Výdejny radosti se vrátí ve velkém. Zoot začíná po celém Česku budovat desítky partnerských výdejen

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

zoot-prodejna-cerny-most-top

Foto: Zoot

Nová prodejna Zootu na Černém mostě

0Zobrazit komentáře

Největší český online obchod s módou má za sebou krušné období. Zoot si prošel v posledním roce klinickou smrtí, ale nakonec se za pomoci nových investorů a krizového managementu dokázal zachránit, postavil reorganizační plán a nyní podle nastavených plánů míří ke světlejším zítřkům. Začal například více vstupovat do světa kamenných prodejen a nyní se na scénu vrací tzv. Výdejny radosti.

Právě Výdejny radosti se staly zjednodušeným symbolem neúspěchu celého Zootu, který koncem loňského roku, že již není schopen splácet své závazky dosahující na vyšší stovky milionů korun a požádal o ochranu před věřiteli.

Před krachem českou firmu zachránila investiční skupina Natland, která skoupila většina pohledávek a postavila nové vedení s jediným cílem – zachránit značku včetně většiny provozu. Při záchraně musela být odepsána velká část dluhů, přičemž o většinu svých peněz přišli zejména majitelé nezajištěných dluhopisů, nicméně Zootu už se nyní dýchá lépe.

zoot-vydejna-radosti2

Foto: Zoot

Výdejna radosti Zootu

Zachránit ho má mimo jiné i větší vstup do offline světa a první vlaštovkou se stala nová prodejna na Černém mostě, která se otevřela koncem srpna. Zoot totiž až dosud sázel zejména na výdejny, zmíněné Výdejny radosti, kam si zákazníci chodili zboží nakoupené v e-shopu pouze vyzvednout, potažmo vyzkoušet – a často si ho vůbec nekoupili.

Nové vedení v čele s Lukášem Uhlem jakožto výkonným ředitelem a Robertem Vojáčkem v pozici ředitele pro růst chce spolu s výdejnami zákazníkům nabídnout i služby klasického obchodu, což má produkty ze Zootu více přiblížit dalším zákazníkům a především vydělat na provoz samotných výdejních míst. Samotné Výdejny radosti totiž krizový management po svém nástupu vzhledem k ekonomické neefektivitě značně ořezal a třetinu z nich zavřel.

seznam-hapticka-mapa1-min

Přečtěte si takéSeznam představil hmatové mapy pro celý svět. Nevidomí si je mohou nechat vytisknout zdarmaSeznam představil hmatové mapy pro celý svět. Nevidomí si je mohou nechat vytisknout zdarma

Koncept jednoduchých výdejen ovšem nekončí. Vedle nových vlastních prodejen totiž Zoot začíná budovat také partnerskou síť výdejen, se kterými se chce dostat zejména do regionálních měst s velikostí kolem 20 tisíc obyvatel. Aktuálně jich již má Zoot v provozu pět a desítky dalších mají rychle přibývat.

„Zůstane jim osvědčený název Výdejna radosti ZOOT. Fungovat budou v tradičních prodejnách daného místa. Nejčastěji jde o zavedený obchod s módou, kde jsou i zkušební kabinky,“ přibližuje ředitel Zootu Lukáš Uhl s tím, že nové partnerské výdejny jsou již v Novém Městě nad Metují, Písku, Příbrami, Strakonicích a Frýdku-Místku.

zoot

Foto: Zoot

Výdejna radosti Zootu

Zoot má v plánu, že bude partnerské výdejny stavět tam, kde nebude mít vlastní prodejnu, aby se dokázal přiblížit i dalším potenciálním zákazníkům ze všech koutů republiky. Zákazníci si v nich budou moci stejně jako dosud zboží vyzkoušet zdarma před zaplacením a v daném místě bude také možné zboží do 30 dnů vrátit či ho reklamovat.

U nových partnerských výdejen pak Zoot počítá i s reklamními kampaněmi, aby se v daných místech zviditelnil. „V daném místě chystáme venkovní reklamu a to buď formou billboardu, nebo velkých plachet, a také klasický roznos letáků, který bývá v menších městech efektivní. Tím zviditelníme daný obchod i u těch zákazníků, kteří tam standardně nakupovat nechodí,“ doplňuje ředitel pro růst Vojáček.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

V Chicagu vzniká největší Starbucks světa. Na 4 000 metrech čtverečních nabídne čtyři patra i alkohol

starbucks-reserve-chicago

Foto: Starbucks

V Chicagu se otevře největší kavárna Starbucks na světě

0Zobrazit komentáře

Je to již téměř 50 let od vzniku jednoho z nejpopulárnějších kavárenských řetězců na světě, Starbucks. Za tu dobu prošla firma z amerického Seattlu, kterou založilo v roce 1971 trio podnikatelů Jerry Baldwin, Zev Siegl a Gordon Bowker, mnoha fázemi a dnes už má po světě více než 30 tisíc kaváren. A zatímco v Česku se první z nich otevřela v roce 2008 na pražském Malostranském náměstí, dnes už má i u nás Starbucks provozovaný skupinou AmRest vyšší desítky poboček.

Teprve loni jsme se ale v tuzemsku dočkali konceptu Starbucks Reserve, který nabízí prémiovější interiér a často i přímo v jednotlivých lokacích vlastní pražírnu, pekárnu nebo bar (označován jako Reserve Bar), kde se podává mimo jiné také víno nebo točené pivo.

Na Jungmanově náměstí v Praze nabízí Starbucks Reserve speciální kávu praženou v americkém Seattlu, ale i french press nebo chemex.

starbucks-chicago-render

Foto: Starbucks

Vizualizace chystané kavárny Starbucks v Chicagu

I když je u nás tento koncept poměrně nový, na americkém trhu se těší velké oblibě a Starbucks tak lokality rapidně rozšiřuje. Jednou z nich bude i Chicago. Tam Starbucks otevře letos v listopadu svou vůbec největší provozovnu, která bude mít na plochu téměř 4 tisíce metrů čtverečních, rozprostírajících se na čtyřech patrech moderně vyhlížející budovy.

Starbucks jednoduše ví, jak zaujmout, a vybírá si, alespoň tedy na americkém trhu, čím dál prémiovější lokality. V polovině listopadu tak otevře brány pobočka, která na jednom místě nabídne vedle klasické kavárny právě i zmíněný Reserve Bar, vlastní pražírnu, pekárnu a to vše v kombinaci s podáváním alkoholických nápojů, které bude míchat místní barová specialistka.

abrams

Přečtěte si takéHBO ulovilo velkou posilu za čtvrt miliardy dolarů. Je jím režisér nových Star Wars J. J. AbramsHBO ulovilo velkou posilu za čtvrt miliardy dolarů. Je jím režisér nových Star Wars J. J. Abrams

Kavárenský řetězec si tak dává mimo designu záležet i na samotném nápojovém menu, na kterém pracoval s dalšími známými odborníky, stejně jako na složení jídelníčku, který nabídne několik nových produktů. I díky tomu, že se bude jednat o lokaci s nepřetržitým provozem, chce Starbucks novým konceptem v Chicagu přiláká téměř všechny druhy zákazníků.

Právě jídlo hraje poměrně důležitou roli. Mimo vlastních sendvičů nebo různých zákusků chce Starbucks v Chicagu oživit spolupráci s malým, ale luxusním řetězcem italských restaurací Princi, které do pobočky přinesou například čerstvé prosciutto, snídaňové sendviče a další italské speciality.

starbucksprinci

Foto: Starbucks

Vůbec první pekárna Starbucksu ve spolupráci se sítí italských restaurací Princi

Bývalý šéf a nynější výkonný předseda Starbucksu Howard Schultz se navíc pro server Chicago Tribune nechal slyšet, že bude chicagská lokace nabízet pravidelné prohlídky a několik dalších atrakcí. Vzdáleně se tak chce přiblížit Willymu Wonkovi, známému například z role Johnyho Deppa ve filmu Karlík a továrna na čokoládu, kde děti provázel svou vysněnou továrnou plnou atrakcí a sladkostí.

„Když jsem si uvědomil, co vše můžeme s tím prostorem dělat, málem jsem vyletěl z kůže. Jsem z toho absolutně nadšený,“ řekl pro Chicago Tribune Schultz. Takových lokací by chtěl mít výhledově Starbucks po celém světě mezi 20 a 30, byť samozřejmě není jasné, jak dlouho celý vývoj potrvá.