Zakladatelé Bohemia Interactive vstupují do Trenýrkárny. Chtějí rozprostřít české prádlo v cizině

Pro Trenýrkárnu je to jedno velké poprvé – projekt k sobě investory dosud nepustil. Chce ale růst v zahraničí. A s tím mu má pomoci skupina SPM.

Iva BrejlováIva Brejlová

marek_spanel

Foto: Bohemia Interactive

Marek Španěl, spoluzakladatel a šéf českého herního studia Bohemia Interactive

0Zobrazit komentáře

Je to největší tuzemský e-shop s pánským prádlem a jede na vysoké vlně. Za dva roky si ve zdejších dílnách střihli dvojnásobný růst. Ale nestačí jim to. Trenýrkárna.cz, známá vedle e-shopu především pro značku Styx, kterou vyrábí a prodává, se rozhodla pro vstup investora. Vybrala si investiční skupinu SPM. Tu postavili Slavomír Pavlíček a Marek Španěl, vedle jiného spoluzakladatelé herního studia Bohemia Interactive.

„Toto partnerství pro nás představuje typ investice, který aktivně vyhledáváme – perspektivní podnikatelé, kteří vybudovali stabilní a ziskový byznys s jasnou konkurenční výhodou a hledají kapitál pro skokový růst, který je podložen jasnou vizí, jak ho dosáhnout,“ chválí Slavomír Pavlíček, partner SPM.

Investiční skupina si v projektu pořídila 40 procent, po 30 procentech zůstává spoluzakladatelům a dosavadním majitelům Ruslanovi Skopalovi a Adamovi Rožánkovi. Nezveřejnila, kolik do projektu vložila. Obecně zdůrazňuje, že velikost úvodní investice vlastních prostředků do jí vybraných projektů se pohybuje v rozmezí deset až 200 milionů korun.

Obě strany říkají, že je dohromady spojil mimo zajímavých čísel také zájem o udržení české značky a domácí výroby. „Podobná partnerství nám dávají možnost podpořit české podnikatele i v expanzi do zahraničí, ale zároveň být schopni zachovat přidanou hodnotu doma,“ prohlašuje Pavlíček.

Říká, že SPM navíc upřednostňuje delší spolupráci a hlavní motivací je tedy společnost výrazně posunout v dlouhodobějším horizontu. „Proto jsme připraveni toto partnerství akcelerovat financováním dalších příležitostí a investic – a to buď organických, plynoucích z již zaběhlého byznysu, nebo i akvizičních, které přinesou posun společnosti,“ naznačuje.

trenyrkarna-1

Foto: Styx

Ruslan Skopal a Adam Rožánek, spolumajitelé e-shopu Trenýrkárna.cz a značky Styx

E-shop oficiálně spravuje společnost DaniDarx, přičemž pod stejnou firmu od roku 2018 spadá právě také značka spodního prádla Styx. Loni tu švadleny vyrobily 300 tisíc kusů prádla a obrat celé firmy se dostal na 100 milionů korun. Letos už to bylo 700 tisíc kusů spodního prádla. A obrat se vyšplhal na 135 milionů korun.

Ruslan Skopal, CEO a spolumajitel Trenýrkárny, říká, že se firmě daří zvyšovat podíl na trhu zejména v Česku. „Částečně úspěšní jsme i v zahraničí. Expanzi v zahraničí však chceme aktuálně významně nastartovat, a proto jsme se rozhodli pro změnu naší dosavadní strategie,“ říká k přizvání investora.

Trenýrkárna pro pány i dámy

Styx se od svých počátků zaměřoval především na pánské trenýrky, postupně přidal boxerky a loni se sortiment rozšířil také o modely pro ženy a děti. K tomu firma začala vyrábět pyžama nebo župany. U žen se pak od sportovních podprsenek a kalhotek posunula i ke krajkovému spodnímu prádlu a jiným druhům. Trenýrkárna.cz prodává dalších více než 60 značek spodního prádla.

Ačkoli se někteří prodejci perou s poklesem zájmu spotřebitelů, Trenýrkárna věří, že bude dál růst. „Myslíme si, že jsme v roce 2022 schopni vyrůst na 200 milionů korun. Aktuální poptávkové šoky moc nenapomáhají exponenciálnímu růstu, musíme si to tedy mnohem více odmakat,“ zmínil pro CzechCrunch už dříve Skopal. Před půl rokem mluvil o expanzi, ale také o rozšíření sortimentu o produkty do 300 korun. „Základním kamenem je mix nabídky dražších, průměrně drahých i cenově nejdostupnějších značek, zejména ze zahraničí, v kombinaci s vlastní značkou Styx,“ vysvětluje nyní.

SPM ve své institucionální podobě funguje od roku 2016 a je postavena na úspěších Pavlíčka a Španěla. Potkali se v JRC, kterou založil právě Pavlíček. Oba pak spoluzaložili Bohemia Interactive a loni minoritní podíl ve firmě odprodali čínskému gigantovi Tencent, díky němuž chtějí více prorazit právě na čínském trhu. Španěl se kromě Bohemia Interactive stal vlastníkem Echo Media, které provozuje deník Echo24 a Týdeník Echo.

Každé dva týdny ukazujeme, co zajímavého se děje nejen v českých startupech.