Soupeř Tesly na poli elektrokamionů Nikola představil moderní vodní skútr s elektrickým pohonem

Filip HouskaFilip Houska

nikola-wav-4

Nikola WAV

0Zobrazit komentáře

Elektrifikace dopravních prostředků zažívá v poslední době velký boom, a to především proto, že na tuto vlnu budoucnosti začíná naskakovat čím dál více společností. Nemusí však jít pouze o automobilky, ale například i výrobce motorek, letadel (ať už dopravních nebo vyhlídkových) nebo lodí. Konkrétně vodní přeprava je v ohledu elektropohonu velmi zajímavá a své slovo v ní chce mít i ambiciózní americká firma Nikola, která se proslavila specializací na elektrické, bezemisní kamiony s vodíkovým pohonem.

Právě Nikola nově rozšířila své vedlejší produktové portfolio Powersports, v rámci kterého dosud nabízela speciální elektrická offroadová vozítka na způsob bugin, o takzvaný Water Adventure Vehicle (WAV), jinak řečeno vodní skútr s moderním, modro-černým provedením. A jak je u Nikoly zvykem, i tento stroj má být založen výhradně na elektrickém pohonu.

Zatím však nejsou známy bližší informace o jeho kapacitě, respektive výkonu a výdrže na jedno nabití. Ví se jen, že bude mít rychlý, instantní zátah, což je pro elektromotory, které okamžitě dosahují maximálního točivého momentu, typické.

nikola-wav-1

Nikola WAV

Nikola ale v plné kráse odhalila alespoň samotný design WAV, které si zákazníky s touhou brázdit vody na sportovním vodním skútru s futuristickými prvky rozhodně najde. Velkou inspirací pro vývoj tohoto prostředku byl totiž wakeboard, což lze poznat především ze zadní části, která je oproti běžným vodním skútrům o něco plošší. Firma ostatně tento elektroskútr prezentuje jako vůbec první model založený na „wakeboardové architektuře“.

tesla-service2

Přečtěte si takéTesla v Praze otevřela svůj první český servis. Majitelé elektromobilů Tesla už nemusí za hraniceTesla v Praze otevřela svůj první český servis. Majitelé elektromobilů Tesla už nemusí za hranice

Celkový vzhled zajímavě dotváří i zadní osvětlení, které tvoří plynulou linku, motorkové reflektory vepředu a sportovní pojetí sedaček, respektive prostoru pro řidiče a spolujezdce. Třešničkou na dortu je integrovaný displej na palubovce, jenž má být dle slov Nikoly „nejvyspělejší v průmyslu“. Jeho podobu však nezveřejnila.

Logicky má pak WAV mít také ochranu proti vodě, konkrétně IP68, což by mělo zabraňovat nejen navlhnutí veškerých elektrických součástek, ale také minimálně 30 minut odolávat vodě při případném plném potopení v hloubce okolo 1,5 metru.

Zájemci si počkají

Podobně jako některé detaily samotného skútru je neznámá i jeho cena. Nikola vyzývá zájemce k tomu, aby si WAV na oficiálním webu rezervovali s tím, že dorazí někdy v roce 2020. Do této doby by se pak mělo vyrojit více informací, z nichž by bylo možné usoudit, jestli na poli elektrických vodních skútrů dokáže odolávat konkurenci.

Výrobců s podobným zaměřením sice moc není, ale za zmínku stojí minimálně Electrojet od maďarské firmy Narke, který vedle poutavého vzhledu nabízí dojezd okolo 90 minut na jedno nabití, pokročilý displej a maximální rychlost až 55 km/h.

nikola-wav-2

Nikola WAV

nikola-wav-electric-pwc-6

Nikola WAV

narke-electrojet

Narke Electrojet

Foto: Nikola; Narke