HBO dalo zelenou novému prequelu Hry o trůny. Seriál o rodu Targaryenů bude mít 10 dílů

Michal PtáčekMichal Ptáček

got

Foto: HBO

HBO připravuje desetidílný prequel Hry o trůny s názvem House of the Dragon

0Zobrazit komentáře

Fanoušci seriálu Hra o trůny zažívají v posledních týdnech turbulentní období. Americká televizní stanice HBO, která za tvorbou a úspěchem fantasy seriálu stojí, totiž nedávno zastavila natáčení dlouho slibovaného prequelu, který se měl odehrávat ve věku hrdinů a v hlavní roli se v něm měla objevit například herečka Naomi Watts.

Přes léto byly natáčeny pilotní díly, ale jak tento týden informoval magazín Deadline, vedení HBO nakonec nebylo s výsledkem ani po náročné postprodukci spokojeno a rozhodlo se celý projekt ukončit. Pilot se natáčel v Severním Irsku a přestože samotné HBO zatím informaci oficiálně nepotvrdilo, k hlavním aktérům již měla putovat zpráva, že ze seriálu nic nebude.

Fanoušci Hry o trůny však nemuseli příliš dlouho smutnit. Hned o několik hodin později totiž HBO informovalo, že naopak dalo zelenou natočení úplně nového prequelu s názvem House of the Dragon, který vznikne rovnou formou kompletního seriálu. Ten se bude odehrávat 300 let před originálním příběhem a v deseti dílech se zaměří na dějovou linku rodu Targaryenů.

house_of_the_dragon2

Foto: HBO

Nově ohlášený prequel House of the Dragon

Dle prvotních indícií bude vycházet z knihy Oheň a krev z pera spisovatele a tvůrce knih, na základě kterých vznikl seriál Hra o trůny, George R.R. Martina. Právě Martin se bude aktivně podílet i na tvorbě nově potvrzeného prequelu a navíc ho doplní scenárista Ryan Condale a také Miguel Sapochnik, který se z pozice režiséra podílel na šesti epizodách původního seriálu.

Herecké složení právě ohlášené novinky stejně tak jako datum vysílání HBO zatím nepotvrdilo. Fanoušky se tak alespoň americká společnost snažila rozproudit tématickým plakátem.

Příchod HBO Max

Další příběhy z populárního světa George R.R. Martina ovšem nebylo zdaleka to jediné, co HBO tento týden odhalilo. Poprvé jsme se dozvěděli podrobnější informace také o chystané streamingové službě HBO Max, se kterou se chce postavit pro konkurentům, jako jsou Netflix, Apple TV+, Disney+ nebo Amazon Prime Video, americký telekomunikační gigant AT&T. Právě pod něj HBO spadá a s klasickou streamingovou službou po stávajících službách HBO Now a HBO GO vyrukuje v příštím roce.

disneyplus

Přečtěte si takéDisney+ i HBO Max se blíží a odhalují více ze své nabídky. Tři hodiny ukázek a deset tisíc hodin obsahuDisney+ i HBO Max se blíží a odhalují více ze své nabídky. Tři hodiny ukázek a deset tisíc hodin obsahu

HBO Max dorazí v květnu 2020 a měsíčně bude stát 15 dolarů, tedy necelých 350 korun. Jedná se tedy o jeden z nejdražších tarifů, jelikož konkurenční služby jako Apple TV+ nebo Disney+ jsou až na třetinové ceně. AT&T chce nicméně nabízet výhodnější balíčky v rámci všech svých dalších služeb a zdarma budou mít HBO Max například předplatitelé stanice HBO či služby HBO Now.

„Tohle není Netflix. Tohle není Disney. Tohle je HBO Max,“ hlásí však CEO AT&T Randall Stephenson s tím, že se mají diváci těšit na úplně jiný zážitek, než na co jsou dosud zvyklí. A zřejmě i nový prequel House of the Dragon bude v budoucnu jeho součástí. Jedním z hitů bude jistě i seriál Přátelé.

hbo-max

Foto: HBO

Streamingová služba HBO Max

Pro českého diváka je nicméně klíčové, že HBO Max bude zatím startovat jen na americkém trhu a zatím není jasné, kdy a zda vůbec se dostane také mimo Spojené státy. V nich chce nicméně služba dosáhnout do roku 2024 na 50 milionů předplatitelů.

V České republice se nové tvorby z dílny HBO i nadále dočkáme například na HBO GO. V budoucnu by se mezi ní měly objevit i projekty uznávaného režiséra J. J. Abramse, jehož AT&T do svých služeb rovněž ulovilo.

https://www.youtube.com/watch?v=eASkqrwdg7Y

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Které emoji jsou nejoblíbenější a proč je tak rádi používáme? Podívejte se, jaké smajlíky si posíláme nejčastěji

iphone-emojis

Foto: Viktor Hanáček/picjumbo

Unicode Consortium poprvé odhalilo, jaké jsou nejpoužívanější emoji

0Zobrazit komentáře

Jsou smajlíci nedílnou součástí vašich textových konverzací, nebo se žlutým kulatým hlavičkám vyhýbáte a raději vaše reakce a emoce vyjadřujete slovy? Pokud patříte spíše do první skupiny, což je více než pravděpodobné, určitě vás bude zajímat nejnovější statistika Unicode Consortium, které vydalo přehled vůbec nejčastěji odesílaných emoji.

Smajlík, emoji, emotikona či kaomoji jsou nejen prostředkem, jak v konverzaci bez zdlouhavého vysvětlování vyjádřit emoci, reakci, místo, věc, aktivitu a další, ale v mnohých případech se jedná i o efektivní způsob, jak takovou konverzaci elegantně ukončit.

Dnes máme usměvavého smajlíka spojeného především s elektronickou komunikací, ovšem jeho příběh se začal psát mnohem dříve, než lidé začali prostřednictvím jedniček a nul komunikovat.

smiley

Foto: Ana C./Flickr

Smiley coby antistresový míček. Původně byl tisknut na trička

Byl vytvořen v roce 1963 výtvarníkem Harveym Ballem, který navrhl smileyho, tedy žlutý kruh s tečkami místo očí a prohnutou čarou v oblasti úst, a to v rámci kampaně podporující dobrou náladu zaměstnanců jedné pojišťovací společnosti. Možná se vám vybavila fiktivní scéna z filmu Forrest Gump, ve které se Forrest utře do trička, na kterém zůstane smajlík, a to pak předá muži, kterým je právě Ball.

V elektronické podobě, tedy jako textové znaky :) a :( byl smajlík pro vyjádření pobavení či smutku poprvé použit v roce 1982 v e-mailu Scotta Fahlmana, který jej odeslal radě informatiků na Carnegie Mellon University. Nicméně někteří badatelé se domnívají, že znaky zastupující emoci používali již staří Chetité, a dokonce i Winston Churchill, který posílal v dopisech své ženě znaky X zastupující polibky.

Emotikona, emoji, nebo kaomoji?

Někdy může být trochu zmatek v tom, co je vlastně emotikona, co emoji a co kaomoji. Pod pojmem emotikona se ukrývá právě žlutá kulatá hlavička, známá i jako smajlík, s určitým mimickým výrazem, která může mít textovou či grafickou podobu. Emoji přišlo až mnohem později na přelomu tisíciletí z Japonska a jedná se o grafické obrázky zastoupené v tabulce znaků stejně jako písmena a číslice.

iphone-message-emojis-heart

Foto: Viktor Hanáček/picjumbo

Červené srdce je jedním z nejpoužívanějších emoji

Tabulkové uspořádání platí i pro moderní emoji používané od roku 2010, kdy celosvětový standard definující kódování znaků Unicode vydal tabulku obsahující 855 emoji. Unicode měl za cíl pojmout veškeré znaky z různých abeced a Apple a Google se výrazně zasadili o to, aby se do znakových tabulek dostaly i japonské emoji.

reactiveconf-2

Přečtěte si takéV Praze o budoucnosti programování. Na ReactiveConf promluví vývojáři z Amazonu, Microsoftu i ProductboarduV Praze o budoucnosti programování. Na ReactiveConf promluví vývojáři z Amazonu, Microsoftu i Productboardu

Aby toho nebylo málo, používané jsou i tzv. kaomoji, které se však netěší tak velké oblibě jako emotikony a emoji. Jedná se o variaci na emotikonu, která se na rozdíl od emotikony čte v řádku vodorovně. Klasickým příkladem kaomoji je například symbol ヽ(` O‘)/ znázorňující hněvivě zdvižené paže s výkřikem a zamhouřenýma očima.

Sbohem tanečníku flamenga

Pojďme se však vrátit zpět k Unicode Consortium. Jedná se o neziskovou organizaci sídlící v Kalifornii, jejímž cílem je péče o Unicode Standard. Tato organizace pravidelně přidává zcela nové emoji a nahrazuje málo využívané.

Stalo se tak i minulý týden, kdy vydala celkem 168 nových emoji v rámci verze 12.1. Ta obsahuje řadu nových zvířat, pokrmů i aktivit, například emoji padáku, kterým může šéf naznačit, že zaměstnanec již nemusí druhý den chodit do práce, nebo může posloužit jako krátké objasnění toho, proč dotyčný z ničeho nic tak horoucně vyjadřuje lásku svým bližním.

Spolu s novými emotikonami Unicode Consortium, jejímiž členy jsou i velké technologické společnosti, univerzity a vládní agentury, vydala poprvé přehled, jaké emotikony jsou mezi jejich uživateli vůbec nejoblíbenější. Tento přehled byl vydán coby odpověď na otázky, podle čeho vlastně organizace určuje, se kterými emoji je čas se rozloučit, a naopak kterým je potřeba věnovat větší pozornost.

macbook-pro-emoji

Foto: Viktor Hanáček/picjumbo

Emoji jsou již dnes běžnou součástí naší komunikace

„Porozumění tomu, jak často se emoji používají, pomáhá upřednostnit kategorie, na které se zaměřit,“ říká Mark Davis, prezident a spoluzakladatel Unicode Consortium.

Nebudeme vás již více napínat a rovnou vám prozradíme, že onou vůbec nejoblíbenější emoji je smajlík, který se směje až mu z toho tečou slzy: ?V reálném životě se jedná o poměrně raritní tělesný stav, ovšem v elektronické konverzací zabírá 9,9 % ze všech odesílaných obrázků.

Na druhém místě se umístil symbol červeného srdce: ❤️Ten zastupuje vyjádření sympatií a lásky a zabírá 6,6 % ze všech odesílaných.

Na třetí příčce se umístil smajlík, který má místo očí srdíčka ?a který je taktéž zástupcem sympatií a zamilovanosti.

most-used-emojis-unicode

Foto: Unicode Consortium

Nejpoužívanější emoji podle Unicode Consortium

Směju se, až toho brečím

Rozchechtaný smajlík se slzami v očích se poprvé objevil v roce 2010 a standardně jej používáme k vyjádření extrémního pobavení, podtržení vtipu či zjemnění satirické poznámky. Zajímavostí je, že jemu velice podobný smajlík Rolling on the Floor ?, který naznačuje absolutní fyzické vyčerpání z extrémního návalu smíchu, kvůli němuž není dotyčný schopen nadále odolávat zemské přitažlivosti a je vržen na podlahu, se umístil na čtvrtém místě.

Z výsledků tak jasně vychází, že smajlíky v konverzacích používáme nejčastěji k vyjádření silného pobavení doprovázené slzami, nebo jimi vyjadřujeme niterné sympatie vycházející z našeho srdce. V obou případech se tedy jedná o velice extrémní reakce, které jsou v mnoha případech výrazně zveličeny.

emoji12-1

Foto: Unicode Consortium

Výběr z nedávno nově vydaných emoji verze 12.1

Jen těžko si totiž lze představit osobu s mobilním telefonem v ruce, která se na autobusové zastávce zmítá v záchvatu smíchu a do toho se snaží odeslat ROFL smajlíka (Rolling on the Floor). Ve skutečnosti osoba reagující tímto smajlíkem spíše nehnutě stojí a její skutečnou reakcí jsou nanejvýše lehce pozvednuté koutky úst.

Studie zabývající se mezilidskou komunikací uvádí, že na celkovém komunikačním sdělení se řeč těla, tedy postoje, mimika či gestikulace podílí až z 55 % a zabarvení hlasu a jeho tón dotváří až 38 % finální podoby sdělení.

Problém je, že tyto dva důležité komunikační aspekty v elektronické komunikaci nemůžeme využívat, a proto se je snažíme nahradit co možná nejexpresivnějšími smajlíky, které naši reakci dostatečně zabarví a zdůrazní. To je také důvodem, proč jsou smajlíci v elektronické konverzaci tolik oblíbení. A jaký je váš nejoblíbenější?