Michal Mička posiluje v módě. V Česku a na Slovensku bude prodávat francouzské spodní prádlo Etam
Jednatřicetiletý český investor a podnikatel Michal Mička nepolevuje v budování svého módního byznysu. Po odchodu ze skupiny DRFG začal investovat nejprve do technologických startupů a pak ho zaujala i móda. Už loni, kdy mu patřily české značky Pietro Filipi a Kara, hlásil, že má pod sebou největší módní skupinu v Česku a na Slovensku, a nyní dál roste.
Právě v České republice a na Slovensku bude nově Michal Mička prodávat nejúspěšnější značku dámského spodního prádla ve Francii. Jeho společnost C2H Retail Holding podepsala pětiletou afiliační smlouvu se značkou Etam, aby mohla její zboží prodávat, a Mička chce začít výrazněji vystrkovat růžky v celém regionu střední a východní Evropy.
Pod hlavičkou C2H dnes provozuje přes 70 kamenných prodejen Pietro Filipi a Kara a do konce roku k nim má přibýt 10 prodejen právě s dámským spodním prádlem Etam. Několik z nich se objeví i na Slovensku a Michal Mička je připraven do rozvoje svého módního byznysu vložit další desítky milionů korun, jak na expanzi, tak na marketing.
„Chceme být Etamu partnerem nejen v Česku a na Slovensku, ale také v regionu střední a východní Evropy, kde je velký potenciál pro expanzi. A díky Pietro Filipi, Kara a dalším značkám, se kterými chceme spolupracovat, bude naše vyjednávací pozice silná,“ je přesvědčen Michal Mička, majitel skupiny C2H, který může operovat také s penězi, které vydělal investicí do přepravního startupu Liftago.
Tradiční francouzská značka představuje v portfoliu C2H Retail Holdingu několik novinek. Jednak jde o první zahraniční značku a také první, kterou Michal Mička přímo nevlastní. Přesto však na spolupráci s Etamem vsadil, protože zvýší atraktivitu celého byznysu, a zákazníkům chce nabídnout stejně kvalitní servis, jaký dostávají třeba v domovské Paříži.
Kompletně celý Etam tak dostává v rámci C2H na starost Štěpán Pára, který dříve pracoval pro značky jako Lacoste nebo právě Etam, a to právě v Paříži, takže ji dobře zná. „Paříž je hlavní město módy. Chtěli bychom do Česka přinést trendy, které tam Etam udává a nabídnout zákazníkům široký a cenově dostupný sortiment té nejlepší francouzské elegance a kvality,“ potvrzuje Pára.
Vzhledem k apetitu Michala Mičky navíc můžeme předpokládat, že jeho nejen geografická, ale ani portfoliová expanze ještě nekončí. Do Česka by rád přilákal také například britský Ted Baker a další známé značky, především z Francie, Anglie a Itálie, s nimiž chce následně působit nejen v regionu střední a východní Evropy, ale výhledově také na Blízkém a Středním východě a v Rusku.
Kamenné prodejny Etam nicméně nebudou pro české zákazníky úplnou novinkou. Jak upozornily Hospodářské noviny, celkem dvanáct prodejen v Česku a na Slovensku dlouho provozovala společnost HaGaimpex, která u nás Etam zastupovala, ale vedení francouzské značky letos firmě neobnovilo smlouvu, a tak se před pár týdny všechny prodejny ze dne na den zavřely. Michal Mička nyní většinu z nich znovu otevře.