Zakladatelé Bohemia Interactive vstupují do Trenýrkárny. Chtějí rozprostřít české prádlo v cizině
Pro Trenýrkárnu je to jedno velké poprvé – projekt k sobě investory dosud nepustil. Chce ale růst v zahraničí. A s tím mu má pomoci skupina SPM.
Je to největší tuzemský e-shop s pánským prádlem a jede na vysoké vlně. Za dva roky si ve zdejších dílnách střihli dvojnásobný růst. Ale nestačí jim to. Trenýrkárna.cz, známá vedle e-shopu především pro značku Styx, kterou vyrábí a prodává, se rozhodla pro vstup investora. Vybrala si investiční skupinu SPM. Tu postavili Slavomír Pavlíček a Marek Španěl, vedle jiného spoluzakladatelé herního studia Bohemia Interactive.
„Toto partnerství pro nás představuje typ investice, který aktivně vyhledáváme – perspektivní podnikatelé, kteří vybudovali stabilní a ziskový byznys s jasnou konkurenční výhodou a hledají kapitál pro skokový růst, který je podložen jasnou vizí, jak ho dosáhnout,“ chválí Slavomír Pavlíček, partner SPM.
Investiční skupina si v projektu pořídila 40 procent, po 30 procentech zůstává spoluzakladatelům a dosavadním majitelům Ruslanovi Skopalovi a Adamovi Rožánkovi. Nezveřejnila, kolik do projektu vložila. Obecně zdůrazňuje, že velikost úvodní investice vlastních prostředků do jí vybraných projektů se pohybuje v rozmezí deset až 200 milionů korun.
Obě strany říkají, že je dohromady spojil mimo zajímavých čísel také zájem o udržení české značky a domácí výroby. „Podobná partnerství nám dávají možnost podpořit české podnikatele i v expanzi do zahraničí, ale zároveň být schopni zachovat přidanou hodnotu doma,“ prohlašuje Pavlíček.
Říká, že SPM navíc upřednostňuje delší spolupráci a hlavní motivací je tedy společnost výrazně posunout v dlouhodobějším horizontu. „Proto jsme připraveni toto partnerství akcelerovat financováním dalších příležitostí a investic – a to buď organických, plynoucích z již zaběhlého byznysu, nebo i akvizičních, které přinesou posun společnosti,“ naznačuje.
E-shop oficiálně spravuje společnost DaniDarx, přičemž pod stejnou firmu od roku 2018 spadá právě také značka spodního prádla Styx. Loni tu švadleny vyrobily 300 tisíc kusů prádla a obrat celé firmy se dostal na 100 milionů korun. Letos už to bylo 700 tisíc kusů spodního prádla. A obrat se vyšplhal na 135 milionů korun.
Ruslan Skopal, CEO a spolumajitel Trenýrkárny, říká, že se firmě daří zvyšovat podíl na trhu zejména v Česku. „Částečně úspěšní jsme i v zahraničí. Expanzi v zahraničí však chceme aktuálně významně nastartovat, a proto jsme se rozhodli pro změnu naší dosavadní strategie,“ říká k přizvání investora.
Trenýrkárna pro pány i dámy
Styx se od svých počátků zaměřoval především na pánské trenýrky, postupně přidal boxerky a loni se sortiment rozšířil také o modely pro ženy a děti. K tomu firma začala vyrábět pyžama nebo župany. U žen se pak od sportovních podprsenek a kalhotek posunula i ke krajkovému spodnímu prádlu a jiným druhům. Trenýrkárna.cz prodává dalších více než 60 značek spodního prádla.