Netflix naplno přichází do Česka. Objeví se na něm 150 českých filmů a přibudou i české titulky a dabing

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

netflix-cestina

Foto: Netflix

Netflix nově umí česky a láká českou vlajkou v záběru z populárního seriálu Stranger Things

0Zobrazit komentáře

Na Netflix už nebudeme muset chodit jen za populární zahraniční, zejména americkou tvorbou, ale nově v něm najdeme také desítky oblíbených tuzemských filmů a další by měly přibývat. Největší streamingová služba na světě totiž do České republiky dorazila s oficiální podporou, což znamená, že umí česky.

V češtině je jak její rozhraní, tak přibývá i mnoho českých titulků a rovněž dabing. Netflix má po celém světě 151 milionů uživatelů, mnoho z nich je i z Česka (oficiální čísla prozradit nechce) a aby streamingová služba ještě více podpořila tuzemský růst, kde ji nejvíce konkuruje především HBO GO, spustila nyní celou svou platformu v češtině.

„Nejenže od dnešního dne nabízíme naše služby v češtině, ale také velmi rádi oznamujeme, že jsme přidali asi 70 populárních českých filmů, a to jak nových, tak těch klasických. Mezi ně patří například LOVEní, Špindl, Anděl Páně 2, Padesátka, Vratné lahve, Po strništi bos, Masaryk, Pupendo, Ostře sledované vlaky, Tmavomodrý svět nebo třeba Kuky se vrací,“ uvedl marketingový ředitel Netflixu pro střední a východní Evropu Tomasz Ebbig.

netflix-cestina-nase-planeta

Foto: Netflix

Netflix je nově kompletně v češtině a přidává i český dabing a titulky

„Do konce letošního roku se toto číslo zvedne až na 150. Dále budeme mít veškerý populární mezinárodní obsah dabovaný v češtině,“ dodal Ebbig. Nadabované by měly být všechny dětské pořady a filmy a seriály, které se dabingu nedočkají, dostanou alespoň české titulky. Aktuálně to znamená, že nadabovaná je zhruba pětina z více než pěti tisíc filmů a seriálů a další stovky titulů mají titulky.

„Náš první cíl je od pátku dál mít všechny novinky s českými titulky. Je pro nás důležitější kvalita než kvantita, budeme raději, když ten proces potrvá déle, ale budeme si jistí kvalitou. Je to lepší, než se do toho vrhnout po hlavě a pak čelit stížnostem,“ vysvětlili postup pro Aktuálně.cz zástupci Netflixu. Menu v češtině včetně počeštěných názvů filmů a seriálů je spuštěno již nyní.

petr-rokusek-min

Přečtěte si takéPetr Rokůsek z Nano Energies: Budoucnost je v investicích do vlastních elektráren. Stanou se z nich tiskárny penězPetr Rokůsek z Nano Energies: Budoucnost je v investicích do vlastních elektráren. Stanou se z nich tiskárny peněz

Diváci mohou nově využít také zákaznickou linku, která bude telefonicky a textově fungovat v češtině, ale nejdůležitější je pochopitelně samotná tvorba. Již nyní v nabídce Netflixu najdete tituly jako Tmavomodrý svět, Vratné lahve, Lída Baarová, Anděl Páně 2 nebo Já, Olga Hepnarová a mnoho dalších.

netflix-cestina-trabantem

Foto: Netflix

Na Netflixu se začíná objevovat ve velkém i česká tvorba

Vedle novějších filmů jako Špindl, Padesátka, Masaryk či Ganster Ka plánuje Netflix v blízké době přidat také klasiky v podobě Spalovače mrtvol, Ostře sledovaných vlaků, Limonádového Joeho či Tři oříšky pro Popelku a chybět nebude ani Pupendo.

Ze zahraniční tvorby se mohou čeští diváci těšit na velmi očekávaný mafiánský snímek The Irishman od Martina Scorseseho, který má téměř čtyři hodiny a vysílán bude exkluzivně právě na Netflixu. Dorazit by již měl ovšem minimálně s českými titulky.

Do konce roku pak ještě streamingový gigant připravuje například filmové pokračování populárního seriálu Breaking Bad v podobě snímku El Camino, komediální drama The Two Popes s Anthonym Hopkinsem a Jonathanem Prycem a rovněž očekávané komediální drama The Laundromat od Stevena Soderbergha.

Například zmíněný The Irishman, v němž se objeví mimo jiné i Robert De Niro a Al Pacino, bude nicméně minimálně týden vysílaný v amerických kinech. V Česku to sice Netflix neplánuje, ale důvod je jednoduchý – alespoň několik promítání v kinech je podmínka, aby se mohl film zařadit do boje o Oscary.

Netflix ovšem není jen o filmech, ale také o seriálech. Mezi jeho nejpopulárnější originální tvorbu patří především seriál Stranger Things, který měl letos úspěšnou třetí sérii a autoři již potvrdili pokračování. Nepotvrdily se však spekulace, že by se měl název seriálu počeštit, české titulky však nabízí.

netflix-cestina-crown-koruna

Foto: Netflix

Ze seriálu The Crown je na českém Netflixu Koruna

Naopak český název má například seriál The Crown (Koruna) či španělský krimi hit Money Heist, který se v originále jmenuje La Casa de Papel a v češtině nyní Papírový dům. Právě ten se stal nedávno druhým nejsledovanějším seriálem na platformě. A s českými titulky již dorazil i nový dokument V Billově mozku: dekódování Billa Gatese.

V České republice si lze Netflix předplatit za 199 korun měsíčně, kdy však nebudete mít obsah v HD. Za 259 korun získáte filmy a seriály v HD a zároveň se na ně můžete dívat na dvou obrazovkách současně. Nejdražší předplatné Premium stojí 319 korun, nabídne navíc rozlišení Ultra HD a až čtyři obrazovky současně. První měsíc je pro každého nového uživatele zdarma.

Doplnění: Pokud si přepnete Netflix do českého jazyka, automaticky zmizí veškeré tvorba, která není lokalizovaná, tj. nemá ani české titulky, ani český dabing. Aktuálně je lokalizovaných zhruba tisíc z 5 tisíc filmů a seriálů, které na Netflixu jsou. Pokud chcete vidět i další, nelokalizovanou tvorbu, je třeba v nastavení přepnout zpět do angličtiny, případně si vytvořit nový účet a mezi nimi přepínat.

papirovy-dum-netflix-cestina

Foto: Netflix

S českým názvem a titulky přichází i populární španělský seriál Papírový dům

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Účtenka jako stylová rohožka a další provokace. Kreativní ředitel Louis Vuitton a IKEA uvádí originální doplňky pro mladé

Filip HouskaFilip Houska

ikea-virgil-abloh-markerad-9

Foto: IKEA

Nová kolekce IKEA od designéra Virgila Abloha

0Zobrazit komentáře

IKEA patří mezi nejtradičnější firmy v oboru, na druhou stranu mnohdy podniká takové kroky, které z ní dělají firmu s neortodoxními názory a kreativním přístupem. Opomene-li se její vize ekologické budoucnosti, čehož chce docílit eliminací jednorázových plastů ze svých obchodů, nebo legendární občerstvení, díky němuž je šestým největším jídelním řetězcem na světě, jde především o kolaborace.

Přední nábytkářská firma ze Švédska má spolupráce s jinými značkami v oblibě a vzhledem k tomu, jaké férové (a cenově atraktivní) postavení se vybudovala na světových trzích, jsou zpravidla blízké i běžným lidem. Příkladem může být i nedávné partnerství se společností Sonos, zaměřující se na hudbu. S ní vyvinula dva chytré a designově vyladěné reproduktory, se kterými vyrazí i do Česka.

IKEA je ale v první řadě výrobce nábytku a doplňků do domácnosti, což chce zdůraznit i prostřednictvím nové kolaborace s jednou z největších ikon módního průmyslu. Ve spolupráci s Virgilem Ablohem, zakladatelem luxusní streetwearové značky Off-White a kreativním ředitelem pro pánskou módu v Louis Vuitton, spouští unikátní kolekci založenou na „moderním minimalismu“. Jmenuje se MARKERAD.

ikea-markerad

Foto: IKEA

Dost možná vlajkový produkt nové kolekce – rohožka po vzoru účtenky z IKEA

Typický Abloh s netypickým stylem

Všichni, kdo sledují Ablohovu práci, ví, jak moc si tento devětatřicetiletý americký návrhář potrpí na jednoduchosti provázané do ironického chaosu. Nejviditelnější je to pochopitelně na jeho značce Off-White, kterou před sedmi lety založil z důvodu, aby do ní právě mohl promítat své nevšední kreativní myšlení. Málokdo ale čekal, do jakých rozměrů vyroste.

Stal se z ní naprostý fenomén, a to především mezi mladými, jež hledají uspokojení v drahých streetwearových kusech s originální tématikou. Tomu všemu přispěl i jednoduchý nápad, který si ironicky dobírá a „zpochybňuje“ módní průmysl jako takový: uvozovky.

littleblackdress

Foto: Farfetch

Little Brack Dress od Off-White

„V  oblasti umění a designu je pro mě nejdůležitější, aby věci, jež tvořím, měly svůj důvod existence. Vnitřním měřítkem je pro mě vyřešit nějakou potřebu, ať už uměleckou, nebo funkční. Potom mám pocit, že mohu na věcech zanechat svůj podpis,“ vysvětluje Abloh.

Nejde o nic převratného. Jsou to skutečně obyčejné uvozovky, které ohraničují daný text nebo pojem přímo na oblečení. Abloh tak nejspíš reagoval na nejednotnost různých stylů a raději na každý kus napsal, co to je, aby předešel dohadům.

virgil-henrik

Foto: IKEA

Virgil Abloh (vpravo) a kreativní lídr IKEA Henrik Most

Jednu dobu prodávalo Off-White černé dámské šaty s popisem „Little Black Dress“ nebo šálu s nápisem „Scarf“. A lidé to brali ve velkém. Pochopitelně nešlo o jediné designové zaměření a lze v sortimentu značky najít další struktury, ale „uvozovky“ měly (mají) značný vliv.

Pro mileniály

Vzhledem k tomu, že má Abloh toto módní nastavení zakořeněné hluboko v DNA, dalo se čekat, že se promítne i do kolaborace s IKEA. Ostatně to byl i cíl: představit doplňky do domácnosti mladým lidem a ukázat jim, že nemusí vždy volit zaběhlé designy bez špetky jakékoliv invence. Interpretuje to skrze několik odlišných, provokativních modelů.

tereza-bartonickova-boxed

Přečtěte si takéTereza Bartoníčková: Facebook za nás rozhoduje v zájmech i myšlení. Lidé už často nemají společnou realituTereza Bartoníčková: Facebook za nás rozhoduje v zájmech i myšlení. Lidé už často nemají společnou realitu

Součástí kolekce MARKERAD je celá řada běžných doplňků, kterými se standardně vybavují interiéry domů či bytů. Od decentně provedených židlí a stolů ze světlého dřeva přes minimalistické hodiny s jednoduchým nápisem „TEMPORARY“ na předním skle až po skleněnou vitrínu nebo postel s povlečením. Vše po vzoru skandinávského modernismu z 50. let.

ikea-virgil-abloh-markerad-1

Foto: IKEA

Hodiny

ikea-virgil-abloh-markerad-5

Foto: IKEA

Židle se zarážkou do dveří

Jsou tam však i takové kousky, které teprve dokazují, jakým hračičkou a designovým mágem Abloh je. Tím nejzajímavějším je zhruba dva metry dlouhá a metr široká rohož, která je vyrobena po vzoru klasické účtenky z IKEA. Logo, čárový kód, kontakt včetně adresy vůbec první otevřené pobočky ve švédském městě Älmhult. Vše zahrnuto.

„Jsem opravdu rád, že je kolekce MARKERAD připravena se potkat s lidmi. Těším se, až uvidím, jak tyto každodenní předměty vstoupí do domácností a dodají jim emoční hodnotu. Protože to byl étos celé kolekce. Stejně jako když chcete na zeď pověsit obraz, může se umění vměstnat i do židle, stolu nebo třeba rohožky. To bylo to hlavní, co jsem musel vyřešit, když jsem spolupráci s IKEA zahájil,“ dodává Abloh.

ikea-virgil-abloh-markerad-2

Foto: IKEA

Postel

vitrina-ikea-abloh

Foto: IKEA

Vitrína

Vstup přes mokrou trávu

Dalším vtipným produktem nové kolekce je opět rohožka, tentokrát ale ve stylu mokré trávy. Nejde o žádný důmyslný koncept: Virgil vsadil na jistotu a použil texturu obyčejné zelené trávy, na kterou velkým písmem napsal „WET GRASS“. Ať všichni ví.

V neposlední řadě bude k dispozici i redesign ikonické nákupní tašky FRAKTA v hnědé barvě s nápisem „SCULPTURE“ nebo obraz Mona Lisy, který svítí a zároveň a dokáže nabít telefon.

ikea-virgil-abloh-markerad-7

Foto: IKEA

Rohožka

ikea-virgil-abloh-markerad-4

Foto: IKEA

Obraz

Co se týče dostupnosti těchto netradičních doplňků, do prodeje vstoupí 1. listopadu, a to i v Česku, jak pro CzechCrunch potvrdilo tiskové oddělení českého zastoupení IKEA.

Očekává se, že zboží bude velice rychle vyprodané, což předpovídá i minulost. Abloh totiž s IKEA nespolupracuje poprvé: okolo roku 2017 spolu představili čtvercový koberec v černobílém motivu s obřím nápisem „KEEP OFF“, který se vyprodal během pár minut.

Kompletní sortiment kolekce MARKERAD:

ikea-virgil

Foto: IKEA

Sortiment kolekce MARKERAD včetně českých cen