Závod, který rozhodl o budoucnosti Ferrari. Nový film s Adamem Driverem ukáže zlomový moment značky
Michael Mann v traileru ukazuje svůj film Ferrari. Závodníka a zakladatele značky Enza ztvárnil Adam Driver, doslovně věrný svému jménu.
Než založil jednu z nejslavnějších automobilových značek na světě, Enzo Ferrari byl vojákem v 1. světové válce, testovacím jezdcem, závodníkem nebo výrobcem náhradních součástek pro závodní auta. Nový film, pojmenovaný prostě Ferrari, ale zachycuje období přibližně deset let po vzniku legendární značky v jednom ze stěžejních momentů její rané historie.
Sportovní životopisné drama, které právě dostalo první trailer, se odehrává primárně v létě roku 1957. Enzo, jeho rodina i firma zažívají těžké momenty, když se ambiciózní výrobce aut pohybuje na hranici krachu a manželstvím jeho šéfa zmítá tragédie ztráty jediného syna. Zdá se, že celá budoucnost visí na naději na úspěch ve velice náročném – a mnohdy smrtícím – tisícimílovém závodu Mille Miglia.
Situace je ale ještě více komplikovaná. Enzova manželka Laura, s níž se nedokáže dorozumět i kvůli vlastnímu utajovanému vztahu s Linou Lardi, je zároveň finanční šéfkou firmy a Ferrari kvůli nehodám přichází o svoje nejlepší závodníky. Zatímco v nedávném snímku Le Mans ’66 Ferrari představovalo namyšleného, dobře zavedeného vítěze, v chystané novince bude naopak snaživým outsiderem, který zuby nehty bojuje o přežití a slávu.
Hlavní roli ve filmu ztvárnil Adam Driver, pro něhož je Enzo už druhou italskou postavou po Mauriziovi Guccim v předloňském Klanu Gucci. Jeho ženu Lauru Ferrari hraje Penélope Cruz, milenku Linu pak Shailene Woodley, známá například ze seriálu Sedmilhářky nebo série filmů Divergence, Rezistence a Aliance. Vedle nich se ve snímku objeví Gabriel Leone, Sarah Gadon nebo Jack O’Connell.
O režii Ferrari se postaral Michael Mann, známý především jako tvůrce thrillerů Nelítostný souboj, Collateral nebo Veřejní nepřátelé. Jeho nový profil magazínu Variety vysvětluje, že dnes osmdesátiletý filmař se o projekt poprvé začal aktivněji zajímat už počátkem 90. let, jeho fascinace červenými auty s černým hřebcem v logu ale sahá ještě mnohem dále.
V Mannově pojetí ale spíš než o sportovní či biografický film, jako je zmiňované Le Mans 66’, má jít o oldschoolové melodrama plné napětí mezi postavami. „Vše, čím kdy byl, se střetává s tím, čím by se mohl stát, a jeho firma je v koncích,“ popisuje režisér pozici Enza Ferrariho v roce 1957. „Jeho žena se dozví o té druhé ženě. V reálném životě to bylo jako velkolepé operní melodrama,“ dodává.