Zásilkovně loni klesl zisk na téměř polovinu. I letos ale pokračuje v růstu, tržby očekává 7,5 miliardy
Skupina Packeta pokračuje v růstu navzdory poklesu trhu. Dále probíhají i jednání o jejím možném prodeji.
Dlouhodobě roste, navzdory obecnému poklesu e-commerce trhu a nepříznivé makroekonomické situaci i v první polovině letoška o více než pětinu. Logistická skupina Packeta, do níž spadá Zásilkovna a celkem působí v osmi zemích, ale loni zaznamenala pokles zisku na téměř polovinu.
Podle dat Herueky v prvním i druhém čtvrtletí celkový obrat českých e-shopů meziročně nadále klesal, loni přitom celý trh e-commerce klesl vůbec poprvé ve své historii. Toto dění se ale nepodepsalo na výsledcích Packety, jež oznámila, že i v tomto roce si udržuje dvojciferný růst. Celkem měla dosáhnout obratu 3,2 miliardy korun, meziročně o 21,6 procenta více. Počet přepravených zásilek pak dosáhl téměř padesáti milionů s navýšením o 22,5 procenta.
„Hlavní důvod našeho růstu vidíme v tom, že stávající i noví zákazníci věří, že Packeta dokáže jejich zásilky spolehlivě a včas doručit. Logistický trh je velmi kompetitivní, je důležité neustále přicházet s inovacemi, zároveň je nutné udržovat kvalitu služeb na té nejvyšší úrovni. Nám se toto daří, a proto rosteme i v době, kdy celý trh klesá,“ komentuje pro CzechCrunch zakladatelka Zásilkovny a ředitelka Packety Simona Kijonková.
Podle ní je přitom zřejmé, že celkové ochlazení spotřebitelské poptávky dopadlo také na e-commerce. „Na druhé straně se potvrzuje, že každá krize je zároveň i příležitost. I v současné době je na trhu celá řada e-shopů dosahujících velmi slušného růstu. Dobrá manažerská rozhodnutí, investice správným směrem a profesionální finanční řízení dokážou přinést profit i za nepříznivé situace,“ doplňuje.
Packeta tak nadále pokračuje ve svém růstu, kdy loni podle nedávno publikované oficiální závěrky dosáhla celkového obratu 6,4 miliardy korun, o čtvrtinu více než rok předtím. Zároveň ale zaznamenala pokles zisku – ze 227 milionů na loňských 128 milionů. Kijonková uvádí, že hlavním důvodem mají být vysoké investice do rozvoje firmy v oblastech péče o zákazníky, IT, robotizace, automatizace i nových dep.
V lednu Packeta například expandovala na Jadran a ve Slovinsku založila svou další entitu, v létě pak otevřela své největší depo na Moravě s rozlohou téměř dvanáct tisíc metrů čtverečních s kapacitou 2,5 milionu zásilek. „Packeta je dlouhodobě zisková a zisková byla i v roce 2022. Pokud investujete výrazně do růstu a do inovací, vylepšení kvality, produktů a zákaznické spokojenosti, musíte obětovat část zisku. To je základní podnikatelské pravidlo,“ říká Kijonková, která očekává letošní tržby skupiny na úrovni 7,3 až 7,5 miliardy korun.