Zásilkovna na Slovensku spustila doručení na minutu přesně. Když se osvědčí, zavede jej i v Česku
Doručení zásilky domů od Zásilkovny na Slovensku funguje jako aplikace pro taxislužby. Zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede.
Čekání na doručení balíku kurýrem v některých případech připomíná čekání na Godota, který navzdory předem zaslané informaci, že dorazí v daný den, jaksi nepřichází. Větší transparentnost i pohodlí pro zákazníky teď zkouší Zásilkovna, respektive její slovenská sestra spadající do stejné skupiny Packeta. Jako jedna z prvních společností na tamním trhu spustila službu minutového doručení, díky níž lidé znají přesný čas doručení zásilky kurýrem. Pokud se projekt osvědčí, novinku zavede i v České republice.
V den doručení obdrží příjemce zásilky SMS zprávu a email spolu s odkazem na online sledování. Po kliknutí na odkaz se zobrazí mapa s informací, kolik času zbývá do příjezdu kurýra a hodinu před jeho příjezdem vidí zákazník jeho polohu online. Předpokládaný čas doručení se aktualizuje v reálném čase s ohledem na dopravní situaci.
Během přípravy projektu si Packeta – která loni přepravila přes 73 milionů zásilek – vypracovala průzkum, z něhož vyplynulo, že slovenským zákazníkům při doručení na adresu nejvíce vadí, že neznají čas doručení. Velká část z nich je přitom ochotna připlatit si za doručení zásilky v přesně vymezeném čase. Některé kurýrní společnosti, které na Slovensku doručující na adresu, udávají pouze den doručení. Dvě kurýrní společnosti mají tříhodinové okno a jedna hodinové.
„Služba funguje podobně jako aplikace pro taxislužby. I u nás zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede. Naší snahou je stát se nejdostupnější a nejširší sítí pro doručení zásilek na Slovensku. Tato nová služba tomu určitě napomůže,“ vysvětluje Alexander Jančo, výkonný ředitel Packety na Slovensku, které je při zavádění novinky v rámci skupiny pilotním trhem. Packeta plánuje službu rozšířit do dalších zemí, kde působí, a to včetně České republiky.