Zájem o elektrický kamion od Tesly roste. Zákazníky už jsou FedEx, Pepsi, UPS, DHL nebo česká Alza

Michal PtáčekMichal Ptáček

semi

Foto: Tesla

Chystané nákladní elektromobily Tesla Semi

0Zobrazit komentáře

Když v loňském roce americká automobilka Tesla představila elektrický nákladní automobil Tesla Semi, automobilový svět se rozdělil na dvě skupiny. Ta první v novince Tesly spatřila díky nízkým nákladům na provoz a vlastnostem jako zrychlení z 0 na 100 při plném 40 tunovém nákladu za 20 vteřin, zrychlení z 0 na 100 bez nákladu za 5 vteřin, dojezdu 640 km při 30 minutovém nabíjení nebo údajné nepřevrhnutelnosti karoserie budoucnost nákladní přepravy.

Ta druhá naopak kritizovala velké pořizovací náklady (základní verze začíná na částce 150 tisíc dolarů), určitou nepraktičnost/využití pro delší trasy a také zátěž na životní prostředí vyplývající ze samotné výroby. Pro úspěch elektrického kamionu je však nejdůležitější pohled budoucích zákazníků a ti, jak se zatím zdá mají celkem jasno a novince věří.

tesla

V podstatě ihned po oficiálním představení elektrického kamionu, který by měl k prvním zákazníkům zamířit příští rok, se totiž hned několik velkých firem v čele s giganty jako Pepsi, Walmart nebo UPS rozhodlo k objednání několika kusů a tento počet navíc určitě k potěšení šéfa Tesly Elona Muska den ode dne narůstá.

Zde je seznam několika zajímavých odběratelů, kteří budou připravovanou novinku Tesly v praxi využívat. Najdeme mezi nimi mimo jiné i českého zástupce v podobě e-shopu Alza, který si objednal 4 kusy.

  • Walmart: 15 kamionů
  • Pepsi: 100 kamionů
  • Anheuser-Busch: 50 kamionů
  • Budweiser – 40 kamionů
  • FedEx: 20 kamionů
  • Sysco: 50 kamionů
  • UPS: 125 kamionů
  • DHL: 10 kamionů
  • Alza.cz: 4 kamiony
  • Meijer: 4 kamiony
  • Bee’ah: 50 kamionů
  • Asko: 10 kamionů
  • Flexport: 1 kamion
  • JK Moving: 4 kamiony
  • Loblaw: 25 kamionů. Společnost navíc předpokládá, že do roku 2030 její flotila bude plně elektrická
  • TCI Transportation: 50 kamionů
  • City Furniture: 5 kamionů

 

Coca-Cola dosáhla za čtvrtletí zisku 1,37 miliardy dolarů. Denně prodá 1,9 miliardy nápojů

cocacolax
0Zobrazit komentáře

Jeden ze suverenně největších výrobců nápojů na světě, americká Coca-Cola, která má pod sebou mimo ikonické koly i značky jako Nestea nebo Cappy v prvním čtvrtletí letošního roku překonala veškerá očekávání analytiků z pohledu tržeb i zisků. Během tří měsíců totiž utržila 7,63 miliardy dolarů při čistém zisku 1,37 miliardy dolarů, tedy zhruba 28,5 miliardy korun.

Oproti stejnému období loni jde sice o 16 procent nižší tržby, ale zisk naopak výrazně stoupl, konkrétně o totožných 16 procent. Největší podíl na tom má přechod Coca-Coly na méně sladké nápoje, což je dlouhodobý trend například u konkurence Pepsi, která je v prodejních silnější již přes 5 let. Coca-Cola chce nově na trhu bojovat s produktem Coke Zero Sugar, který je zcela bez cukru, a také s novými příchutěmi dietní Coly, která se u nás prodává jako Coca-Cola Light.

eufy

Přečtěte si takéBezpečnostní kamera EverCam s roční výdrží baterie vybrala na Kickstarteru přes 1,2 milionu dolarůBezpečnostní kamera EverCam s roční výdrží baterie vybrala na Kickstarteru přes 1,2 milionu dolarů

Coca-Cola denně pod svojí značkou prodá více než 1,9 miliard kusů nápojů a chce se jak marketingem, tak novými produkty, přiblížit více aktuálnímu trendu na trhu, který již nehledá pouze prázdné kalorie v podobě obrovského množství cukru, ale i zdravější alternativy. Souvisí to také s novou „sugar tax“, neboli daní z cukru, která byla v USA (největším trhu Coca-Coly) zavedena a která má razantně snížit množství cukru v běžných potravinách a nápojích.

coke

Nové příchutě lehké Coca-Coly

eric-topol

Přečtěte si takéKašlete na léky i na DNA. Lékař má klíč k dlouhému životuKašlete na léky, zapomeňte na DNA. Špičkový lékař našel klíč k dlouhému životu, pomohli super starci

Firma, která vznikla již v 19. století, se tak musí znovu přizpůsobit a změnit svoji image „zlého konglomerátu“, který napomáhá obezitě, do moderní doby, ve které si velká část zákazníků pečlivě čte složení a dbá na to, co konzumuje. Na změny navíc reaguje i trh, Coca-Cola nabrala za posledních 12 měsíců na hodnotě akcií o 2 procenta.

Foto: Coca-Cola Company