Delegování je Achillovou patou mnoha malých i středních firem. Jejich majitelé začali jako živnostníci a zvykli si vše dělat sami. „I když firma roste, často se drží starých vzorců a nechtějí se vzdát kontroly,“ potvrzuje Jiří Jemelka z JPF, která pomáhá firmám v krizových situacích. Spolu s Viktorem Fruňkem z firmy Fruněk Inox byli hosty podcastu BrandStories. Nový díl si můžete pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, na Youtube nebo v přehrávači výše.
Viktor Fruněk se zúčastnil semináře „Zkroťte svého ředitele“, který JPF nedávno pořádala. Přiznává, že i on se v minulosti snažil všechno zvládnout sám. Konzultace mu otevřela oči a ukázala, jak komplexní problematika řízení firmy je. „Člověk si přečte učebnici, poslechne podcast a myslí si, že to stačí,“ říká Fruněk. „Ale realita je mnohem složitější.“
Jemelka zdůrazňuje, že majitelé firem se často utápí v operativě a nemají čas na strategické myšlení. „Jde o to pracovat nejen tvrději, ale i chytřeji,“ vysvětluje. „Delegování umožňuje majitelům soustředit se na to podstatné a nechat rutinní úkoly na kompetentních zaměstnancích.“
Jak tedy začít s delegováním? Jiří Jemelka radí postupovat systematicky a vybírat schopné lidi, na které je možné postupně přenášet odpovědnost. Důležité je definovat role a kompetence a vytvořit efektivní systém řízení. Viktor Fruněk doplňuje, že pro menší firmy může být řešením i externí manažer nebo konzultant.
V podcastu se také dozvíte:
Jak poznat správnou chvíli, kdy už úkol delegovat.
Jak mohou změny na trhu ovlivnit nutnost delegování.
Jaké nejčastější chyby v delegování firmy dělají.
Nový díl BrandStories si můžete pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, na Youtube nebo v přehrávači výše.
Novinku Vega představil v brněnské Redutě Tomáš Szkandera, šéf K2 Software
Sdílet
V loňském roce skupina K2 představila první čistokrevně webový podnikový systém od českého výrobce a letos investovala desetitisíce hodin do vývoje balíku novinek označeného jako Vega. Nová verze přináší zcela nové nástroje především vrcholovému managementu a majitelům firem. Ti se ve finančních plánech díky novému nástroji rychleji zorientují a díky novému reportingu zvládnou přesněji a ve správných souvislostech hodnotit veškeré podnikatelské aktivity.
„Poprvé v historii dáváme uživatelům možnost využívat prvky umělé inteligence nebo nástroj Power BI. Výraznou změnou prošlo finanční plánování, kde je možné vytvářet scénáře vývoje a průběžně vyhodnocovat plnění projektu. Vše je ve srozumitelných grafech a intuitivních dashboardech, odkud je možné se proklikat do nejmenších detailů,“ říká Tomáš Szkandera, šéf K2 Software a vývoje v rámci skupiny K2. Podle jeho slov plánování v Excelu už odzvonilo.
Ostravský výrobce podnikového systému se vývoji softwaru věnuje přes 30 let a patří k hrstce českých firem, které se u řady tuzemských klientů těší popularitě. A to navzdory silné konkurenci v podobě alternativ z dílny celosvětových hráčů. Tržby skupiny K2 se v roce 2023 přehouply přes 600 milionů korun. Zásadním mezníkem byla akvizice většinového podílu v další ostravské softwarové společnosti Sluno, ke které došlo v roce 2022. Skupina díky tomu posílila především v oblasti retailu, jelikož Sluno od 90. let dodává softwarová řešení významným hráčům na českém trhu, jako jsou Albert, Tesco, Makro či slovenské COOP Jednoty.
Firmy, které software pro řízení firemních procesů z dílny K2 používají, jsou například e-commerce velikáni jako Vivantis, Astratex nebo ZOOT. Také ale tradiční výrobní podnik Koh-i-noor Hardtmuth, ve kterém se K2 stará o automatizaci firemních procesů, řízení skladů a kontrolu údržby strojů. A dalším klientem je pak český výrobce a prodejce prémiového příslušenství pro mobilní telefony, společnost Epico – ta softwaru od K2 svěřila řízení celosvětové distribuce.
Mezi hlavní vylepšení nové verze patří nasazení umělé (AI) a byznysové (BI) inteligence do každodenních procesů. „Pro administrátory e-shopů máme mimořádného pomocníka, který s pomocí umělé inteligence připraví ze zadaných parametrů krátké i delší popisky zboží. Ty půjde následně s pomocí služby DeepL během několika vteřin přeložit do dalších světových jazyků,“ představuje Szkandera konkrétní příklad nových schopností Vega.
Foto: K2
Umělou inteligenci Vega přináší například do tvorby produktových popisků
Další novinkou je interaktivní konfigurátor, který internetovým obchodníkům otevírá možnosti k prodeji unikátních výrobků. Podle Szkandery jde o reakci na probíhající konsolidaci e-commerce prostředí, kterému u nás i ve světě začínají dominovat digitální tržiště a menší e-shopy prožívají složité období – protože výrobek, který si může zákazník sám na e-shopu sestavit na míru, nebude možné koupit na žádném marketplace.
Vylepšení pak čeká i modul pro reklamační řízení, kde zákazník najde aktuální informace o řešení jeho případu. Rozšíří se také uživatelské role pro velkoobchodní e-shopy, které budou nově pokrývat i komplexní případy při vytváření a potvrzování objednávek.
Změny z oblasti BI se pak dotknou nových nabídek při vytváření finančních plánů a přehledů, do kterých se zapojí platforma Power BI od Microsoftu. Sledování klíčových ukazatelů, jakými je výsledek hospodaření, obrátka zásob nebo marže, tak má být zase o kus přehlednější, stejně jako případné vyhodnocování kvality výstupů vlastní výroby nebo kontroly kvality materiálu na vstupu.
Foto: K2
Byznysová inteligence (BI) potom ve verzi Vega obohatí přehledy a reporty
„V nové verzi Vega jsme výrazně usnadnili digitalizaci firem. Systém například automaticky doplňuje časová razítka do dokumentů. Původní papírový dokument tak může firma zahodit a dál pracovat pouze s elektronickou formou,“ uvádí Szkandera.
Vedení K2 vnímá novinku jako stěžejní pro další vývoj a doufají, že zejména BI nástroje uživatelům pomohou data vnímat v takových souvislostech, aby mohli dělat správná rozhodnutí. „Stejně jako v minulých letech jsme investovali desetitisíce hodin vývojářů do toho, aby firmy využívající K2 nebyly ve svém růstu ničím limitovány a měly k dispozici vše důležité pro rozhodování v reálném čase a naprosto srozumitelné formě,“ doplňuje Petr Schaffartzik, předseda představenstva ostravské skupiny.
Skupina K2 novou verzi představila v rámci výroční konference K2 Status v brněnské Redutě, kam dorazilo 289 majitelů společností využívajících softwarová řešení z dílny K2. Především pak firmy z oblasti velkoobchodu, výrobních firem a e-commerce.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.
Native článek
CzechCrunch Native je formát spolupráce s vybranými partnery CzechCrunche na obsahu, který připravuje redakce v kooperaci s klientem.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.