Zdvojnásobení tržeb potřetí v řadě. Chytrý našeptávač Luigi’s Box využívají už dva tisíce e-shopů

Původem slovenský startup loni zdvojnásobil tržby i počet klientů. Letos se chce více zaměřit na zahraniční expanzi a získat investici.

Peter BrejčákPeter Brejčák

luigis-box

Foto: Luigi’s Box

Michal Barla, Gejza Nagy, Tomáš Kramár, spoluzakladatelé startupu Luigi’s Box

0Zobrazit komentáře

Když už zákazník e-shopu ví, co přesně si chce koupit, obrátí se pochopitelně na pomoc vyhledávače. Podle statistik startupu Luigi’s Box tuto funkci využívá obecně každý pátý návštěvník, přičemž v některých segmentech je to i každý druhý. Kvůli nedoladěnému vyhledávání však nenajde požadované zboží, protože lidé dělají překlepy, používají cizojazyčná slova, slangové výrazy nebo synonyma – a takové výrazy nemají e-shopy k produktům přiřazené.

Se svým produktem se Luigi’s Box zaměřuje právě na to, aby vyhledávače opravdu našly zboží, jež zákazník hledá. Díky algoritmům umělé inteligence případné výsledky obohatí také o aktuální trendy nebo zohlední předchozí preference daného zákazníka. Řešení původem slovenského startupu využívají značky jako O2, Zoot, Answear, Košík nebo Dedoles a zájem o něj pořád roste.

„Loňský rok pro nás představoval důležitý milník. Validovali jsme si úspěšnost našich produktů i u velkých klientů, meziročně nám vzrostla platící klientela o přibližně 85 procent. Zejména jsme si ale úspěšně udrželi dvojnásobný růst, stejně jako v předchozích dvou letech,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel Luigi’s Boxu Gejza Nagy.

Zatímco v roce 2019 startup dosáhl opakujících se ročních tržeb (ARR) přibližně 500 tisíc eur, předloni to už byl milion a v minulém roce se vyšplhal na 2,2 milionu eur, dle aktuálního přepočtu bezmála 54 milionů korun. V nastaveném tempu zdvojnásobujících se tržeb každý rok chce pokračovat i letos a chystá se překlenout hranici pěti milionů eur. Původně přitom startup počítal s tím, že v loňském roce vyroste troj- až pětinásobně.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Naším záměrem bylo mít loni investiční kolo. Nakonec jsme se ale rozhodli ještě rok počkat a posílit svoji pozici coby jedničky na evropském trhu. Což je jeden z důvodů, proč jsme nakonec vyrostli ‚jen‘ dvojnásobně. Každým rokem totiž máme stále větší klienty, kde obchodní cyklus může trvat tři až šest měsíců. Například už nyní vidíme, že za první kvartál letošního roku uděláme nárůst v meziměsíčních opakovaných tržbách (MRR) přes 30 procent,“ vysvětluje Nagy.

Luigi’s Box získal první investici v roce 2018. Desítky milionů korun do něj vložila skupina Leverage Technology, za níž stojí čtveřice Lumír Kunz, Matěj Boruta, Jan Boruta a Václav Liška. Nyní se chystá na další kolo, které plánuje na konec letošního roku, a kapitál chce využít k celoevropské expanzi i mezinárodnímu náboru.

cc-special-pravo-startupy

Přečtěte si takéPodnikejte chytře s naším novým právním speciálemAkcie pro zaměstnance, expanze do USA, jak se nepohádat… Podnikejte chytře s novým právním speciálem

Loni totiž firma začala budovat týmy lokálních obchodníků v zemích, kde má nejvíc klientů – v Česku, na Slovensku, v Německu a Polsku. Celkem počet svých zaměstnanců navýšila z osmnácti na dvaatřicet lidí. Podobným tempem rostl i počet zákazníků, kterých je aktuálně kolem dvou tisíc.

Z produktového hlediska loni Luigi’s Box například zjednodušil integraci pro některé e-shopové platformy jako Shoptet, letos plánuje vylepšit několik inovativních modulů jako vyhledávání produktů hlasem nebo pomocí obrázků, dále chce zlepšit automatizaci procesů a přehlednost dashboardu.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Galgonek rozjíždí další byznys. S marketingem na e-shopech bude značkám pomáhat i bývalý šéf Rohlíku

Nová platforma Cruxo chce značkám pomoci zlepšovat propagaci a prodej jejich zboží na internetu. Stojí za ní zkušení zakladatelé.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

cruxo-tym

Foto: Cruxo

Spoluzakladatelé Cruxo: Jan Galgonek, Matěj Novák, Michal Trunkát a Petr Pavlík

0Zobrazit komentáře

S druhým nejbohatších Čechem plánuje vybudovat velkou konzultační skupinu s mezinárodním přesahem, avšak tím aktivity Jana Galgonka nekončí. Dva měsíce po vyhlášení ambiciózních plánů s Karlem Komárkem a Jakubem Havrlantem se totiž matador tuzemské mediální scény pouští do dalšího projektu, pro který opět získal zkušené partnery. Firmám chce pomáhat k lepšímu marketingu jejich značek na internetu a na palubě má i bývalého šéfa tuzemského Rohlíku Petra Pavlíka.

Nejnovější byznys Jana Galgonka se jmenuje Cruxo. Jedná se o platformu, která má značkám přinést možnost spravovat a optimalizovat digitální kampaně na e-shopech. Své zkušenosti z různých sfér nejen reklamního online byznysu do projektu vedle Galgonka a Pavlíka přinesou také Matěj Novák a Michal Trunkát. Všichni čtyři jsou zároveň podílníky v nově vzniklé Cruxo Group a pro CzechCrunch prozradili, že do ní na start z vlastních zdrojů vkládají několik milionů korun.

Byznysově, marketingově i mediálně zkušený tým chce využít stále rostoucího e-commerce trhu. Podíl nákupů na internetu na celkových maloobchodních tržbách se loni v Česku zvýšil na 17 procent a očekává se další růst. Na internet stále více vstupují i silní hráči, kteří dosud působili hlavně offline, a tak mají potřebu propagovat své značky a produkty také v e-shopech. Právě ty největší subjekty na trhu chce Cruxo zpočátku oslovovat, ať už se jedná o dodavatele zboží, internetová tržiště, nebo samotné prodejce.

„Cruxo značkám nabízí výrazné zlepšení možností propagace a prodeje jejich zboží v online prostředí. Prodejcům přináší vyšší výnosy z reklamních ploch, nižší náklady díky automatizaci procesů a vyšší prodeje na základě cílené reklamy,“ popisuje hlavní propozici nové platformy Matěj Novák, který má dlouholeté zkušenosti s reklamními technologiemi. V nově vzniklé Cruxo Group drží 15% podíl, Petru Pavlíkovi patří 20 %, Michal Trunkát, který je zároveň CEO, drží 19,5 % a největším akcionářem je se zbylými 45,5 % Jan Galgonek.

jan-galgonek

Foto: Cruxo

Jan Galgonek, spoluzakladatel společností Mind2Flo a Cruxo

Právě čtveřice spoluzakladatelů přináší zkušenosti z retailového prostředí, online marketingu a e-commerce. Petr Pavlík působí přes pětadvacet let doma i v zahraničí v byznysu s rychloobrátkovým zbožím a má zkušenosti z firem jako Procter & Gamble, Stock Spirits Group nebo Albert, naposledy působil jako šéf tuzemské pobočky online supermarketu Rohlik.cz, kde skončil loni v září. V Cruxu je členem představenstva pro strategické rozhodování, rozvoj a strategický prodej.

V Procter & Gamble působil přes deset let také výkonný ředitel Cruxa Michal Trunkát, který v obřím koncernu se spotřebním zbožím posledních pět let šéfoval e-commerce divizi pro Česko a Slovensko a spolupracoval s největšími e-shopy v čele s Alzou, Mallem či Notinem. Matěj Novák jako další člen představenstva přináší zkušenosti z oblasti reklamních technologií a yield managementu. Sedm let jako zakladatel vedl sdružení Czech Publisher Exchange, které zastřešuje programatickou reklamu pro přední české mediální domy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Čtvrtým do party je již zmíněný Jan Galgonek, který do řízení Cruxa nebude aktivně tolik zapojen, jelikož jako výkonný ředitel od začátku roku vede konzultační skupinu Mind2Flo, kterou zformoval spolu s Komárkem a Havrlantem a má s ní velké plány. Známý je jako zakladatel reklamní skupiny Adexpres, za níž měla v roce 2016 londýnská skupina Dentsu Aegis Network zaplatit řádově stovky milionů korun. Stál také u zrodu studia DIVR Labs, které vyvíjí unikátní zážitky ve virtuální realitě a nedávno získalo velkou investici od Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

Společně chtějí Trunkát, Pavlík, Novák a Galgonek v prvním roce usadit svou novou marketingovou platformu Cruxo na českém trhu a podniknout první kroky do zahraničí. Cílem je získat jak přední e-shopy, tak velké dodavatele, jimž chtějí nabídnout komplexní správu reklamních kampaní včetně cílení, vyhodnocování i nastavování strategií. Spoluzakladatelé pro CzechCrunch prozradili, že celkové investice do projektu by se měly do budoucna pohybovat v řádech nižších desítek milionů korun, externí investory ale pro financování hledat nebudou.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.