser – 40 kamionů
  • FedEx: 20 kamionů
  • Sysco: 50 kamionů
  • UPS: 125 kamionů
  • DHL: 10 kamionů
  • Alza.cz: 4 kamiony
  • Meijer: 4 kamiony
  • Bee’ah: 50 kamionů
  • Asko: 10 kamionů
  • Flexport: 1 kamion
  • JK Moving: 4 kamiony
  • Loblaw: 25 kamionů. Společnost navíc předpokládá, že do roku 2030 její flotila bude plně elektrická
  • TCI Transportation: 50 kamionů
  • City Furniture: 5 kamionů