Tesla zvažuje spuštění vlastní služby na streaming hudby ve svých elektromobilech
Nejpopulárnější současná automobilka produkující elektromobily, Tesla, toho v poslední době stihla hodně – od dokončení posledních kroků k produkci nového Modelu 3, který se objeví již v průběhu července, přes oznámení Modelu Y, až po první crash testy Modelu X, jenž ho posunuly mezi nejbezpečnější SUV na trhu.
Teď se ovšem začalo spekulovat o dalším, velmi nečekaném kroku, který by měl Teslu dovést až k vlastní službě na streaming hudby, podobné Spotify, Google Music nebo Apple Music. Proč ale zrovna hudební služba? Jedním z důvodů může být vytvoření zcela nové platformy, která by poskytovala hudbu exkluzivně pouze v automobilech Tesla a která by zároveň přinesla zcela novou formu reklamy. Přeci jen nejčastější způsob, jakým konzumujeme hudbu, je právě poslech v autě.
Společnost prozatím oficiálně nic neoznámila, dané spekulace podle serveru Recode pocházejí od hudebních vydavatelství, se kterými momentálně Tesla jedná. Největším problémem u podobných služeb jsou licence a schopnost pokrytí co nejvyššího počtu interpretů – to konkurence dělá dobře, Elon Musk má ale pro Teslu možná v hlavě jinou představu.
Krok se zdá být zvláštní i v tom smyslu, že Tesla nedávno získala kontrakt se švédským startupem Spotify na integraci služby do vozů prodaných mimo americký trh. Spotify je aktuálně nejvyužívanější hudební streaming službou. U Tesly by to znamenalo stovky tisíc aktivních uživatelů, kteří by za jistých okolností mohli získat hudbu v autě bezplatně.
Foto: Tesla