Zakladatel Socialsharks Petr Andrýsek jde do herního světa. Do esportu investuje 8 milionů korun
Petr Andrýsek stojí za největší českou social media agenturou Socialsharks, ale v letošním roce se chystá vkročit do úplně nového světa. Andrýska upoutal herní průmysl a nově vznikající fenomén esportu, tedy profesionálního hraní videoher, do čehož chce třicetiletý podnikatel v roce 2019 vložit celkem 8 milionů korun.
Herní průmysl Petra Andrýska zajímá nejen v Česku na Slovensku, ale globálně, proto se nijak netají záměrem, že by chtěl v následujících letech vybudovat novou esports agenturu a dobýt s ní globální trh. Ostatně odpovídá tomu i počáteční investice, která je v esportu dosud největší v Česku. Celkem 8 milionů korun chce Andrýsek rozložit do několika souvisejících projektů.
„Cílem je ukázat a vysvětlit potenciál esportu českým a slovenským firmám, neboť nám v Česku díky neprofesionální scéně ujíždí vlak vůči Evropě a světu. Chceme být partnerem pro firmy, které chtějí proniknout do esport segmentu a jeho vysokopříjmové skupiny zákazníků. Kromě toho je naším cílem pomáhat vydavatelům a tvůrcům her,“ říká majitel a zakladatel Socialsharks Petr Andrýsek.
Sám už do esportu proniká prostřednictvím projektu MADMONQ, což je doplněk stravy, který má přinést zdravější způsob života do esportu a pomoci hráčům zlepšovat se. Za projektem stojí Michal Noga a Petr Andrýsek mu nyní pomáhá rozvíjet marketing a letos se s MADMONQ chystají na americký trh, na což budou potřeba peníze. Další část investice půjde do startupu pro analýzu esportových zápasů za pomoci umělé inteligence a big data a také do vlastní agentury Socialsharks, která založí novou divizi zaměřenou právě na gaming a esports.
Větší trh než hudba a film dohromady
„Esport je pro Socialsharks zdrojem zajímavých inovací v oblasti influencerů, videa, produkce, sociálních sítí jako Reddit, Discord, Twitch a v budování komunit. Twitch a Facebook svádí bitvu o prvenství v live videích a hodně Youtuberů a tvůrců obsahu se přesouvá právě na Twitch díky lepší monetizaci obsahu. To vše nám napovídá, že jsme zvolili správný směr,“ vysvětluje Nikol Stolle, která social media agenturu řídí z pozice CEO.
Významné investici do videoher se nelze divit. Globální herní průmysl už totiž přerostl hudební a filmový průmysl dohromady a točí se v něm stále větší peníze. Je v loňském roce trh s digitálními hrami vyrostl na téměř 110 miliard dolarů a vedle fenoménu Fortnite, se kterým slaví masivní úspěch studio Epic Games, se právě stále více rozmáhá profesionální hraní, což dokazuje i populární Farming Simulator.
V Česku si jednou ročně nějakou počítačovou hru zahraje skoro každý druhý. Za hráče se u nás považuje přes milion uživatelů s tím, že mezi esport komunitu patří skoro půl milionu uživatelů a diváků. Po vzoru amerických a některých evropských sportovních klubu si svůj esport tým pro hraní FIFA loni založila také pražská fotbalová Sparta.
Foto: Vojtěch Vlk/Economia, Socialsharks, AC Sparta Praha