Závod, který rozhodl o budoucnosti Ferrari. Nový film s Adamem Driverem ukáže zlomový moment značky

Michael Mann v traileru ukazuje svůj film Ferrari. Závodníka a zakladatele značky Enza ztvárnil Adam Driver, doslovně věrný svému jménu.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

ferrari-adam-driver

Reprofoto: NEON/YouTube

Adam Driver jako Enzo Ferrari v novém filmu

0Zobrazit komentáře

Než založil jednu z nejslavnějších automobilových značek na světě, Enzo Ferrari byl vojákem v 1. světové válce, testovacím jezdcem, závodníkem nebo výrobcem náhradních součástek pro závodní auta. Nový film, pojmenovaný prostě Ferrari, ale zachycuje období přibližně deset let po vzniku legendární značky v jednom ze stěžejních momentů její rané historie.

Sportovní životopisné drama, které právě dostalo první trailer, se odehrává primárně v létě roku 1957. Enzo, jeho rodina i firma zažívají těžké momenty, když se ambiciózní výrobce aut pohybuje na hranici krachu a manželstvím jeho šéfa zmítá tragédie ztráty jediného syna. Zdá se, že celá budoucnost visí na naději na úspěch ve velice náročném – a mnohdy smrtícím – tisícimílovém závodu Mille Miglia.

Situace je ale ještě více komplikovaná. Enzova manželka Laura, s níž se nedokáže dorozumět i kvůli vlastnímu utajovanému vztahu s Linou Lardi, je zároveň finanční šéfkou firmy a Ferrari kvůli nehodám přichází o svoje nejlepší závodníky. Zatímco v nedávném snímku Le Mans ’66 Ferrari představovalo namyšleného, dobře zavedeného vítěze, v chystané novince bude naopak snaživým outsiderem, který zuby nehty bojuje o přežití a slávu.

Hlavní roli ve filmu ztvárnil Adam Driver, pro něhož je Enzo už druhou italskou postavou po Mauriziovi Guccim v předloňském Klanu Gucci. Jeho ženu Lauru Ferrari hraje Penélope Cruz, milenku Linu pak Shailene Woodley, známá například ze seriálu Sedmilhářky nebo série filmů Divergence, Rezistence  a Aliance. Vedle nich se ve snímku objeví Gabriel Leone, Sarah Gadon nebo Jack O’Connell.

O režii Ferrari se postaral Michael Mann, známý především jako tvůrce thrillerů Nelítostný souboj, Collateral nebo Veřejní nepřátelé. Jeho nový profil magazínu Variety vysvětluje, že dnes osmdesátiletý filmař se o projekt poprvé začal aktivněji zajímat už počátkem 90. let, jeho fascinace červenými auty s černým hřebcem v logu ale sahá ještě mnohem dále.

V Mannově pojetí ale spíš než o sportovní či biografický film, jako je zmiňované Le Mans 66’, má jít o oldschoolové melodrama plné napětí mezi postavami. „Vše, čím kdy byl, se střetává s tím, čím by se mohl stát, a jeho firma je v koncích,“ popisuje režisér pozici Enza Ferrariho v roce 1957. „Jeho žena se dozví o té druhé ženě. V reálném životě to bylo jako velkolepé operní melodrama,“ dodává.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak naznačuje také zveřejněná upoutávka, více než o napětí na trati zde půjde o vzájemné vztahy hrdinů, jejichž životy plné velkých ambicí se jim najednou rozpadají pod rukama. Laura Ferrari svému disociovanému manželovi vyčítá, že zatímco slíbil ochránit jejich syna před smrtící chorobou, ve skutečnosti se více soustředil na zdokonalování svých aut.

Ferrari si světovou premiéru odbude už zítra na Benátském filmovém festivalu, kde soutěží o cenu Zlatého lva s novinkami Davida Finchera, Bradleyho Coopera, Sofie Coppoly nebo Agnieszky Holland, jejíž snímek Hranice vznikl i v české koprodukci. Mannova novinka se pak do široké distribuce vydá v prosinci, informace o vydání v Česku ale zatím nejsou dostupné.

Jeden ze známějších hollywoodských režisérů se mezitím chystá na nejspíš ještě větší projekt, a to pokračování slavného Nelítostného souboje podle loni vydané knižní předlohy, kterou sám napsal. Zda film vznikne, bude dost možná záležet právě na úspěchu Ferrari.

Mistrovství světa v basketbale vyhráli Češi. Starají se o veškerou zábavu na turnaji ve třech zemích Asie

Go4Gold a Livebros mají za sebou úvodní zápas na basketbalovém šampionátu s rekordní účastí. Celý večer moderoval Libor Bouček.

Eliška NováEliška Nová

go4gold-a-livebros-9

Foto: Go4Gold

Go4Gold a Livebros se starají o zábavu na mistrovství světa v basketbalu

0Zobrazit komentáře

Ještě v poločase domácí tým vyrovnal na 42:42. A zatímco poslední desetiminutovku mistrovství světa v basketbalu sehrávaly týmy hostitelských Filipín a Dominikánské republiky za vydatného povzbuzování natěšených diváků, Češi přihlíželi svému vlastnímu zápasu. Dvě české agentury se totiž od začátku světového turnaje starají o diváckou show ve všech halách šampionátu, který se odehrává na Filipínách, v Japonsku a Indonésii. A to včetně té vůbec největší, jíž je Philippine Arena v Manile.

Mezinárodní basketbalová federace (FIBA) si pro takzvanou game experience, neboli diváckou zábavu, která koření už tak pozoruhodné výkony na palubovkách, vybrala agentury Go4Gold a Livebros. Ty se starají o to, aby se během utkání nikdo ani minutu nenudil. Go4Gold má na starosti obsah na všech obrazovkách a displejích v aréně.

V minulosti společnost spektakulárně ukázala, že dovede diváky v hledišti zabavit a informovat i skrze samotnou palubovku. Livebros se zase na basketbalovém mistrovství starají o vše, co se mimo zápas děje na hrací ploše nebo na tribunách. To všechno dohromady dělá ze zápasu pořádnou show, která patří k neodmyslitelnému koloritu velkolepých her.

„Na mistrovství světa jsme přivezli kolem deseti tisíc souborů s grafikou a animacemi od klasických vizuálů FIBA přes animace k partnerským aktivitám až po animace pro zábavu fanoušků. To vše do pěti různých arén,“ popisuje pro CzechCrunch projektový manažer Go4Gold Marek Herna.

Mistrovství se odehrává na třech stadionech ve filipínské Manile a pak po jednom v indonéské Jakartě a na japonské Okinawě. Obě české agentury budou u všech 92 zápasů, které se na šampionátu odehrají. Ten úvodní byl ale monstrózní. V Manile totiž padl divácký rekord všech vrcholných basketbalových turnajů. Sledovalo ho 38 115 lidí. Dosavadní maximum, 32 616 diváků, bylo z roku 1994 z finále mezi USA a Ruskem v kanadském Torontu.

go4gold-a-livebros-7

Foto: Go4Gold

Zápasy se odehrávají v halách třech asijských zemí

Pro zcela konkrétní představu, co také české firmy na mistrovství dělají – ve chvíli, kdy se v pauze rozezní Bon Jovi se svým hitem It’s My Life, se na obrazovkách okamžitě objeví text této písně jako v karaoke. Jenomže tady ho díky tomu zpívá přes 38 tisíc diváků. Přeci jen ale bylo na obřím stadionu při úvodním mači domácích pořád ještě místo, do Philippine Areny by se na basketbal vešlo přes 50 tisíc diváků.

Na zábavní program během mistrovství bylo vypsáno výběrové řízení. V červnu byl vítěz vybrán. „Věděli jsme, že jsme outsideři, že to je projekt, který daleko přesahuje naše zkušenosti, ale hodně jsme se do toho zakousli, investovali moře času a chtěli to vyhrát,“ popsal kreativní ředitel Go4Gold Tadeáš Drahorád.

Novému rekordu přitom sekundoval i český moderátor Libor Bouček, kterého si agentury na Filipíny vzaly s sebou. Ten moderoval i rekordní úvodní zápas. „Týden před loňskými Vánocemi jsme s kluky z Livebros a Go4Gold absolvovali výběrové řízení na kompletní doprovodný program MS v basketbalu. Parta českých kluků a holek versus svět,“ popsal Bouček na svém Instagramu těsně před odletem. Kromě něj se o zábavu na Filipínách stará pět týmů. Dohromady jde asi o padesátku lidí.

„Je to unikátní příležitost, jak reprezentovat Česko na mezinárodním poli. Potvrzuje to, že jsme v tomto oboru světovým hráčem,“ říká k tomu zakladatel a režisér společnosti Livebros Martin Zahálka. Spolumajitel Go4Gold Aleš Hlavička pak dodává, že pro Mezinárodní basketbalovou federaci je fanouškovský zážitek během turnaje jednou z absolutních priorit.

„To, že jsme byli vybráni, je fantastickým oceněním naší práce během posledních několika let, kdy jsme v tomto segmentu realizovali několik projektů po celé Evropě v různých sportech,“ uvedl Hlavička s tím, že se podíleli na mezinárodních basketbalových a volejbalových turnajích v Polsku, Srbsku i Německu či na florbalovém mistrovství světa ve Švýcarsku. Projekty dělali i pro pražskou Spartu a jsou také za animací v rozšířené realitě pro společnost Škoda na zápase NHL v Praze.

A jak to celé během úvodního večera dopadlo? Domácí Filipíny nakonec podlehly Dominikánské republice. Češi ale slavili vítězství. „Byli jsme u toho. Česká crew se podílela na diváckém rekordu, byla u přivítání prezidenta, řešila last minute změny, koordinovala emoce smutných domácích, akcentovala zásadní momenty. A jako obvykle to celé zlehčila u třetinky filipínské plzně,“ popsal Bouček.

A dodal, že sledoval skupinu mladých lidí z Česka, jak ovládají největší basketbalovou halu světa a dokážou zcela automaticky obstát v mezinárodním společenství na akci, která je pro světovou basketbalovou federaci vrcholem čtyřletého cyklu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Viděl jsem českou chytrost, schopnost se přizpůsobit, nějak to vymyslet, nehledění na čas, pracovitost – to vše známe. Ale já najednou viděl i to sebevědomí. Zdravou asertivitu vycházející ze zkušeností a schopností. Přesvědčení o správnosti vlastní cesty,“ doplnil moderátor s tím, že Česko nabídlo export, který by možná málokdo čekal od země, která má těch skutečně vrcholných sportovních akcí poskrovnu.

Mistrovství světa končí 10. září. Do té doby se uděje nesčetně sportovních zážitků, zatímco na obrazovkách se bude odehrávat jedna zábava za druhou. Tak jako to bývá na každém mistrovství. Obě české agentury si ale zapíšou do svých životopisů senzaci.

„Je to pro nás důležitý milník na cestě stát se významným světovým hráčem v oblasti sportovních fanouškovských zážitků a pomáhat tak našim klientům objevovat jejich obchodní a marketingový potenciál a fanouškům zprostředkovávat úplně nové zážitky,“ říká Hlavička.

go4gold-a-livebros-6

Foto: Go4Gold

Moderování obstarává Libor Bouček