Zdálo se, že Snoop Dogg zajistil marketingový tah roku. Reklama ale neuspěla a ředitel firmy končí
Loni v listopadu rapper Snoop Dogg šokoval prohlášením, že končí s kouřením trávy. Nakonec to byla reklama na ohniště, kterou všichni viděli, ale selhala.
Snoop Dogg dlouhodobě patří mezi nejznámější jména v showbyznysu, přičemž většina lidí si ho vedle jeho vlastního hip hopu, všelijakých více i méně pravděpodobných hudebních spoluprací nebo šátku na hlavě spojuje ještě s marihuanou. Proto rapper loni v listopadu překvapil oznámením, že „končí s kouřením“. Nekončil – byla to jen součást marketingové kampaně. Zprvu se zdálo, že šlo o geniální tah, teď ale ředitel firmy, který s nápadem přišel, rezignoval. A to právě kvůli neúspěchu této reklamy.
Celá situace začala sice šokující, ale vtipnou zprávou o záměru Snoop Dogga skončit s jednou z jeho největších životních vášní. „Po dlouhém uvažování a debatách s rodinou jsem se rozhodl, že končím s kouřením. Prosím, respektujte mé soukromí,“ napsal na Twitteru umělec známý tím, že spotřebuje i desítky marihuanových jointů denně. Vzhledem k použitým slovům a černobílé fotografii vše působilo spíše jako zpráva o velké tragédii, než vposledku zdravé rozhodnutí.
Jinak poměrně banální informace o osobním kroku celebrity obletěla internet. Několik kolegů ze zábavního průmyslu Snoopovi dokonce popřálo hodně štěstí se změnou životního stylu. Jeho jméno si s marihuanou lidé spojují od počátku 90. let a vydání skladby Gin and Juice, ódy na poklidný život s jointem. Rapper od té doby výrazně propaguje blahodárné účinky marihuany, podniká v oboru medicínského konopí nebo vlastní web Merry Jane, publikující hlavně články o různých aspektech konopí.
Přestat s kouřením by tak v případě Snoop Dogga znamenalo převrácení jeho života i osobní značky na hlavu. O několik dnů později od zveřejnění rozhodnutí se ale ukázalo, že věci se mají docela jinak. Rapper na Twitteru sdílel krátké video, kde opakuje svůj záměr. „Vím, co si myslíte – Snoope, kouření je pro tebe přece všechno. Ale já s tím končím,“ dodává. Hned v dalším momentě je ovšem jasné, že neměl na mysli kouř z jointu, ale z ohniště. Celé to byla reklama na chytrá ohniště firmy Solo Stove, z nichž se nekouří.
I’m done with smoke. I’m going smokeless with @SoloStove. #ad pic.twitter.com/RwF8wnk1wp
— Snoop Dogg (@SnoopDogg) November 20, 2023
Internet byl šokovaný podruhé, tentokrát geniálním marketingovým tahem. Video na Snoopově Twitteru dosud nasbíralo přes 60 milionů zhlédnutí a účet výrobce ohnišť získal 60 tisíc nových sledujících. Značku Solo Stove najednou znali i lidé, kteří si její výrobky kvůli nedostupnosti ve své zemi nemohli koupit. Spolupráce se dostala na žebříčky nejlepších reklamních kampaní roku.
Celý příběh ale teď dostal ještě jednu nečekanou zatáčku – interně totiž Solo Stove dospělo k závěru, že reklama neuspěla, alespoň zdaleka ne tak, jak ve firmě doufali. Dosavadní ředitel John Merris, který s nápadem přišel, teď v důsledku toho ze svého místa odstoupil a nahradil jej někdo jiný.
„Ačkoliv naše unikátní marketingové kampaně zvýšily povědomí o značce Solo Stove pro nové zákazníky, nevedlo to k nárůstu prodejů, jaké jsme plánovali,“ uvedla v oficiálním prohlášení dočasná finanční ředitelka firmy Andrea Tarbox. Dodala, že spolu se zvýšenou investicí do marketingu to mělo negativní důsledek pro loňské výnosy. Ty se původně odhadovaly mezi 520 a 540 miliony dolarů, pak se ale odhady musely snížit na 490 až 500 milionů dolarů.