Byl před krachem, teď ušil boty pro světového zápasníka. Kultovní Botas se spojil s Jiřím Procházkou

Úspěšný český zápasník má už podruhé čest s bratry Staňkovými. Před důležitým zápasem obuje kultovní botasky, akorát vyrobené v jeho stylu.

Filip HouskaFilip Houska

botas-bjp_x

Foto: Botas

Vít Staněk, Jiří Procházka a Václav Staněk

1Zobrazit komentáře

Za měsíc Jiří Procházka znovu vkročí do klece, aby se utkal s jedním z nejtvrdších chlápků ve své divizi a udělal veledůležitý krok na cestě za titulem šampiona UFC. Budou u toho s ním jak miliony fanoušků, tak tradiční česká značka Botas, která po loňském převzetí zlínskou obuvnickou firmou Vasky vstala z popela a začíná být čím dál více na očích. Potvrzují to i nové tenisky, které pro českého bojovníka navrhla. A ti, kteří si je z limitované nabídky stihnou koupit, dostanou zároveň šanci se s Procházkou setkat.

Jiří Procházka se už s bratry Staňkovými, kteří Vasky a Botas vedou, jednou spojil. Před pár lety pro něj právě Vasky, které založil a kterým šéfuje starší Václav, vyrobily tenisky, jež si bývalý šampion polotěžké váhy prestižní zápasnické organizace UFC oblíbil i proto, že pocházejí z Česka.

„Jiří má zkrátka rád české tradice a české značky, proto to pro něj dává smysl,“ říká pro CzechCrunch jeho manažer Matěj Kretík. Teď je tady něco podobného, byť se nejedná o přímou spolupráci s Vaskami, ale s kultovní značkou Botas.

Tu známá obuvnická firma ze Zlína loni vytáhla z likvidační propasti, když ji koupila a prakticky ji znovu vybudovala. Do jejího čela poté usedl Vít Staněk, pod jehož vedením se z Botasu stal zdravý, ziskový podnik, který letos dosáhne tržeb okolo šedesáti milionů korun. A také to umí velmi dobře s marketingem.

Český internet asi nezapomene na „kauzu“, kterou Botas letos v květnu rozjel s Footshopem, známým streetwearovým obchodem. Zatímco si běžná veřejnost myslela, že se obě značky kvůli svému pohledu na teniskový byznys nemají rády, ony naopak pod pokličkou připravovaly originální kolekci bot, kterou nadále rozvíjejí. A před nedávnem ji rozšířily o šestici nových barev a materiálů.

Jistý cit pro tajnůstkářství se v marketingovém týmu Botasu projevil i nyní, když ve středu začal lákat na nové tenisky ve spolupráci právě s nejúspěšnějším Čechem v UFC. Byly ovšem zamazané, takže nikdo nevěděl, o co se jedná. CzechCrunch se k nim ovšem přednostně dostal – a jako první odhaluje podobu bot, které mimo jiné odráží Procházkův přístup k životu i kariéře.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Je nám ctí, že Jiří bude kráčet na své cestě za vítězstvím právě v našich českých botaskách a že si nyní i jeho fanoušci mohou obout ty stejné. Reprezentuje Česko na světové úrovni, Botas se o to stejné pokusí v následujících letech,“ zmiňuje šéf Botasu Vít Staněk.

V minimalistickém bílém modelu tenisek hrají prim černé linie, které mají vyjadřovat Procházkovo logo ve tvaru dvojité střechy, kdy první střecha představuje odhodlání a směr, zatímco druhá střecha znázorňuje víru a mistrovství. Silnou symbolikou jsou i kruhy.

Ty jsou podle rodáka z jihomoravských Hostěradic nejdokonalejším tvarem znázorňujícím přítomný okamžik a středobodem jeho filozofie, z velké části ovlivněné kulturou samurajů. Na teniskách se objevují pětkrát, a to podle inspirace jeho oblíbenou Knihou pěti kruhů od Mijamota Musašiho. Proto je na siluetě přesně pět kroužků na tkaničky a pět dírek na špičce.

botas_xy-1

Foto: Botas

Jiří Procházka s novými teniskami

Design, na kterém spolupracoval i někdejší návrhář Vasek Martin Brna alias Unbroken Addiction, je zároveň poměrně univerzální, takže se tenisky budou dát sladit s různými outfity. Což je dobrá zpráva pro zákazníky, ke kterým se model také dostane.

Tenisky za cenu 3 499 korun vychází ve velmi limitovaném objemu dvou set kusů dnes v sedm večer na oficiálním webu Botasu a na Procházkově e-shopu s tím, že dodání je garantováno do Vánoc. Další drop bude dostupný v příštím roce.

„Je mi velkou ctí, že toto spojení klaplo. První boty mi Vasky dělaly zakázkově po prvním zápase, když jsem vyhrál titul mistra UFC. Design byl velmi podobný, jen doplněn o zlatou. Tenhle model je ale plný protikladů: černá a bílá. Jsou naše, jsou české. I z toho mám obrovskou radost,“ říká ke kolekci Procházka.

Aktuální vydání v sobě skrývá i „vstupenku“, která lidi dostane přímo k Procházkovi. Po skončení očekávaného zápasu s americkým bijcem Jamahalem Hillem, který 18. ledna proběhne v kalifornském Los Angeles, se totiž chystá speciální setkání, na něž se dostanou právě ti, kdo tenisky vlastní. Bližší detaily budou teprve odhaleny.

„Spolupráce s Jiřím Procházkou je takovou třešničkou na dortu na naší letošní cestě,“ říká Staněk pro CzechCrunch. „Mimo to jsme spustili nový web, otevřeli první prodejnu na pražské Krakovské ulici a rozšířili kolekci s Footshopem. Na příští rok chystáme větší expanzi, také připravujeme barefootovou verzi botasek. A můžeme naznačit, že chystáme další spolupráce s velkými tuzemskými brandy,“ dodává.

Podnikání může bavit i děti. Student vytvořil vzdělávací hru, kterou zaujal Tomáše Čupra

Chcete si přečíst deníček Tomáše Čupra? V deskové hře Já budu podnikatel můžete. Zakladatel Rohlíku tam vložil i tipy pro malé byznysmeny.

cupr_1-1

Foto: Rohlik.cz / CzechCrunch

Já budu podnikatel, nová desková hra

0Zobrazit komentáře

Loni před Vánoci si student práv Daniel Izák povídal se svým bratrem Martínkem o tom, čím by chtěl být, až vyroste. Tehdy osmiletý chlapec mu řekl, že podnikatelem. A že nehodlá otálet ani teď – v období svátků by prý rád prodával nazdobené stromečky. Starší bratr mu začal pokládat záludné otázky jako „Jaké budeš mít náklady?“ nebo „Jakou očekáváš návratnost investice?“. Na to však Martínek odpovědět neuměl. Izák se proto rozhodl vytvořit deskovou hru, která by dětem zábavnou formou vysvětlila, jak vlastně funguje svět byznysu.

„Hry děti baví – a stejně tak by je mohlo bavit i podnikání. I to je vlastně takovou ‚hrou‘,“ říká mladý student. Jeho samotného fascinuje byznys už od malička – rád si o něm čte, poslouchá rozhovory s úspěšnými podnikateli a rozjel i několik vlastních projektů. Na základní škole přeprodával limitované tenisky, na střední provozoval stánek s vaflemi.

Teď Izák věří, že jeho nová deskovka přiblíží dětem svět podnikání co nejlépe – a třeba je pro něj i nadchne. Za hrou ovšem nestojí jen on. „Potřeboval jsem někoho, kdo má z podnikání reálné zkušenosti a jehož příběh je sám o sobě inspirací. No a kdo jiný by mohl být na to lepší než Tomáš Čupr,“ vzpomíná budoucí právník. Za zakladatelem Rohlik Group skutečně zašel – a uspěl. „Tomášovi se tato myšlenka zalíbila,“ doplňuje Izák.

icuk-x

Přečtěte si takéStartup Worksheet ulehčí učitelům práci umělou inteligencíChytrá písemka i úkoly na míru. Startup Worksheet pomůže učitelům umělou inteligencí ulehčit práci

Cílem hry Já budu podnikatel je rozvíjet podnikatelské myšlení u dětí a umožnit jim řešit různé výzvy, kterým čelí dospělí byznysmeni. V deskovce jde o spolupráci, nikoliv o soupeření, a vše je vysvětleno zábavnou formou. Dítě si vymyslí svůj podnikatelský nápad a postupně ho vyšperkovává s pomocí rad Tomáše Čupra, který ve hře zanechal takový svůj deníček. V něm popisuje třeba různé problémy, s nimiž se setkal během budování Rohlíku.

Na konci hry dítě společně s rodiči nebo starším sourozencem zhodnotí svůj byznys plán. Pokud to celé dává smysl, může se pustit do práce. Na papíře ostatně nemusí zůstat ani Martínkův nápad. S tátou může zajet pro pár stromků a ozdoby, máma mu zase pomůže s nazdobením. A nakonec obepíšou pár známých, aby jim nabídli krásné vánoční stromečky. Třeba se mu jeho podnikatelský sen splní.