Tržby českých e-shopů loni dosáhly 135 miliard korun. I letos rostou dvouciferným tempem

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

alza-vydej-showroom-holesovice2

Foto: Alza

Hlavní showroom Alzy v Holešovicích

0Zobrazit komentáře

České internetové obchody v loňském roce souhrnně vygenerovaly obrat ve výši 135 miliard korun. To představovalo meziroční růst o 17 procent a podle největší tuzemské e-commerce platformy Shoptet pokračuje růst e-shopů podobným tempem i nadále.

Podle Shoptetu, na jehož platformě běží již 17 tisíc e-shopů, rostla česká e-commerce v prvním pololetí letošního roku meziročně o 18 procent.

Zvýšil se i samotný počet e-shopů. Aktuálně je jich v Česku necelých 42 tisíc a do konce roku jich má být přes 44 tisíc. „Nejenže prodeje v online prostředí setrvale rostou dvouciferným tempem. Letos vůbec poprvé Češi vyřeší více objednávek z mobilu než z počítačů. Již v prvních měsících letošního roku tomu tak bylo u největších hráčů na trhu,“ popisuje Miroslav Uďan, šéf Shoptetu.

Zákazníci v uplynulém pololetí nejvíce utráceli za potraviny (meziroční růst o 49 %), zdraví a drogerii (24 %) a také dětské zboží (20 %). I proto rychle přibývá e-shopů se zmíněnými produkty. Potravinových e-shopů meziročně přibylo 17 % a je jich již zhruba 3 500.