HBO ulovilo velkou posilu za čtvrt miliardy dolarů. Je jím režisér nových Star Wars J. J. Abrams

Scenárista a producent J. J. Abrams

0Zobrazit komentáře

Netflix, Amazon, Disney, HBO, ale i Apple, ti všichni budou již brzy společně bojovat na trhu streamingových služeb a prát se o přízeň diváků při sledování seriálů a filmů. Každá z těchto firem do své budoucnosti vkládá miliardy dolarů a zdá se, že bude za chvíli trh tak přesycen, že si běžný divák buď bude muset platit služby za desítky dolarů měsíčně, nebo přijde o zajímavé tituly.

Vědoma si toho je i skupina WarnerMedia, která je na trhu známa především pro svou značku HBO a také chystanou streamingovou službu HBO Max, která má nabídnout veškerou produkci původně pouze kabelové televize najednou, včetně kultovního seriálu Přátelé.

Pro HBO a své další značky navíc nyní WarnerMedia získává obrovskou posilu v podobě režiséra a scenáristy J. J. Abramse a jeho známé produkční firmy Bad Robot. Ten má za sebou seriálové hity jako Ztraceni či Alias a filmy Stark Trek: Do neznáma nebo chystané Star Wars: Vzestup Skywalkera, které do kin přijdou letos před Vánoci.

Základem partnerství, jehož hodnota měla původně dosáhnout až půl miliardy dolarů, je produkce originálních seriálů a filmů pro nejznámější divize obří mediální skupiny spadající pod AT&T, jako je právě HBO nebo Warner Bros. Pictures. Vůbec poprvé navíc bude spolupracovat digitální a herní divize společnosti Bad Robot pod jednou střechou.

Velikost celého dealu se nakonec dle magazínu The Hollywood Reporter měla vyšplhat na čtvrt miliardy dolarů, tedy více než 5,8 miliardy korun, navíc s tím, že v případě úspěchu se může částka poměrně navyšovat. Zatím ale není jasné, zda jde o exkluzivní smlouvu, nebo bude J. J. Abrams moci prostřednictvím Bad Robot pracovat i pro jiné společnosti.

richard-plepler-hbo

Přečtěte si takéKonec jedné velké éry kvalitní televize. Z HBO odchází jeho uznávaný ředitel Richard PleplerKonec jedné velké éry kvalitní televize. Z HBO odchází jeho uznávaný ředitel Richard Plepler

Projekty má totiž rozjeté například i u konkurenčního studia Paramount Pictures a samozřejmě u Disney, respektive Lucasfilmu, kde pracuje na nových Hvězdných válkách. Nejdůležitější je ale samotný boj na poli streamingových služeb, do kterého WarnerMedia s HBO Max vkládá velké naděje.

A že bude muset zaujmout za každou cenu, i kdyby to mělo skupinu stát miliardy dolarů. Netflix totiž v průběhu letošního roku podepsal smlouvu například s dvojící David Benioff a D. B. Weiss, která stojí za populárním seriálem Hra o trůny, producentkou seriálu Chirurgové Shondou Rhimes nebo s tvůrcem American Horror Story Ryanem Murphym. Ostatně jen za tvůrce „trůnů“ zaplatil Netflix 200 milionů dolarů.

Samotný Abrams a jeho Bad Robot jsou přitom v Hollywoodu jedny z nejuznávanějších jmen, o které je zájem. Podle dostupných informací se o ně vedle WarnerMedia prali i Apple, Netflix nebo Amazon. WarnerMedia a Bad Robot přitom spolupracují už od roku 2006, kdy firma získala kontrakt na první televizní seriál. Nový deal by měl trvat až do roku 2024.

Apple opět natáčel v Česku. V reklamě na nové Apple Watch Series 5 je pražské metro i lom Velká Amerika

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

apple
0Zobrazit komentáře

Na první oficiální Apple Store sice čeští fanoušci produktů s logem nakousnutého jablka stále čekají, ale Česká republika jako taková není pro Apple tak nezajímavá, jak by se mohlo na první pohled zdát. Již poněkolikáté se sem totiž jeho štáb vrátil, aby zde natočil reklamu na nové produkty. S Apple Watch Series 5 se lidé prohání v pražském metru i v lomu Velká Amerika.

Tradiční zářijové události Applu sice podle očekávaní dominovaly zejména iPhony, nicméně řeč přišla také na několik dalších produktů a pro oko českého diváka byly zajímavé zejména Apple Watch Series 5. Nejenže se nové jablečné hodinky budou prodávat i u nás, ale Apple si do Česka zaletěl natočit i reklamu.

https://www.youtube.com/watch?v=5bvcyIV4yzo

V reklamě představující novou generaci Apple Watch, kterou živě sledovaly miliony diváků po celém světě a na YouTube už má přes další milion zhlédnutí, se dostaneme nejen do Prahy, která byla cílem štábů Applu už v minulosti, ale také do dalších českých míst.

Na první pohled lze nicméně rozeznat pražské metro, konkrétně stanici Náměstí Míru na lince A, kde se v záběru mihnou jak lidé s novými Apple Watch na zápěstí, tak bezdrátovými AirPods v uších. Apple nás sice poněkud mystifikuje, když přímo na nástupiště instaloval turnikety, které v Česku v této podobě vůbec nejsou, ale potřeboval na nich ukázat, že s jeho hodinkami lze ve stále více městech po celém světě snadněji využívat městskou hromadnou dopravu.

Reklama se pak přesouvá i do dalších míst, které mohou tuzemští diváci poznávat. Mezi nimi je například pražský sportovní areál SK Slavia a scény se odehrávají jak v tělocvičně, tak na atletickém stadionu i v bazénu. Podle všeho i další scény jsou natáčené v Česku, ale není je tak snadné identifikovat.

apple-watch-reklama-czech7

Foto: Apple

Reklama na Apple Watch Series 5 se natáčela i v pražském metru

Naopak hned na první pohled je o pár chvil později zřejmé, že se kameramanům a režisérovi zalíbil zatopený vápencový lom Velká Amerika, který se nachází u Berouna a je v posledních letech velmi populární turistickou destinací. Skautskou výpravu tam navíc vede český herec Daniel Čech, který vystupuje například v pořadu Na stojáka. Pro orientaci využívá novou funkci kompasu, kterou Apple Watch Series 5 přináší.

topite-cz-helcl-naprstek-sveda

Přečtěte si takéDaniel Helcl z Topíte.cz: Digitální řemeslníci aneb výměna kotle musí být stejně snadná jako nákup na e-shopuDaniel Helcl z Topíte.cz: Digitální řemeslníci aneb výměna kotle musí být stejně snadná jako nákup na e-shopu

Česká republika bývá pro natáčení atraktivní nejen svými reáliemi, ale také cenou, jelikož tu vyjde oproti jiným zemím často několikanásobně levněji a podmínky pro štáby tu jsou obecně dobré. Ostatně důkazem je tuzemské natáčení posledního velkofilmu o Spider-Manovi, ve kterém se objevila především Praha, ale natáčelo se také v Liberci. Zpěvák Radiohead s oscarovým režisérem Paulem Thomasem Andersonem pak v Praze natočili krátký film.

Českou stopu navíc měly i některé další reklamy od Applu. Letos na jaře byl například ústřední postavou spotu o schopnostech iPadu Pro známý kreativec Yemi A.D.

apple-watch-reklama-czech2

Foto: Apple

V reklamě na Apple Watch Series 5 si zahrál také český herec Daniel Čech

apple-watch-reklama-czech3

Foto: Apple

Reklama na Apple Watch Series 5 se natáčela na atletickém stadionu SK Slavia

apple-watch-reklama-czech4

Foto: Apple

Reklama na Apple Watch Series 5 se natáčela v bazénu SK Slavia

apple-watch-reklama-czech5

Foto: Apple

Reklama na Apple Watch Series 5 se natáčela v tělocvičně SK Slavia