Facebook kvůli kauze se zneužitím dat uživatelů zrušil představení svého chytrého domácího reproduktoru
Poslední dny jsou pro největší sociální síť světa Facebook pravděpodobně těmi nejtěžšími v její dosavadní historii. Důvodem je samozřejmě mediálně propíraná kauza zneužití facebookových dat desítek milionů uživatelů společností Cambridge Analytica, která je měla v roce 2016 použít například na podporu volební kampaně tehdejšího kandidáta na prezidenta USA, Donalda Trumpa.
V důsledku tohoto skandálu spadla takřka okamžitě hodnota akcií Facebooku o 60 miliard dolarů a světem se následně začala šířit i kampaň s hashtagem #deletefacebook apelující na to, aby lidé zrušili jak své osobní, tak firemní facebookové profily. Na kauzu pak ať už přímo či nepřímo reagovala i řada slavných osobností, včetně podnikatele a miliardáře Elona Muska, který na jejím základě zrušil facebookové stránky jeho společností SpaceX a Tesla.
Ani tímto však pro Facebook alespoň zatím problémy nekončí. Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg měl totiž v plánu začátkem května na vývojářské konferenci Facebook F8 oficiálně představit chytrý reproduktor do domácnosti, který se měl stát konkurencí pro podobně laděné produkty od Googlu, Applu nebo Amazonu.
To vše se ale teď dle posledního prohlášení společnosti odsouvá na neurčito, jelikož Zuckerberg a spol. si zřejmě naprosto správně vyhodnotili, že pro představení reproduktoru založeném na umělé inteligenci a nabízejícím funkce jako rozpoznávání hlasu, video-chat a hlasové pokyny pro ovládání jednotlivých zařízení v domácnosti, je nyní zřejmě ta nejhorší možná doba.
O to více, když i produkty od již zmíněných konkurenčních společností, například reproduktor Homepod od Applu (foto nahoře) bojují v očích veřejnosti s podobnými předsudky a lidé se z jejich strany obávají například odposlouchávání a sledování.
foto: Apple