Zkroťte svého ředitele, ať ho nebrzdí rutina. Raději delegujte, říká Jiří Jemelka z JPF
Vystihnout dobrý moment, kdy začít ve firmě delegovat, je pro řadu podnikatelů oříšek. Stejně jako odhadnout, co a komu. JPF jim s procesem pomáhá.
Delegování je Achillovou patou mnoha malých i středních firem. Jejich majitelé začali jako živnostníci a zvykli si vše dělat sami. „I když firma roste, často se drží starých vzorců a nechtějí se vzdát kontroly,“ potvrzuje Jiří Jemelka z JPF, která pomáhá firmám v krizových situacích. Spolu s Viktorem Fruňkem z firmy Fruněk Inox byli hosty podcastu BrandStories. Nový díl si můžete pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, na Youtube nebo v přehrávači výše.
Viktor Fruněk se zúčastnil semináře „Zkroťte svého ředitele“, který JPF nedávno pořádala. Přiznává, že i on se v minulosti snažil všechno zvládnout sám. Konzultace mu otevřela oči a ukázala, jak komplexní problematika řízení firmy je. „Člověk si přečte učebnici, poslechne podcast a myslí si, že to stačí,“ říká Fruněk. „Ale realita je mnohem složitější.“
Jemelka zdůrazňuje, že majitelé firem se často utápí v operativě a nemají čas na strategické myšlení. „Jde o to pracovat nejen tvrději, ale i chytřeji,“ vysvětluje. „Delegování umožňuje majitelům soustředit se na to podstatné a nechat rutinní úkoly na kompetentních zaměstnancích.“
Jak tedy začít s delegováním? Jiří Jemelka radí postupovat systematicky a vybírat schopné lidi, na které je možné postupně přenášet odpovědnost. Důležité je definovat role a kompetence a vytvořit efektivní systém řízení. Viktor Fruněk doplňuje, že pro menší firmy může být řešením i externí manažer nebo konzultant.
V podcastu se také dozvíte:
- Jak poznat správnou chvíli, kdy už úkol delegovat.
- Jak mohou změny na trhu ovlivnit nutnost delegování.
- Jaké nejčastější chyby v delegování firmy dělají.
Nový díl BrandStories si můžete pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, na Youtube nebo v přehrávači výše.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.