150 milionů pro Daytrip. Český startup propojuje řidiče s turisty už v 85 zemích a těží z růstu zájmu o bezpečné cestování

tomas-turek-marketa-blahova-daytrip-founders-min-copy-min

Foto: Daytrip

Zakladatelé Daytripu Tomáš Turek a Markéta Bláhová

Pandemie koronaviru do velké míry negativně ovlivnila globální cestovní ruch, lidé však pořád mají chuť cestovat a hledají bezpečnější možnosti dopravy. Z toho těží tuzemský startup Daytrip, jenž vyvíjí platformu pro soukromou přepravu pro turisty mezi městy. Nyní už cestovatele vozí v 85 zemích po celém světě a v rozvoji mu pomůže další kolo investice.

Celkem 6,14 milionu eur, v přepočtu 150 milionů korun, do Daytripu v rámci takzvané série A posílá skupina investorů v čele s maďarským fondem Euroventures a s přispěním předchozích investorů J&T Ventures, Nation 1 a Pale Fire Capital. Ti už startup ve dvou fázích v roce 2020 a následně 2021 podpořili dohromady částkou přibližně 40 milionů korun.

„Tým Daytripu prokázal schopnost vybudovat rychle rostoucí mezinárodní firmu a cílem naší investice je pomoci společnosti vrátit se po pandemii na růstovou trajektorii. Jsme nadšeni investicí v Česku a příležitostí spolupracovat s vynikajícím manažerským týmem i dalšími investory, kteří Daytrip podporují,“ říká Zoltán Tóth, partner Euroventures.

Daytrip turistům nabízí možnost objednat si soukromý vůz s místními řidiči. Právě to nahrává trendu soukromého a bezpečnějšího cestování, o které je na trhu stále větší zájem. Startup v roce 2015 zakládala pětice Tomáš Turek, Markéta Bláhová, Jan Prokop, Jiří Sváček a Valeriia Pshenychna kteří se zaměřili především na cestovatele ze zámoří procházející Evropu.

tomas-turek-ceo-daytrip

Foto: Daytrip

Tomáš Turek, ředitel startupu Daytrip

Díky rychlé expanzi se Daytrip rozšířil do dalších zemí, před začátkem pandemie koronaviru před dvěma lety jich bylo 65 a nyní je jich už o dvacet víc. Celkem služby firmy využilo přes 300 tisíc turistů. V poslední době startup spustil nový web a aplikaci pro zákazníky i řidiče. V Itálii a Mexiku zároveň otestoval nový produkt pro sdílenou přepravu, který se má letos dočkat dalšího rozšíření.

Teď se Daytrip připravuje na nadcházející sezonu. Díky práci na produktu v průběhu covidového útlumu startup plánuje získaný kapitál využít na větší a rychlejší expanzi i vývoj produktů přizpůsobených pro postpandemické cestování. Dále chce firma zlepšovat škálovatelnost a hledat strategická partnerství.

Podle vyjádření pro CzechCrunch Daytrip za první dva měsíce letoška roste trojnásobně oproti roku 2019, což byl poslední předcovidový rok a pro startup zároveň historicky nejúspěšnější. Růst si tak chce udržet a v plánu má letos v tržbách překročit hranici 40 milionů eur, tedy bezmála miliardu korun.

„Důvěra, kterou do nás Euroventures vložili v podobě nové významné investice, nám umožňuje nejen pokračovat v naší předcovidové exponenciální trajektorii, ale také využít zcela nové a velmi lukrativní příležitosti, které se od té doby na trhu objevily,“ popisuje Tomáš Turek z pozice ředitele Daytripu.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.